Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

øv bøv til dyrlægen

Startet af Fuske, 3. August 2010, kl. 13:06

Fuske

Ja altså de har dakigget på ildere før ifølge damen jeg snakkede med, men anede ikke hvad vacccinen hed ej heller hvilket register dyret skulle tilmeldes..så  ehhh hmmmm.... tror de pænt er valgt fra selvom de ringer med et tilbud for det lyder skisme lidt som om det er nyt område for dem


så må vi prøve med de næste på listen og skal også lige have fat i tyskeren ;) hvis de er sindssygt billige så bliver det dernede for eftertiden (hvis de da kender til ildere)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Fuske

nogen der kender dem her? http://www.aabhestehospital.dk/vejviser.htm


er lidt interesseret i dem fordi de har vildt station og derfor burde have kendskab til mår,  mink og lign? og klinik for eksotiske dyr...bum bum... er en ilder eksotisk?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Anne

Ildere bliver normalt registreret i katteregisteret, da der ikke er et specifikt til ildere. Der er dog dette www.chipregister.dk

AlisVolatPropiis

Citat fra: Fuske Dato  3. August 2010, kl. 13:33
nogen der kender dem her? http://www.aabhestehospital.dk/vejviser.htm


er lidt interesseret i dem fordi de har vildt station og derfor burde have kendskab til mår,  mink og lign? og klinik for eksotiske dyr...bum bum... er en ilder eksotisk?

Prøv at ringe til dem og spørge :) jeg har desværre endnu ikke hørt om en ilderkyndig dyrlæge i sønderjylland :/

Fuske

har ringet tildem idag og har aftale om at ringe i morgen hvor deres ilderkyndige læge er på arbejde så det tydergodt  :dans:

har  tænkt mig  at kloge åge den med den viden jeg har samlet til mig og se om han kan parrere på  det og er han rimelig i pris så daffer vi op til en vaccination og  chipning og så må vi  se hvad indtrykket af ham bliver:)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

cibatuchsi

Citat fra: Fuske Dato  4. August 2010, kl. 00:37
har ringet tildem idag og har aftale om at ringe i morgen hvor deres ilderkyndige læge er på arbejde så det tydergodt  :dans:

har  tænkt mig  at kloge åge den med den viden jeg har samlet til mig og se om han kan parrere på  det og er han rimelig i pris så daffer vi op til en vaccination og  chipning og så må vi  se hvad indtrykket af ham bliver:)
håber at indtrykket er godt og at prisen er fair :)

AlisVolatPropiis

Håber jeg også...så er der da chance for nogenlunde kyndig hjælp skulle jeg have basserne med "hjem" til Tønder engang... :)

Fuske

øvsen. Lige ildere er han ikke  expert om, men han vil gerne garantere at  han kan vaccinere den, chippe den, helbredstjekke den og kastrere den idet han har en basalviden om ildere og har arbejdet med ildere før. ønskes en expert vil han dog  melde ud at det er han ikke og hellere anvise mig  til en anden

800 kr for chip, vaccine og helbredstjek...er det ikke ok?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

FerretParadise

Ja det er vist en helt fair pris.
Ann Hillerslev.

Eliza

Hvis det var mig så ville jeg nok bare finde en anden dyrlæge der havde forstand på ildere.. Du ved aldrig om du akut får brug for det og så er det jo rart at vide hvor man skal tage hen eller hvem man skal ringe til..

Jeg fik selv min første dreng kastreret osv hos en dyrlæge der sagde de havde ok forstand på ildere og jeg stolede på ham når han sagde det er ok at kastrere i en meget tidlig alder. Min dreng har så fået binyrekræft i dag som tit ses i forbindelse med for tidlig kastration.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Fuske

Citat fra: Eliza Dato  4. August 2010, kl. 12:08
Hvis det var mig så ville jeg nok bare finde en anden dyrlæge der havde forstand på ildere.. Du ved aldrig om du akut får brug for det og så er det jo rart at vide hvor man skal tage hen eller hvem man skal ringe til..

Jeg fik selv min første dreng kastreret osv hos en dyrlæge der sagde de havde ok forstand på ildere og jeg stolede på ham når han sagde det er ok at kastrere i en meget tidlig alder. Min dreng har så fået binyrekræft i dag som tit ses i forbindelse med for tidlig kastration.

se nu ER der kun vaccination og chip

men jeg er på udkig efter  en ilderkyndig ;) vil bare ikke udsætte vaccination og chip indtil jeg finder en :)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

AlisVolatPropiis

chip og vaccine (bare sørg for det er febrivac dist) og at chippen bliver sat i nakken.....kan næsten ikke gå galt...-og jeg tror desværre ikke du finder bedre kvalificeret i sønderjylland....

Kasteration kan man altid tage til en større by for.....det koster lidt mere, men er klart det værd

Akut sygdom derimod....den er bare værre :/ måske du kan overtale ham til at samarbejde og lære lidt af en ilderkyndig dyrlæge?

Anne

Jeg bruger også en ikke specielt ilderkyndig dyrlæge til vacciner og lignende. Jeg bruger hende dog ikke til helbredstjek for der skal man altså have en kyndig. En dyrlæge der ikek har forstanjd på ildere kigger efter min mening slet ikke grundigt nok på dem, og jeg vil altså have et sundhedstjek som er bedre end hvad jeg bare kan lave selv.

Fuske

Citat fra: Anne Dato  5. August 2010, kl. 11:01
Jeg bruger også en ikke specielt ilderkyndig dyrlæge til vacciner og lignende. Jeg bruger hende dog ikke til helbredstjek for der skal man altså have en kyndig. En dyrlæge der ikek har forstanjd på ildere kigger efter min mening slet ikke grundigt nok på dem, og jeg vil altså have et sundhedstjek som er bedre end hvad jeg bare kan lave selv.

kan man bruge en mårkyndig dyrlæge?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Anne

Eftersom mårer ikke ligefrem er noget man må holde som kæledyr så tvivler jeg på der findes specielt mårkyndige dyrlæger. Og hvis du mener minkkyndige så er en mink og en ilder heller ikke det samme jo. Men så lænbge dyrlægen er klar over forskellene kan det nok være ok til nogle punkter.