Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Ilder eller kat?

Startet af Isht, 30. Maj 2014, kl. 18:25

Isht

Hej alle sammen.
Jeg har været på siden her længe - på sidelinjen :D

Jeg ved at flere af jer har andre dyr end ildere. Derfor søger jeg nu råd herinde.

Jeg bor ude, men kan pt ikke have dyr. Dog har jeg planer om inden for nær fremtid at flytte til et sted hvor det er muligt. Jeg studerer til multimedie designer, mine dage er ikke så forfærdelig lange, standard er: kl. 9 til kl. 14:30

Jeg har ikke haft et inde-dyr i over 10 år, dengang var det en familiehund og kat.

Mit spørgsmål er så til jer, vil det være "klogest/Bedst" at starte ud med at have en kat? Fremfor en ilder? Begge dyr er noget jeg ønsker inderligt og har læst op på osv.
Ikke at en kat ikke er et stort ansvar, men tror at det er nemmere at overskue?
Har I nogen erfaringer?
Kan man ligeså godt starte ud med en ilder? - Grunden til at jeg spørger, er netop min manglende erfaring med at holde indendørs dyr. Jeg ønsker at det skal blive en god oplevelse for både mig og dyret og at jeg ikke pludselig har slået større brød op end jeg kan bage.

Ét spørgsmål til.
Nu har jeg læst flere gange at to ildere er bedre end én. Mit spørgsmål er blot, om en "ene-ilder" ikke er mere personlig/tættere på sit menneske end hvis man har fx to der lever sammen? :)

På forhånd tak for jeres tid  :)


Dyrenørden