Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

XXX i Aalborg

Startet af Julbert, 30. August 2010, kl. 19:20

Julbert

Jeg var ude i XXX idag i Aalborg... de har en skøn hanilder derude og jeg var jo straks solgt som stanglakrids!
Jeg ved godt der er snak om man ikke skal købe ildere fra dyrehandlere, men han virkede bare så sød, så sidder jo helt og overvejer at tage ud og købe ham imorgen :S -kun fordi kæresten var med og han selv blev lidt vild med ham.. det har jo ellers før været fuldstændig utænkeligt med en ny i flokken efter hans mening. Og så kan jeg slet ikke holde til at se en ilder sidde i en dyrehandel.. ikke at han nødvendigvis mistrives, men er bare overbevist om han vil ha' det bedre et sted hvor han vil være ude og ikke sidde i bur det meste af dagen.

Men jeg vil høre om der er nogen der måske ved, hvor XXX får deres ildere fra? -eller måske kender til, den private person de kommer fra? Jeg spurgte derude og fik det svar, at det er en privat, der har fået et kuld unger (så vidt jeg kunne forstå for føste gang) og så har personen afleveret dem dér, for de kan bilve solgt videre.


:D


Peewit

#1
Min bror har arbejet i XXX i Aalborg, jeg kan lige prøve at spørge ham om han ved et, eller om han måske kan finde ud af det.
Jeg ved dog, at det altid er private der sælger dem derud til.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Julbert

#2
Det kunne da være super hvis du kunne få lidt info af ham... Altså ilderen så ud til at have det fint, det er slet ikke noget med jeg vil lange ud efter XXX, blev bare helt forelsket i den bette, eller rettere sagt, store basse der sad dér og kiggede på mig :) Så kunne være lidt rart at høre hvis der var nogen der havde lidt info, så man kunne få mere viden om den man, måske suser ud og køber imorgen :P

Anne

jeg tror ikke man må skrive herinde om dyrehandlere der har ildere. jeg er skuffet over at de har ilder derude igen :(

Julbert

Citat fra: Anne Dato 30. August 2010, kl. 19:57
jeg tror ikke man må skrive herinde om dyrehandlere der har ildere. jeg er skuffet over at de har ilder derude igen :(

Nå for pokker, det vidste jeg ikke - ups!
Må man slet ikke snakke om dyrehandlere nogen steder herinde og hvorfor?
Jeg spørger fordi jeg ikke ved det, og altså ikke for at være næsvis :)

Malene

#5
Citat fra: Julbert Dato 30. August 2010, kl. 20:13
Citat fra: Anne Dato 30. August 2010, kl. 19:57
jeg tror ikke man må skrive herinde om dyrehandlere der har ildere. jeg er skuffet over at de har ilder derude igen :(

Nå for pokker, det vidste jeg ikke - ups!
Må man slet ikke snakke om dyrehandlere nogen steder herinde og hvorfor?
Jeg spørger fordi jeg ikke ved det, og altså ikke for at være næsvis :)

Det burde du ellers vide når det står i reglerne :)
Du må snakke alt det du vil om dyrehandlere og dyrehandlerildere. Men det er ikke tilladt at nævne navne på dem der sælger ildere. Det er for undgå at de får reklame og svage sjæle bliver fristede, for ildere hører ikke hjemme i dyrehandlere ;)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Julbert

Jamen undskyld da så..
Tak for svar

Eliza

Nu har du måske købt ham og kan godt forstå du falder for en sød hvalp.. MEN det kan godt være du giver ham her et godt hjem, men du er jo dermed med til at støtte at der bliver ved med at være ildere i dyrehandlen. Det burde folk tænke over en gang imellem i stedet for at lade sig friste.. Ud over det så er der jo stadig hvalpe hos nogle opdrættere så det er ikke fordi man ikke har et andet valg..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Hvor gammel er han? for hvis han ser gammel nok ud til at være fra april måned i år, så kan han være fra min hun Molly på 2 år. Hun fik et kuld i april som blev solgt til en dyrehandel da de var gamle nok. Men var det århus eller Aalborg...? Jeg kan spørge hendes tidligere ejer når hun kommer hjem fra ferie om nogle dage.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Peewit

Min bror vidste desværre ikke noget, men han ville lige se om han kunne få fat i en derude fra som han kender. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

Er han derude endnu? for jeg skal til aalborg i morgen og hvis han stadig er der tager jeg nok lige forbi og snakker lidt med dem om hvorfor de har ildere når de faktisk reklamerer med at de kun har dyr de har tid og overskud til at passe....

Peewit

#11
Citat fra: Anne Dato 31. August 2010, kl. 14:55
Er han derude endnu? for jeg skal til aalborg i morgen og hvis han stadig er der tager jeg nok lige forbi og snakker lidt med dem om hvorfor de har ildere når de faktisk reklamerer med at de kun har dyr de har tid og overskud til at passe....

Ikke fordi jeg gider starte en diskussion eller noget, men de har altså ikke ret mange dyr derude. Og jeg ved at en af dem, der arbejder derude selv har ildere og sørger for, at dem de har i butikken kommer ud hver dag. De har desuden stort bur med køjer, tæpper osv. samt legetøj.
Og nej det er ikke fordi jeg på nogen måde ønsker at rose denne bestemte dyrehandler, men det er bestemt ikke det værste sted.

Jeg ville bare gøre opmærksom på, at det ikke er alle dyrehandlere, som lader ilderne sidde i buret hele dagen.
Og igen så gider jeg ikke diskuterer. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

Dyrebutikker vil aldrig have tiden til en ilder og det er ligemeget hvor meget de ved og hvor søde de er. Ja det er en butik hvor dyrene normalt har det godt, men det går stadig imod deres eget politik  når de tager et dyr ind som de ingen forudsætninger har for at give alt hvad den skal bruge.

nu ved jeg ikke om du forestiller dig at jeg braser ind og begynder at råbe og skrige, men jeg kn oplyse dig om at bare rolig - det gør jeg selvfølgelig ikke.

Om det her er at diskutere ved jeg ikke, i så fald undskyld, men jeg svarer bare på dit post.

Julbert

Hej... Jeg har fået ham her hjem, så han er ikke i dyrehandlen mere, MEN, han er kun på prøve, da jeg jo har to piger han gerne skulle kunne sammen med. Dyrehandlen har givet os max en uge til at finde ud af det, ellers vil de i hvert fald ikke tage ham tilbage hvis det nu er.
Min Freja og ham fandt hurtigt ud af det sammen, de legede faktisk ret hurtigt sammen og Freja har slikket og gnasket ham da han lige tog en lur :) Mille der imod er helt enormt bange for ham, hun piver bare han kigger på hende og løber væk når han nærmer sig.. har lidt ondt af hende faktisk, det er ikke så sjovt at se hendes humør er helt i bund og hun decideret er rigtig bange for ham. Jeg føler mig lidt som en bussemand ved at tage en fremmed med hjem hvor hun bor og nu faktisk er hun bange for at gå rundt..

Jeg kan fortælle, at dyrehandlen havde ham ude cirka 2 timer om dagen, hvor han kunne løbe rundt ude bagved og lege.. ved godt det langt fra er optimalt, men jeg blev alligevel overrasket over at han overhovedet kom ud af det bur, det havde jeg slet ikke troet.
Han blev også nogle gange i løbet af dagen taget ud og nusset.

Men ja, han er her nu og så må jeg se.. bliver Mille ved med at være så bange for ham, (hun har ligefrem tisset og skidt imens hun har været ved at løbe væk fra ham) så må det jo genovervejes.

Anne

Det er da dejligt at han kom lidt ud hos dyrehandleren, men jeg synes stadig det er forkert at have en ilder i en dyrehandel.