Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

øhh hundemad??

Startet af mo-cheri, 20. September 2010, kl. 08:46

mo-cheri

hehe ja svært at finde en overskrift der passer  8)

men vores ene hund er multi allergiker og får hills z/d ultra. men alle vores fritter er helt vilde med det.

fandt ud af det når jeg gir godbidder, da jeg er nød til at gi alle på en gang. og så tabte hunden en som sofus tog,

og nu nægter han at tage andet som godbid. fritz kan både rulle rundt og "stå" pænt når det er en allergi godbid, els kan jeg

rende og hoppe. og har virkelig prøvet alverdens lækre ting, inden for barf og hvad de els må få...

men nu kommer spørgsmålet jo så: gør det noget de får det??  :S

 

cibatuchsi

så længe det bare er som en godbid i ny og næ ville jeg ikke stoppe.

mo-cheri

tænkte jeg også, men ville lige høre...

de skal jo også tygge dem over, da de er lidt større end de er vant til, og da de ikke vil spise barf så tænker jeg om

det ikke er meget godt for tænderne at "gnave" lidt i dem...

mette11

Jeg tror nu heller ikke at der sker noget ved at ilderen spiser sådan en som godbid, men jeg ville ikke give det mere end en enkelt gang eller to i alt...der er stort set kun ting i som ikke er godt for en ilder og en ilder spiser jo ikke ret meget, så selv en godbid eller to om dagen fylder procentvis ret meget i det samlede daglige indtag og derfor skal man efter min mening passe på med godbidder...

Det er rigtigt at det er sundt for ilderen at have noget større at tygge i...men man kan fex. købe sådan nogle godbidder til hunde som er 100% kød og som er ret store i det...de er gode synes jeg.

Eliza

Du kunne også prøve at købe et andet mærke tørfoder som de har lidt bedre af at få og som er i lidt større stykker til dem som de så kun får som godbider. Det elskede mine da de fik tørfoder. Men nu synes jeg ikke tørfoder (selvom det er store stykker) tager tandsten..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mo-cheri

Citat fra: Eliza Dato 20. September 2010, kl. 11:24
Du kunne også prøve at købe et andet mærke tørfoder som de har lidt bedre af at få og som er i lidt større stykker til dem som de så kun får som godbider. Det elskede mine da de fik tørfoder. Men nu synes jeg ikke tørfoder (selvom det er store stykker) tager tandsten..

desværre er de vanvittig kræsne >:| men de får heller ikke mere end en eller 2, og slet ikke hver dag...