Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvem sagde at katte ikke kan lide vand??

Startet af Black Diamond, 9. November 2009, kl. 20:08

Black Diamond


Bawa


tzari

Den er helt vildt nuser minder så meget om mine når det er varmt de er dog ikke SÅ ekstreme  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

Der er jo også racer som er kendte for at være pjattede med vand... fx sphynx'en (som er min absolut yndlings-katterace!)
bath time

Black Diamond

Hvor er den sød <3 Min datter vil også bare så gerne havde en sphynx.. Jeg må vise hende denne her film, så bliver hun da helt vild <3 :fnis:

Bawa

HVOR ER DEN BARE .. .. .. .. :love: .. .. .. Nu vil jeg også ha' sådan en :-$

Namilla

Det eneste jeg lader mig afskrække af, er prisen... da jeg undersøgte det (for 3 år siden ca.) kostede en sphynx til kæl (altså neutraliseret fra avleren af) mellem 8000 og 15.000...
Men okay, killinge-dødeligheden er enormt høj på racen, så det er ikke ret mange killinger der overlever...
Derudover kommer at de jo SKAL bades eller vaskes ofte, fordi de jo ikke har pels, så deres hud bliver fedtet...
(og så ville mine dagplejebørn nok også være bange for den *G*)

Black Diamond

Der er self nogle minus ved den ja. Og det kan man næsten også forstå når den ikke har nogen pels. Eller den har pels, men det er små meget bløde dun. Den må heller ikke ligge i dirakte sol lys. Men derimod skulle den være noget af det kærligste kan kan finde. Men sådan er det jo med næsten alle de dyr der bliver avlet uden det ene eller det andet. Der er nogle ting for og imod for alle de der racer.

Namilla

Ja, det er bestemt ikke en ude-kat... (den ville også bare blive skudt herude, fordi nogen ville tro den havde skab!) *S* Men de er også meget udsatte for hudkræft...
Ja jeg kan næsten ikke forestille mig en kat der er mere kælen end ham jeg har, men sphynx'en skulle være helt ekstrem med det der... jeg snakkede med en avler engang (fordi jeg overvejede seriøst at få en da jeg boede alene), og hun sagde at man ind imellem godt kunne få nok af dem... fordi de bare ALTID skulle være omkring fødderne på en, eller ligge hos en...hun sagde det kunne være svært at få lov at gå i bad, lave mad, spise osv i fred...

(min kat vil også gerne med på badeværelset, når jeg skal i bad, men han vil dælme ikke ind i vandet!...han er bestemt ikke en vand-kat)

Masa

Da jeg var lille havde jeg en kat som elskede at svømme  :D

NannaMB

Nøøj hvor er den da bare sød. Gid min kat også var så sød :D

Black Diamond

#11
Citat fra: Masa Dato 11. November 2009, kl. 19:00
Da jeg var lille havde jeg en kat som elskede at svømme  :D

Var det en Norsk Skovkat måske? De elsker vand. Vi havde også en der altid ville være med til at lege med vand ude i haven,da jeg var barn