Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

"Frida" den lille nye! - delt fra billedtråden

Startet af Anne, 12. Juli 2010, kl. 19:23

Anne

http://www.guloggratis.dk/dyr/andre-kaeledyr/ilder/annonce/8092554

Hvis nogen skulle være interesserede..............

AlisVolatPropiis

#1
Ej nu bliver jeg fandme sådan lidt hmmmm....

1) den bliver solgt på gul og gratis...og ikke forsøgt på forums...hvor chancen for at finde en ejer der er kyndig er langt bedre

2) efter en MÅNED? og hvorfor fanden går de dyr overhovedet sammen med en brunstig han? det KAN gå...men gør det ikke, så fjerner man fandme hannen.

3) det er godt nok en fin indtjening på en ilder man har fået gratis....

FerretParadise

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 12. Juli 2010, kl. 19:31
Ej nu bliver jeg fandme sådan lidt hmmmm....

1) den bliver solgt på gul og gratis...og ikke forsøgt på forums...hvor chancen for at finde en ejer der er kyndig er langt bedre

2) efter en MÅNED? og hvorfor fanden går de dyr overhovedet sammen med en brunstig han? det KAN gå...men gør det ikke, så fjerner man fandme hannen.

3) det er godt nok en fin indtjening på en ilder man har fået gratis....
Jeg er 100 % enig.
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Helt enig med Trine  :@

Jeg har oveni købet tilbudt at tage den tæve for et par uger siden, men jeg skulle også betale og det vil jeg ikke. Jeg ringede selv til hende der havde den til salg, men naja var lidt hurtigere end mig

Anne

Jeg er også enig. Det kan da ikke komme bag på nogen at en viril han ikke kan med de andre.
Hvor er det bare synd at hun skal videre igen og hvor er det bare usmageligt overfor tidligere ejer der gav hende væk gratis i den tro at hun nu fik et godt og permanent hjem.

Stephanie

Hvor er det usmageligt at prøve at tjene penge på en ilder hvis man selv har fået den gratis.

Hvis man kun har haft hende i 1 måned kan man ikke have haft alverdens udgifter på hende.

Har godt nok ondt af den lille pige at hun nu skal i nyt hjem igen.

Måske skulle ejeren have gennemtænkt situationen lidt inden hun anskaffede hende, det er jo ikke ligefrem noget nyt at det kan være svært at få ildere til at gå med brunstig han.

Kan tidligere ejer ikke kontaktes så ilder kan komme tilbage dertil igen, og måske Erika så stadig er interesseret i hende?

Naja0331

For det første går/gik hun ikke med en brunstig han.. Min Han Charlie, som er fixet kunne ikke med hende... Og hun har fået et godt hjem med en god og fornuftig ejer!!  Og om hun bliver solgt på guloggratis eller på forums, er min sag! Hun har fået et godt hjem, for længe siden, har bare ikke fjernet annoncen fra gog..
Og hvis det var på forums, ja så havde i nok været ligsom nu  ;)

Der har INGEN indtjening på min side!. DA jeg fik hende var hun lidt forsømt. Hun fik sundhedstjek, p-sprøjte og øremiddekur. Også lige et stort kanin bur ovenikøbet! måtte gå ud og købe noget nyt foder, af hendes gamle, da der ikke var nok til at skifte foder... Så det gik faktisk lige op! Jeg handlede hurtig, for at den ilder ikke havnede i de forkerte hænder. han skrev at den der kom først fik hende.  >:| Jeg havde plads til en extra ilder, og så hentede jeg hende.. Men, hun kunne ikke med min han, som ellers plejer at tage i mod ildere, med åbne arme...

Julie

Citat fra: Naja0331 Dato 12. Juli 2010, kl. 19:52
For det første går/gik hun ikke med en brunstig han.. Min Han Charlie, som er fixet kunne ikke med hende... Og hun har fået et godt hjem med en god og fornuftig ejer!!  Og om hun bliver solgt på guloggratis eller på forums, er min sag! Hun har fået et godt hjem, for længe siden, har bare ikke fjernet annoncen fra gog..
Og hvis det var på forums, ja så havde i nok været ligsom nu  ;)

Der har INGEN indtjening på min side!. DA jeg fik hende var hun lidt forsømt. Hun fik sundhedstjek, p-sprøjte og øremiddekur. Også lige et stort kanin bur ovenikøbet! måtte gå ud og købe noget nyt foder, af hendes gamle, da der ikke var nok til at skifte foder... Så det gik faktisk lige op! Jeg handlede hurtig, for at den ilder ikke havnede i de forkerte hænder. han skrev at den der kom først fik hende.  >:| Jeg havde plads til en extra ilder, og så hentede jeg hende.. Men, hun kunne ikke med min han, som ellers plejer at tage i mod ildere, med åbne arme...

Du har været ret hurtig til at bedømme hvorvidt hende og Charlie kunne gå sammen.. En sammenføring kan godt tage et par måneder.. Derudover, så tror jeg bare du skulle have ladet en anden få hende, når ikke du alligevel vil give hende og dine andre en chance for at lære at gå sammen.. Jeg synes det er synd at hun skulle omplaceres for 2. gang inden for en måned..

Amazing Ferret

Citat fra: Naja0331 Dato 12. Juli 2010, kl. 19:52
For det første går/gik hun ikke med en brunstig han.. Min Han Charlie, som er fixet kunne ikke med hende... Og hun har fået et godt hjem med en god og fornuftig ejer!!  Og om hun bliver solgt på guloggratis eller på forums, er min sag! Hun har fået et godt hjem, for længe siden, har bare ikke fjernet annoncen fra gog..
Og hvis det var på forums, ja så havde i nok været ligsom nu  ;)

Der har INGEN indtjening på min side!. DA jeg fik hende var hun lidt forsømt. Hun fik sundhedstjek, p-sprøjte og øremiddekur. Også lige et stort kanin bur ovenikøbet! måtte gå ud og købe noget nyt foder, af hendes gamle, da der ikke var nok til at skifte foder... Så det gik faktisk lige op! Jeg handlede hurtig, for at den ilder ikke havnede i de forkerte hænder. han skrev at den der kom først fik hende.  >:| Jeg havde plads til en extra ilder, og så hentede jeg hende.. Men, hun kunne ikke med min han, som ellers plejer at tage i mod ildere, med åbne arme...

Hmmmmm:
Hun kan sagtens med ildere. Det er bare min han der er gået i brunst, og den anden leger for voldsomt men hende......skrev du i din annonce og nu sidder du og siger at den ikke gik med en brunstig han.......kan du bestemme dig?

Anne

enig med Julie.

Og når du vidste at vi ville reagere sådan, så kunne det jo også tænkes at der er en grund til at vi gør det. Det ser altså ikke godt ud!! Det må i jo også selv vide når du siger i går til gul og gratis for at undgå ballade.

Naja0331

Vidste ikke der var andre der havde i planerne at hente hende.. ikke så vidt jeg læste mig til. Jeg reagerede bare hurtigt, da hans melding var at dem der hentede hende først, fik hende.

Syndes jeg da også, men var de bedre hun kom til et godt hjem end til en der " bare" tog hende fordi hun var gratis..

Kan godt være jeg var for hurtig.. det var så ikke 2 gange inden for en måned. ved ikke hvor du/i har det fra?  >:|

Stephanie

Havde du sat annonce her i forum havde der været langt større chance for at hun kom til et varigt hjem fremfor måske at skulle videre til nye hjem igen og igen.

Desværre er guloggratis tit "hovsa det dyr ser interessant ud, aner godt nok ikke hvad jeg går ind til, men hva pokker" køb, og efter kort tid så finder man ud af at man har gabt over mere end man egentligt ønskede.

Og det kan godt være du ikke har tjent noget, men fremfor at tænke i penge bør man tænke på godt og varigt hjem når det gælder dyr.

En sammenføring kan snildt tage langt tid, jeg har på et tidspunkt brugt næsten 1 år, så 1 måned er godt nok ikke længe at give hende.


AlisVolatPropiis

Det er ellers hvad du skriver i din annonce...og hør nu her....dine udgifter til dyrlæge på DIT dyr...er DIT ansvar....bare fordi du sælger den videre så kan du ikke tage ekstra for det....du betaler heller ikke mere for en ældre ilder frem for en hvalp fordi den har spist mere og været mere ved dyrlægen vel?! -Du kan ikke tørre over på den nye ejer at hun skal betale for det ikke gik hos dig....og en måned helt ærligt...det er simpelthen ikke nok...men ok -der er jo folk der bare skiller sig af med dyr når de bliver besværlige og ikke bare indordner sig med det samme...uden at give dem en ærlig chance...stakkels tøs....

Og vi reagerer fordi det er forkert, koldt og usmageligt. Så kan du gå så meget i trods og forsvarsposition du ønsker...

Naja0331

Jeg siger ikke jeg går til gul og gratis for at undgå ballade. overhoved. siger bare at jeg ikke havde nogen energi til at diskutere. Jeg har en han der er i brunst. Det nægter jeg ikke. På det tidspunkt havde jeg 3 hold ildere. hende, en brunstig han, og så mine to andre. Den brustige, kan hun self ikke med, og de 2 andre kunne hun heller ikke. Annoncen er måske skrevet lidt for hurtig, og så der den læse fejl..

Julie

Citat fra: Naja0331 Dato 12. Juli 2010, kl. 20:03
Vidste ikke der var andre der havde i planerne at hente hende.. ikke så vidt jeg læste mig til. Jeg reagerede bare hurtigt, da hans melding var at dem der hentede hende først, fik hende.

Syndes jeg da også, men var de bedre hun kom til et godt hjem end til en der " bare" tog hende fordi hun var gratis..

Kan godt være jeg var for hurtig.. det var så ikke 2 gange inden for en måned. ved ikke hvor du/i har det fra?  >:|

Hjemmet hvor du henter hende --> hjem til dig (1) -- > hjem til ny ejer (2)