Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

BARF - Hur länge räcker maten?

Startet af Starshineferrets, 20. December 2009, kl. 12:15

Starshineferrets

Den 7 november gjord ejag en inventering av min frysbox + frys, för att se hur mycket mat jag hade till illrarna, och hur länge det skulle räcka.

Så här såg det ut då, priserna är i svenska kronor:


överslagsräkning vikt + pris:

30 kg kalkon ( 150 kr)

ca 30 kg kyckling (skrov, vingar hals,mage blandat) (309 kr)

ca 20 kg kanin (ca 400 kr)

ca 200 dagsgamla kycklingar (ca 70 kr)

ca 8 kg inälvsmat (ca 200 kr)

Sen finns där lite smått och gott i mindre mängder av viltkött, några gnagare, fläskkött etc.

Totalt: 1129 kr

Den 13 november köpte jag ca 3 kg inälvsmat (hjärta, lever och njure) för ca 130 kr.

Mina 11  monster äter ca 1 kg kött om dagen.

Det enda jag räknar med att behöva köpa in är lite inälvsmat då och då, eftersom jag inte vill  ha det liggand ei frysen för länge.

Ska bli riktigt intressant att få en ordentlig uppfattning om hur länge de egentligen står sig på det här!

Idag har det gått ca 1 månad och 2 veckor. Jag har fortfarande inte tömt frysen i köket, och frysboxen är fortfarande full.
Räknar med att behöva köpa mer inälvsmat om 1-2 veckor

Hur mycket går det åt hemma hos er?

FerretParadise

En smule offtopic: Det er godt nok billigt i Sverige. :o
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

hihih yes... i alla fall nu när jag har bra kontakter :)

cibatuchsi

ihh glæder mig til vi flytter og kan få plads til endnu en fryser så vi kan købe stort ind til dyrerne:)

Malene

Når jeg er hjemme, køber jeg ikke så stort ind, fordi jeg har verdens mindste fryser :( Her hjemme ved mine forældre, har jeg lige nu 2 kg fjerkræsmix, 500 g laks, 2 kg kyllingehalse, 500 g fedt og noget indmadsmix (hjerte, nyre og lever), men jeg kan ikke lige huske hvor meget der er. Det hele er selvfølgelig med ben (bortset fra fedt og indmaden). Det kostede vist omkring 250 kr.
Mus og rotter avler jeg selv, så det er ikke altid jeg har dem "på lager" :P
Jeg ved ikke lige hvor langt det rækker, men de (3 ildere) er vist 3-4 dage om at spise 1 kg kød.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Mette - Evergreens Ildere

Jeg har aldrig tænkt på hvor længe min fyldte fryser rækker til.
Den ene fryser er 640 l og er fyldt til randen med kanin, kyllinger og andre gnavere. Og i den anden 80 l er der daggamle kyllinger og småt kød til godbidder, samt mus og rotter. No idea hvor mange kilo eller hvor meget jeg har købt det for... ;) og pt. har jeg ca. 90 kg tørføder hjemme.

Fra imorgen vil jeg prøve at holde regnskab over hvor meget jeg bruger, jeg har egentligt aldrig rigtigt regnet efter hvor meget dyrene får, for de skal jo bare have maden hver dag. Det eneste jeg kan berette er at de elsker at få kødet hver dag og de fleste unge ildere herhjemme foretrækker kød fremfor tørfoder, hvorimod nogle få af de gamle næsten kun spiser tørfoder.

I næste weekend vil jeg ligge op hvad der går i maverne af de små herhjemme på en uge..