Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Advarsel om vej ud af en del huse i bør checke + Dawn og Tif´s udflugt

Startet af tzari, 27. December 2011, kl. 04:26

tzari

Jeg er som nogle måske ved flyttet i et hus. Dette hus er under istandsættelse og derfor er ilderne placeret i stuen da den er ildersikker. Foruden dette gik Tops i sit eget værelse hele sommeren.
Tif har så gjort det til sin mission i livet at komme ud af stuen så hun kan smutte ind i køkkenet hvor der under et fasttømret skab er et hul rundt om 2 rør der ikke er til at få dækket til  :X Hun har pt præsteret at planke(løbe op af  :o) en plade der er i hofte højde, så blev neglene klippet. Derefter viste hun hun kunne hoppe RUNDT om et hjørne  :o Vores løsning sætte en ekstra plade op oven på den anden plade, denne vælter hun enten selv eller venter til en af kattene slår den lidt skævt og hopper derefter over. Hver gang løber hun ned i hullet og kunne komme ud af huset men vendte hver gang tilbage ind i stuen efter få timer (jaja nogle dyr tager ordet FRITløbende lidt for bogstaveligt). Vi har fabrilsk gået huset slavisk igennem efter huller i ydermuren, fondamentet eller bare en revne, men der var INTET  :@
Så prøvede jeg at snyde hende og tage hende ud på en tur i snor om aftenen og så kunne jeg pludselig ikke huske hvordan man åbnede hoveddøren  :P Tif blev utålmodig og løb målrettet over og viste mig hvor hendes indgang var henne  :lol: :fnis: :dans:
Det var en af de ventilations huller der er under vinduerne i en del huse.Normalt er disse huller dækket med en eller flere riste så det ikke er en rotte indgang, men i dette gamle hus var dette gitter så tydeligvis væltet.
Vi satte Tif og Dawn ind i Tops´s gamle værelse der jo havde været ildersikkert for Tops...ja der gik nøjagtig ½ time så viste Tif mig en lille revne langst gulvet da var rigelig til hende. Fair nok kiler en rundpæl i spænd. Tif bruger en halv time på at prøve at få denne væk men må opgive. Jeg checker hver time i en 3-4 timer og hver gang ligger begge tøser ligeså fint slapper af og ser ud til de har opgivet alt om at lege Hudini. Indtil jeg kl 3 om natten er nede for at tisse..Kikker ind og der er INGEN ildere derinde og rundpælen sidder akkurart hvor jeg efterlod den  :o :o :o

Har så 2 tøser på udflugt. Tif kommer pænt hjem igen efter et par timer ...UDEN Dawn  :@ :(
Vi er ude og søge og søge og imens er Tif sat i Bur-arrest indtil vi kan lukke det hul uden for huset til. Efter 3½ døgn lunter Dawn så stille og fint ind i vores nabos minkfælde vi har fået sat op, selvfølgelig mens vi er afsted på juleaften og vores dejlige nabo holder udkik efter hende for os. Dawn blev taget ind i hans værksted der var 110% rotte sikret(han havde haft gnaver problemer tidligere). Her fik hun lov at strække lidt ben og blev sat ind i et bur...som hun brød ud af med det samme  >:| >:| Han viser hende herefter minkfælden og hun hopper ligeså fint ind i den og sove  :D Hun får lov at komme ud en masse under opsyn og bliver forkælet. Hvergang han skal ind i huset hopper hun selv ind i minkfælden og ligger sig. Da vi kommer hjem vil hun ikke ud af fælden  :fnis: Hun ved godt hun nok ikke just er populær efter det stunt :lol: Vi får hende over i stuen hvor en MEGET glad Fire løber lige i røven på hende og vasker og pusler om hende til den store guldmedalje og holder holder hende under konstant opsyn og vil med ind i buret for hun har sådan savnet sin "lille hvalp". Ret praktisk Fire viser hende hun har dummet sig og hun selv ved den ikke var helt heldig  :fnis:
Dawn havde tabt sig en lille smule men var ellers helt frist og havde det fint uden fysiske eller psykiske men.
De 2 tøser har nu bur arrest pånær nogle timers skarpt bevogtet udetimer mens vi venter på udlejer kommer forbi og lapper hullet igen :)

Så bor i i hus så kik jeres ventilations huller under huset grundigt efter sæt evt et gitter på bare for en sikkerheds skyld så i ikke oplevet samme mareridt som mig.
er sådan et hul her det drejer sig om. Håber i kan bruge advarslen til noget.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

katja74

Hvor er det dejligt det heldigvis endte godt... :dans:

Men sikke en dum forskrækkelse, kan forestille mig hvordan I må have haft det  :(
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

tzari

weee så er det hul lappet :)  Så nu er flugt risiko voldsomt reduceret og vi fik fjernet et bord der var boret fast i væggen i stuen så nu er Tif´s flugt muligheder voldsomt reduceret hehe
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner