Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

*vips* så var Felix løs i parken...

Startet af Beate, 22. September 2011, kl. 22:47

Beate

Vi gik som vi ofte gør, tur i parken. Jeg ble stoppet af en mor med et 10-årig barn (som vi ofte gør). Så jeg så bort i max 5-10 sekunder.
Det som skjedde må ikke skje igen! Vi bruger en vanlig Flexi-snor i XS. Felix tuslet rundt i gresset - under et hegn - på en eller anden måde løsnet det låsen som fester ham til selve snoren. HELDIGVIS var Felix uvitende da han var optaget med noen blader. Fik jo nesten hjertestans af det hele  :S
Fik plukke ham op uden problemer og festet ham på igen.  :) Men det kunne jo endt så meget værre

Findes det en slags snor med en lås på selve låsen? Hva slags snor bruger dere?
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

AlisVolatPropiis

Det præcis samme skete for mig med cosmo - midt på Vesterbrogade *skrig!* han opdagede heldigvis heller intet og kom vanen tro luntende hen til mig da jeg satte mig på hug....hvordan jeg bevarede roen er mig endnu et mysterier...men de kan vride sig ud af de karabin hager i liner...jeg satte simpelthen et stykke Gaffa rundt om den lille del der lukker så jern ringen ikke kan mase sig ind i mellemrummet og ud  - eh svært at forklare men det virker...godt nok hører selen og linien sammen nu...men hellere det end at de separeres i utide

Anne

jeg har også prøvet det før. Da vi var på turen bandt jeg snoren fast i selen, så den var viklet om et par gange, og da jeg kom hjem smed jeg den line ud. har ikke prøvet det med andre, heldigvis!!

Beate

*pfhew* Så har det også skjedd med andre. Følte meg bare som verdens værste ejer der jeg stod.
Det med gaffa var smart :) det har vi jo liggende uansett. Mener nemlig jeg har sett det i den tiden jeg hadde hund en slags snor med sikkerhedslås. En slags mekanisme man må trykke ind for at åpne. Skal google-searche det
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Julie

Jeg har også oplevet til på stranden hvor flexlinen rullede ind uden en ilder i den anden ende.. Fritz havde heldigvis ikke særlig travlt, så han var bare til at samle op nogle meter væk.. *pheew*

Eliza

Jeg har faktisk oplevet det to gange med samme ilder..
Første gang en vinterdag de legede i sneen, så troede at den var frosset på en eller anden måde, men anden gang var første tur efter vi flyttede og han ville ikke kunne finde hjem selvom vi var næsten lige ved siden af.. :S

Jeg har købt strips til at sætte fast fra snor til sele, for jeg gider ikke det pjat igen
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Jeg har prøvet at "tabe" snoren midt i dyrehaven :S

Vi var ude og gå med alle tre ildere og jeg ville så lige have Jack til at holde Naanok i et øjeblik, så da jeg troede at han havde fat i flex-linen der slap jeg den.. Jack havde bare ikke fat i den så vi tabte den og den rullede sig ind.. Naanok blev så forskrækket over den snor + håndtag der pludselig kom efter ham så han satte i løb..

Heldigvis reagerede både Jack og jeg lyn-hurtigt, han greb Julians snor som jeg havde i hånden og så køb jeg efter Nano, han løb ind i en busk og var heldigvis nem at få ud igen..

Så ja den slags uheld kan ske og heldigvis har det da ikke været fatalt for nogen, men ja man føler sig godt nok som en lausig ejer lige i øjeblikket sådan noget sker
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Jeg har også tabt mys snor engang hos mine forældre. Det var sådan en af de snore på en meter der følger med til h-seler. Heldigvis løb my bare hen til døren og ville ind.

Beate

#8
Har forsøgt at finde en snor med sikkerhedslås, men uden resultat.
Vurderer å købe en sånn karabin-krog fjellklatrere bruger. Dog en minitayr-variant.
Hvis jeg bruger den snor der følger med h-seler har jeg den ALLTID rundt hånden for jeg er SÅ bange for at miste Felixen. Men det kan jo skje bare på et par sekunder  :X En gang mistet jeg flex-snoren og det skremte jo livet af Felix som løb nedover gaden 3-4 meter før jeg fik fanget den ind.

Det virker som det kan ske den beste :) men PUHA, hvor skremmende det kan være...

Edit:
Fant lige denne her: http://www.pettravelcenter.com/products/detail/568/37
Har noen prøvd den?
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke