Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Øv, en kedelig dyrlægetur.

Startet af Stephanie, 5. Oktober 2010, kl. 09:45

Stephanie

Jeg er lige kommet hjem efter at have haft mine 4 banditter til dyrlægen for at de kunne få sundhedstjek, vaccine og blive lagt i let narkose for at få renset tænder.

Dirch var den der blev undersøgt først. Han var tip top, intet at mærke på ham, så han røg i bur for at kunne få renset tænder senere.

Så var det Bastians tur, og der fik jeg første chok. Alison undersøger ham og trykker godt på ham, og kigger derefter på mig og siger at der er noget i maven der ikke skal være der. Og hun spørger mig så om han ikke faster. Og pyha, nej, Bastian havde spist kl 6. (han fik lov at spise der for så ville der stadig være 4 timer til han skulle i narkose) Og det er så nok det hun kan mærke, men hun skanner ham alligevel her senere for at være sikker på at det bare er mad. (og ja, Alison har fået en skanner, det er bare super dejligt) Så han røg også i bur.

Så bliver det Zigges tur. Og det viser sig så at der også er noget at mærke i ham, og det er ikke mad. Det sidder simpelthen for langt nede til at kunne være mad. Puha, jeg er helt chokeret over at få den besked. Jeg har intet kunne mærke på ham. Han er lige så frisk som han altid har været, spiser og drikker som normalt, har ikke ændret sind eller væremåde. Alison vil også skanne ham, og se hvor det sidder og evt kontakte ham skanningsmanden som hun normalt bruger. Zigge er 6½ år, så jeg vil ikke sætte ham igennem en masse. Jeg må så beslutte hvad jeg skal gøre afhængigt af hvor det sidder. Jeg tror ikke jeg får ham opereret, synes han er for gammel til det og jeg har ikke så god erfaring med ældre ildere der går igennem større operationer mht til at komme sig efter operationen, og han er en lille spirevip på kun 1 kg i vintervægt. Hvis det sidder på milten, så sagde hun at han kunne have det fint, men hvis der gik hul på blodforsyningen så kunne jeg risikere at han forblødte. Og vil ikke risikere at sådan noget sker mens jeg er på arbejde, så sidder det der så bliver han aflivet idag. Og sidder det et sted hvor sådan noget ikke kan ske, så overvejer jeg at lade ham komme hjem og så holde øje med ham og ved første tegn på at han er syg så bliver han aflivet. Men lige nu ved jeg ikke hvad jeg gør, tankerne farer bare rundt og jeg skal lige komme mig over chokket så jeg kan prøve at gøre hvad der er bedst for ham.

Potter blev også undersøgt, og alt var i orden med ham. Han har fået en "vorte" ting på den ene pote som han skulle have haft fjernet (den er blevet undersøgt og er godartet) men da mit arbejde var så venlig at fortælle mig igår at jeg er skulle på kursus onsdag til torsdag middag så bliver det ikke gjort alligevel idag. Da jeg ikke kan skaffe pasningsmuligheder og jeg ikke vil lade ham være alene efter at have fået fjernet det. Så det bliver gjort en anden dag. Men jeg fik okay til at det var forsvarligt at tage ham med på VIF selvom han har adrenal (han er så også i bedre form og vægt end han har været i flere år, mon det kan være de mus og kyllinger han får som godbidder?) Så han er kommet hjem igen nu, og får ordnet tænderne når han alligevel skal i narkose for at få fjernet vorten.

Lena og Peter

Hvor lyder det bare som en rigtig kedelig tur.. :(

Vi krydser fingre for at alt er iorden med Bastian og Zigge...

FerretParadise

Jeg kan godt forstå, at den oplevelse lige skal fordøjes.

Jeg vil krydse fingre for Bastian, at det bare er foder, og for Zigge, at det Alison kunne mærke, ikke sider et dumt sted.
Ann Hillerslev.

Sølvsten

Puha sikke en tur.

Ønsker det bedste for dine dyr.

ZyferMarcail

krydser finger for dine dyr og især Zigge

ilderhjemmet

puuha for en tur, kan godt forstå du er chokeret, håber bare det bedste for dig og Ziggy, held og lykke
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Anne

Jeg håber på det bedste for Bastian og Zigge

AlisVolatPropiis

Puha jeg krydser også....det er slet slet ikke sjovt det der.... :/

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hvor trælst dog. Krydser fingre for de små totter..

Stephanie


Så har jeg hentet ilderne, og jeg har heldigvis stadig 4 ildere  :)

Bastian var der som ventet ikke noget med. Det var maden, men det var også hvad jeg regnede med, Alison troede jo at han var fastende da hun sagde at han havde noget der ikke skulle være der.

Zigge blev jo skannet, og som Alison havde kunne mærke, viste skanningen også at der var en svulst. Men Alison kunne ikke helt se den nøjagtige placering af svulsten, udover at den lå meget tæt på milten, så hun ville gerne have ham der normalt skanner ud og tjekke ham, så jeg har fået tid til at få ham skannet igen. Og så må jeg se der om resultatet af skanningen betyder en aflivning eller om jeg kan få ham hjem indtil han viser tegn på at han har svulsten.

Lige nu har jeg ihvertfald 4 ildere der ræser rundt og leger fordi de har været i bur hele dagen.  :)

Sølvsten


ilderhjemmet

vi krydser også stadig både poter og fingre
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Stephanie

Tak hvor er det sødt af jer at gøre det  :)

Jeg ved jo godt at vi kun har vores basser i kort tid, men synes alligevel at det helt vildt ondt når man tage sådanne beslutninger og sige farvel til dem.

Men nu har jeg ham hjemme igen, og nu skal den stå på ren forkælelse for ham indtil han kommer til skanning igen.

FerretParadise

Jeg vil også krydse fingre for ham stadig, for ja, det er altså ikke sjovt at skulle sige farvel til en elsket ven.
Ann Hillerslev.