Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Barf uden hjerte og lever?

Startet af Eliza, 29. Januar 2010, kl. 18:37

Eliza

Jeg ville rigtig gerne gå helt over til barf, men mine dyr vil ikke spise lever eller hjerte, hvor der jo er en masse vigtige ting i, men hvad kan jeg så gøre i stedet?
Jeg vil selvfølgelig blive ved med at tilbyde det, for det har hjulpet før, men min ældste tæve er meget sart og er først begyndt nu overhovedet at røre kød og det har taget over 1 1/2 år.

Så kan man overhovedet barf'e uden hjerte og lever og hvad skal de evt. have i stedet?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Hvis du kigger igennem trådene her i ernæring, så står der en masse ting om BARF  :)

Anne

Du kan ikke barfe uden at give indmad. Eller jo det kan du godt, men så skal de have tørfoder ved siden af, hvor de vigtige ting er i.

Du kan evt købe barfblandinger hvor der er hakket hjerte og lever i, eller selv hakke en lille smule med noget andet kød. De skal jo ikke have ret meget af det.

Eliza

Citat fra: Amazing Ferret Dato 29. Januar 2010, kl. 18:45
Hvis du kigger igennem trådene her i ernæring, så står der en masse ting om BARF  :)

Jeg bliver altså lidt irriteret over sådan en kommentar, for det kunne jeg nok godt selv have regnet ud.. Desuden har jeg læst en masse af emnerne her og på andre fora, men vil gerne høre folk om det overhovedet er muligt uden indmad og om det er muligt at give et andet tilskud end tørfodder?

Anne: God ide med at blande det med noget andet kød (ved ikke lige hvorfor jeg ikke har tænkt på det  :)) Det eneste problem jeg kan se ved det er, at jeg så ikke ved om nogle af dem helt undgår det og kun spiser det "gode" kød?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

så giv dem små portioner som de spiser op?

Julie

#5
Rolig nu. Jeg er sikker på at Amazing Ferret skrev det for at hjælpe dig :)

Jeg har selv haft stor succes med at blande kød de ellers ikke ville spise, sammen med kød de elsker.. De åd det hele. Nu fodrer jeg så med noget der hedder EasyBARF, som er tørret BARF.. Der er al slags kød og knogler i og dyrene er vilde med det

Amazing Ferret

Jeg skrev det ikke for at irritere dig  :)

Men der er bare mange der ikke søger på forummet og spørger om det samme hele tiden

Eliza

Citat fra: Amazing Ferret Dato 29. Januar 2010, kl. 19:42

Men der er bare mange der ikke søger på forummet og spørger om det samme hele tiden

Det ved jeg Erika, for selvom jeg ikke skriver så meget herinde så følger jeg jo med  :D
Men synes nu ikke lige at dette emne er et af dem som kommer op hele tiden, men kan jo tage fejl..  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Lena og Peter

Citat fra: Julie Dato 29. Januar 2010, kl. 19:38
Rolig nu. Jeg er sikker på at Amazing Ferret skrev det for at hjælpe dig :)

Jeg har selv haft stor succes med at blande kød de ellers ikke ville spise, sammen med kød de elsker.. De åd det hele. Nu fodrer jeg så med noget der hedder EasyBARF, som er tørret BARF.. Der er al slags kød og knogler i og dyrene er vilde med det
Det easybarf du bruger, er det det samme som man kan købe på barf.dk?, Eller kan man købe det andre steder på nettet?

Julie

Citat fra: ilderbanden Dato 29. Januar 2010, kl. 21:47
Citat fra: Julie Dato 29. Januar 2010, kl. 19:38
Rolig nu. Jeg er sikker på at Amazing Ferret skrev det for at hjælpe dig :)

Jeg har selv haft stor succes med at blande kød de ellers ikke ville spise, sammen med kød de elsker.. De åd det hele. Nu fodrer jeg så med noget der hedder EasyBARF, som er tørret BARF.. Der er al slags kød og knogler i og dyrene er vilde med det
Det easybarf du bruger, er det det samme som man kan købe på barf.dk?, Eller kan man købe det andre steder på nettet?
Det kan godt passe.. Det er dét Dansk BARF-center laver.. Det er ret dyrt, men jeg er virkelig begejstret for det :D

Anne

easybarf, ligner det ziwipeak? for det vil mine i HVERT fald ikke have. De kigger bare på mig som om jeg er totalt idiot når jeg forsøger...

Julie

Citat fra: Anne Dato 29. Januar 2010, kl. 22:11
easybarf, ligner det ziwipeak? for det vil mine i HVERT fald ikke have. De kigger bare på mig som om jeg er totalt idiot når jeg forsøger...
Jeg ved ikke om det er det samme som Ziwipeak, men EasyBARF er ikke skåret i tern.. Det er bare.. ehm.. stykker i forskellige størrelser og former.. Kan lige tage et billede en af dagene

Anne

Gad vide om man kan få en smagsprøve på det til dyrene.. for det er lidt dyrt at købe en pose de ikke gider have.

Julie

Citat fra: Anne Dato 29. Januar 2010, kl. 22:50
Gad vide om man kan få en smagsprøve på det til dyrene.. for det er lidt dyrt at købe en pose de ikke gider have.
det kan du helt sikkert.. det fik jeg :)

FerretParadise

Jeg har fået sådan en prøve af easy barf, og mine vil overhovedet ikke røre det.
Den af mine der kom tættest på at tage det i munden var Zefyr, han vippede skålen så kan kunne komme til lidt vand der lå i bunden, og det slikkede han lidt i. Men ikke om han ville røre selve barfen, den var farlig og giftig. Mente han.
Ann Hillerslev.