Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Complete ferret

Startet af Julie Stuhr, 7. Oktober 2010, kl. 20:13

Julie Stuhr

Vi har fået et nyt ilderfoder i Maxizoo Nykøbing F., udover Vitakrafts.
Det hedder Complete Ferret.

Ingredienser:
Kylling (>30%), ris, hvede, majs, majsgluten, kyllingefedt, roefibre, hydreret fisk, hydrolyseret kyllingeprotein, tørrede hele æg, gær, fiskeolie, mineralstoffer, FOS (min. 1%), lecithin (0,25%), yuccaekstrakt, ringblommeekstrakt.

Indhold:
36% råprotein
19% råfedt
3% råfibre
6,5% råaske
1% kalcium
0,9% fosfor
0,09% magnesium

Lyder det okay, eller skal jeg hellere anbefale kunderne Iams, Royal Canin eller Hill's killingefoder?

Starshineferrets

låter inte alls okej om du frågar mig eftersom det dels innehåller majs (som är väldigt rikt på kolhydrater/socker) dessutom är 2a, 3dje och 4 e ingrediensen kolhydrats baserat. I ett optimalt illerfoder skall de första 3 ingredienserna vara av animaliskt ursprung... men ja.. i de flesta fall får man nöja sig med att de första 2 ingredienserna är animaliska samt att fodret inte innehåller majs.

Julie Stuhr

Jeg har heller ikke megen fidus til det, netop pga. det du nævner.

Er der så et killingefoder af enten Iams, Hill's eller Royal canin I vil mene er nogenlunde til en ilder?
For vi sælger en del af Complete ferret og Vitakrafts, men jeg vil hellere anbefale noget der er bedre, og som vi selvfølgelig har (jeg plejer at anbefale killingefoder fra petfoods.dk, shh!  :-$)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Julie Stuhr Dato  7. Oktober 2010, kl. 21:01
Jeg har heller ikke megen fidus til det, netop pga. det du nævner.

Er der så et killingefoder af enten Iams, Hill's eller Royal canin I vil mene er nogenlunde til en ilder?
For vi sælger en del af Complete ferret og Vitakrafts, men jeg vil hellere anbefale noget der er bedre, og som vi selvfølgelig har (jeg plejer at anbefale killingefoder fra petfoods.dk, shh!  :-$)
jeg vil helt klart anbefale Hills af dem du nævner..

mette11

Hvad med ZiwiPeak?? Fører i ikke det?? Men Hills Kitten synes jeg også er klart bedre end Ferret Complete...

Julie Stuhr

Altså, der findes mange slags ilderejere, men i grove træk findes der dem der har sat sig ind i hvad det vil sige at have ildere og som vil betale det, som det koster at have ilder, og så er der dem, som har knap så meget styr på det og ikke vil betale alverden - det er bare min personlige mening.

Og den sidste gruppe ilderejere vil ikke give 600kr for 5 kg Ziwipeak selvom vi fører det, og synes i øvrigt at ilderfoder må være det bedste, for der er jo en ilder på pakken?

Julie Stuhr

Og jeg vil for eftertiden anbefale Hill's kitten :)
Jeg køber selv fra petfoods.dk, men det er altså bare dårlig reklame for mit arbejde...

AnneME

"ris, hvede, majs, majsgluten," siger sig selv :S :O