Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

ADR maddiker!

Startet af Fuske, 11. August 2010, kl. 11:35

Fuske

Ja jeg ved godt fluer følger med at bo på landet og at deter min egenn skyld so to speak. Har troligt skiftet bakken hver dag i buret, selvom Quark jo egentligt ikke bor der (han skider der dog og det hænder jo han ryger derind hvis  dørene er åbne)

men idag var så første gang jegville skifte tæppe (laaang histore med istykker opvaskemaskine og relæ der ikke kan klare at for  mange maskiner er sat igang  på  en gang)

ud tager jueg det nye tæpppe og det ser fint ud, derefter den grå rest fleece som er lidt adr og har noget der ligner muldjord på sig

til sidst den bluse som ungerne har puttet tush  på  og som derfor aldrig er syet færdig og kunne bruges som underlag....og den er saftsusemig levende!  adr masser af små maddiker der krible krabler rundt

så! skift af tæppe MINDST to gange om ugen i flue sæsonnen hvis ikke mere for maddiker kan jeg simeltheen ikke tåle synet af, skid hul i melorme men maddiker: ADR!

Så tror da pokker at flueforekomsten er eksploderet i hjemmet og erved at gøre mig  sindssyg
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

Han må have gemt noget vådfoder i buret siden du har maddiker derinde, for jeg har aldrig oplevet maddiker i de år jeg har haft ildere.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Fuske

Citat fra: Charlotte Dato 11. August 2010, kl. 11:37
Han må have gemt noget vådfoder i buret siden du har maddiker derinde, for jeg har aldrig oplevet maddiker i de år jeg har haft ildere.

jeg tror faktisk det var en prut. hn har ikke fået vådfodder ud over sin mus og den blev spist rub og stub. så tror det var en prut på afveje men føj jeg synes det var klamt (husk buret eer for lille så tingene står trangt --> derfor er quark ikke ret tit i bur
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

Så behøver du jo ikke skifte hans sengetøj så tit. Du kan nøjes med at tjekke at der ikke er en prut med fyld på "afveje".  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Ad.. kan godt følge dig med at melorme og maddiker slet ikke er det samme.. Har også prøvet at finde en mus som de havde gemt i transportkassen og jeg så havde flyttet uden at opdage den. Efter nogle dage skulle jeg lige gøre den klar og så musen til min skræk. Den så helt normal ud indtil jeg løfteden den og de væltede ud..AD..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Fuske

Citat fra: Charlotte Dato 11. August 2010, kl. 11:44
Så behøver du jo ikke skifte hans sengetøj så tit. Du kan nøjes med at tjekke at der ikke er en prut med fyld på "afveje".  :)

tihi kennder jeg mig selv godt nok så kommer der nu e laang periode hvor jeg af ren hysteri skifter sengetøj i tide og utide simpelthen bare grundet frygten for en gentagelse :lol:
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

mette11

Jeg har også prøvet at finde gemt kød som var blevet levende...til trods for at det højest sandsynligt kun havde ligget i 3-4dage!! Total klamt...af den grund får mine kød serveret i spisevognen (en transportkasse-bund) hvor de så spiser til de er færdig og den bliver så gjort rent og sat væk indtil næste måltid...jeg kunne ikke have at deres mad blev levende...det er SÅ klamt!!  :S

AlisVolatPropiis

Nu kommer jeg selv fra "landet", ok jeg er opvokset downtown tønder :lol: så det er ikke der problemet er størst, men har en veninde der for nylig er flyttet landt ud på landet med kæresten, de bor nær et mindre svinehold. Og har et meget større, meget brokket over, -flueopdræt, men hun har altså tit fundet maddiker og flueæg blandt sit vasketøj. Altså steder uden madvarer og afføring.

Og selv her i Tåstrup er problemet der....har dog ikke fundet hverken maddiker eller æg -heldigvis...men eg er fandme træt af de klamme fluer der kommer ind fra affaldshuset i nærheden. Hele min lille blok på fire leligheder klager over dem, og det er virkelig belastende. Fluer er røvirriterende.

Fuske

lykken er forresten at vaske gulve, se en ilder komme søvndrukken ud fra sit gemmested, lugte en ilderslå en analprut så den fiiine nyvaskede lugt er fjernet for derefter at gå ind midt under spisebordet og lægge en klat og en pøl...uhmmmmm

jeg finder læige gulvspanden frem igen ;)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Namilla

Maddiker kan komme alle steder... helst steder der er mørke og lidt fugtige... så det behøver ikke være hverken en prut eller en mus der har været gro-bund for det.

Fuske

Citat fra: Namilla Dato 11. August 2010, kl. 16:12
Maddiker kan komme alle steder... helst steder der er mørke og lidt fugtige... så det behøver ikke være hverken en prut eller en mus der har været gro-bund for det.


så  lidt spildt vand og et tæppe  er guf kan ejg regne ud.. puh så er der vist grund til at være et penittengryn
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Namilla

Nej, jeg har aldrig haft tæpper i bunden af burene, netop af samme grund... men bortset fra at maddikker er klamme, så gør de jo heller ingen skade... for pokker, jeg har set mine ildere æde maddikker...*G*

Fuske

Citat fra: Namilla Dato 11. August 2010, kl. 16:20
Nej, jeg har aldrig haft tæpper i bunden af burene, netop af samme grund... men bortset fra at maddikker er klamme, så gør de jo heller ingen skade... for pokker, jeg har set mine ildere æde maddikker...*G*

heeh det er DET det er..et skjult maddepot! meeen de udvikler sig jo de krapyler og jeg har altså fluer nok så ud med dem! ;)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

Ej hvor totalt klamt. Jeg troede der skulle en eller andet foder-rest til. Jeg har virkelig aldrig oplevet  det i mine bure og jeg har plaider og gamle håndklæder i mine bure. 
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Namilla

Det kræver jo naturligvis også at der kommer en flue ind, der får tid til at lægge æg i det...bor man i byen på 4. sal er risikoen nok mindre *S*