Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vær sød at læse det her

Startet af Tanja11, 11. Maj 2012, kl. 22:10

Tanja11

Hej alle på ferretopia

som nogen nok kan huske havde jeg på et tidspunkt en syg ilder, hvor der gik noget snak frem og tilbage ang. dyrlægebesøg.
ikke for at lyde sur eller noget, men har det som om at jeg er blevet stemplet for det, og vil bare lige sige at der er helt styr på det med at tage til dyrlægen når det bliver nødvendigt.
jeg bryder mig ikke om at blive stemplet for en enkel fejl som ikke vil gentage sig, og håber lidt at i vil ligge det bag jer, da det ikke er noget problem for mig at tage til dyrlægen.
som i nok ved har jeg ledt efter en hvalp herinde og har fået den med dyrlægebesøget lige i hovedet :@

håber seriøst at i vil prøve at lægge det bag jer, også selvom at jeg ved at i bare vil det bedste for jeres hvalpe.


Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Ja det så mig der har givet dig den lige i hovedet... Hvis man kan kalde det det! Synes jeg sagde det på en pæn og ærlig måde og sådan set ikke for at stemple dig eller noget..
Bare en forklaring på hvorfor folk måske ikke vil sælge til dig.. Din alder spiller selvfølgelig også ind..

Tror du skal have din forældre mere med inde over før folk vil sælge til dig..

Er ked af at du har taget det sådan da jeg ingen dårlige intentioner havde overhovedet! Og forstår godt dit ønske om en ilder mere, de er jo skønne! Og det vil helt sikkert være godt for tykke :)

Anne

Jeg har det som dyrenørden, jeg tror sådan set at du er en god ejer og meget glad for dine dyr, men hvis du havde spurgt mig om hvalp (og nej, jeg bor jo i den anden ende af landet, så det er ikek aktuelt), så ville jeg også snakke med dine forældre først, for at være HELT sikker på at det ikke gentager sig.

Man kan jo sige at du er uden skyld i at I ikke kom afsted, men vors hvalpe er jo vores babyer som vi ønsker det bedste og derfor ville de fleste af os nok gerne lige have bekræftet fra dine forældre at det ER i orden nu, eftersom de var problemet, og det er det ikke noget ondt i.

FerretParadise

Jeg tror måske det er mig du mener, for du har kontaktet mig for at købe en hvalp.
Jeg tror også, at du er en rigtig god ilderejer, men som jeg også skrev til dig, så sælger jeg ikke til folk under 18 år.
Jeg fik jo så en mail fra din mor, og ja, jeg sælger heller ikke til folk under 18 år, selvom forældrene står for købet. I den mail forklarede jeg også lidt om hvorfor jeg har den holdning.
Jeg skrev så også, at efter den episode hvor hun (din mor) ikke ville køre for dig, så du kunne komme til dyrlægen med din syge ilder, så ville det måske blive svært at finde en opdrætter der vil sælge.

Jeg føler ikke selv, at jeg "smed den lige i hovedet" på jer. Men som Anne så rigtigt skriver, så vil vi opdrættere kun vores hvalpe det bedste, og vi bliver bange når du fortæller om sådan en episode.

Men jeg er glad for at høre, at din mor nu har ændret holdning, og godt vil køre for dig når du skal til dyrlægen. For jeg tror virkelig på, at du elsker dine dyr, og vil dem kun det bedste.
Ann Hillerslev.

Tanja11

Undskyld det var ikke for at leje nogen ud, ville bare informere jer herinde om at det ikke længere er et problem.
Dyrenørden: ja du sagde det på en meget pæn måde, det var bare mig som blev lidt hmm-agtig for jeg har hørt den før herinde.
Håber ikke at du blev al for stødt af hvad jeg skrev :(
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Citat fra: Tanja11 Dato 12. Maj 2012, kl. 13:04
Undskyld det var ikke for at leje nogen ud, ville bare informere jer herinde om at det ikke længere er et problem.
Dyrenørden: ja du sagde det på en meget pæn måde, det var bare mig som blev lidt hmm-agtig for jeg har hørt den før herinde.
Håber ikke at du blev al for stødt af hvad jeg skrev :(

Nej :) Forstår godt din frustration :)

Tanja11

Tak :)

og til jer andre så forstår jeg sagtens at i er meget varsomme med jeres hvalpe, ville også selv det bedste for mine, hvis jeg havde nogen.
og undskylder hvis jeg udtrykte mig lidt for hårdt. :(
FerretParadise: ja du skrev til mig, og igen forstår jeg dig fuldt ud.
denne tråd var bare, som jeg skrev tidligere, til at informere jer om at der ikke længere er et problem
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

PiaLyng

Synes det er super fint du skriver herinde at det er lavet om på, og det i fremtiden ikke bliver et problem :).

Men held og lykke i jagen på en lille ny ilderven :D.
Og nogen gange er det også det værd at køre halvdelen af danmark igennem, hvis man finder den perfekte ilder !

Tanja11

mange tak :)

og ja man kan være heldig at finde den perfekte ilder, også selvom at det måske er i den anden ende af landet ;)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

AlisVolatPropiis

Jeg synes også det er meget modent og fint du tager tyren ved hornene på en respektfuld og ydmyg måde, men får sagt fra -det er en lektie mange ældre end dig kan lære meget af. Du får også held og lykke herfra.

Tanja11

mange tak allesammen.

jeg har dog fået heldet med mig idag, og fandt en lille hvalp på 10 uger.
den er allerede hentet og der kommer snart billeder ind :D

men er meget glad for at i synes at det er okay, og er glad for hvordan det endte :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke