Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Alder ved død (Vildtfarvet)

Startet af Barky, 5. Juli 2011, kl. 23:11

Barky

Jeg laver lige et forsøg. Med alle farve varianter.

Der ER flere afstemningsmuligheder, så hvis du f.eks har haft 3 vildtfarvede som er døde da de var henholdsvis 3,4 og 7 år så skulle det meget gerne være muligt at stemme.

Skriv gerne i tråden hvad ilderen/ilderne døde af.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

Faunus blev aflivet hos ny ejer, af en sygdom de ikke vidste hvad var. Han kunne ikke bevæge bagkroppen og tissede konstant.
Han var desuden døv på det ene øre. Han blev 3½.

Sirius havde igennem livet: Spytsten, Binyrekræft, Insulinoma og blev aflivet lidt over 6 år gammel pga at han yderligere havde fået en knude i maven.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

FerretParadise

#2
Zefyr blev aflivet pga nyresvingt.


P.s. Jeg kan ikke afgive flere afstemningsmuligheder.
Ann Hillerslev.

Eliza

Både Nila og Snappi (død som ca 8 måneder og 3år) havde jeg fra dyrehandel og de var Jonas Sander ildere som jeg i dag ved er noget forfærdeligt avl. Der blandes jo alle farver for han håber jo mest på at få alt andet end vildtfarvet da de jo ofte giver flere penge til ham. (for mig er det lidt det samme som silveravl da de gener jo tydeligt er hos alle hvalpe han laver)

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Freddy nåede at blive 6 år og jeg ved desværre ikke hvad han døde af

ilderhjemmet

Plato blev desværre kun ca 1 år, han blev aflivet da han led af en svær lungeinfektion
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

KariN

Kaos (Lys Vildtfarvet) 10. Juli 2007- 21. Juli 2008

Blev aflivet få dage efter hans 1års fødselsdag.

Han havde kræft i lymfekirtlerne og blev inden for en uge så syg at han måtte aflives. Kræften havde spredt sig til hele hans lille krop og den kunne ikke holde til mere.

Jeg fandt ham på DBA, en ung pige havde lavet et kuld hvalpe på hendes to ildere som hun mente var godt avls materiale fordi de var søde og jeg vidste desværre ikke bedre dengang, så jeg tog over og købte ham.

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Albert - aflivet som 4½ årige pga. knoglekræft.

Kan kun angive en stemme!! :(

Victor aflivet pga. lymfekræft 9 måneder gammel.

Frederik død pga. kræft min. 7 år gammel

Julius - død af blodforgiftning ½ år gammel

Barky

Nej, jeg ved godt at man kun kan stemme een gang, desværre kunne jeg ikke lave det anderledes.
Dog kan man når man stemmer den ene gang, vælge flere muligheder. Altså hakke af i både nummer 2,3, 6,7 hvis man har haft 4 vildtfarvede som er døde.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Stephanie

#9
Chico (dyrehandler) 1½ år lymphoma
Palin ca 3-4 år, ved ikke nøjagtig alder da han blev fundet i en have, dyrlægen mente det var dårligt hjerte
Ziggy (dyrehandler) 1år 14 dage, der gik hul på udposning på tarmen, dette voksede sammen, bakterier derfra gik op til hjertet og gav betændelse i hjertet
Brutus (privat opdræt) 5½ år, insulinoma


Edit: Jeg har 2 ildere i aldersgruppen 1-2 år, men kan kun give en stemme i den aldersgruppe, så der skal egentligt være en stemme mere på den aldersgruppe

Stephanie

Ej totalt pinligt... Jeg har da helt glemt min Malthe dreng :D

Malthe (privat opdræt) 4 år, svulst i maven

rimif

Min fritz blev 8½, jeg mistede ham for ca. 14 dage siden, han var sluppet ud af døren og nåede desværre vejen. :( meget sørgeligt, jeg har boet det samme sted hele tiden og han var aldrig sluppet ud før, men han var også begyndt at være gammel, faldt lidt ned af ting, havde svært ved altid at ramme bakken o.s.v. men elskede dog stadig at lege og gå korte ture.