Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

At Tørre Kød selv..

Startet af KariN, 24. Maj 2011, kl. 09:22

KariN

Min far er Jæger og det resulterer i rigtig meget lækkert kød og indvolde til ilderne, fra de dyr han skyder (mest Harer, Kaniner, Skovduer og en sjælden gang hjorte)

Jeg tænker så at jeg vil prøve at tørre Lever, Hjerte og Lunger (fra en hjort) og ville høre om der er nogen der har gode idéer til hvordan og hvorledes?

Jeg har kigget rundt på nettet og fundet en masse forskellige måder at gøre det på, men de er stort set alle sammen enten med opskrifter der indeholder en masse ekstra tilsat (Hvilket det jo ikke skal være) eller også er det opskrifter til hvordan man laver det blødt (det skal jo helst være hårdt, både så det er med til at fjerne tandsten men også fordi det holder længere)


Så hvis nogen har gode idéer eller erfaringer med dette så sig endelig til :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

cibatuchsi

Jill har tit selv tørret kød. :)
jeg har haft tørret kylling, hest osv.
hmmm finder lige den tråd frem jeg lavede dengang

cibatuchsi


KariN

#3
Daisy: Super Tak :D

(Flot at jeg lige havde overset den tråd)  :-$
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

cibatuchsi

Glæder mit til at høre du har fået lavet nogen lækre godbidder.

AlisVolatPropiis

Det gør jo ikke noget det er blødt krinse....det er ligeså godt til at rense tænder som hårdt :)
Mit da jeg prøvede lavede jeg hårdt...efter samme opskrift som D. henviser til.... :) bare husk det ikke holder sååå længe :)

KariN

Citat fra: cibatuchsi Dato 24. Maj 2011, kl. 09:32
Glæder mit til at høre du har fået lavet nogen lækre godbidder.


Ja jeg glæder mig også til at få det lavet, jeg skal bare lige have kød hjem fra min far af (det får jeg forhåbentlig i weekenden). Er ret spændt på om ham den kræsne Albino-Basse herhjemme vil spise det *G* De to andre spiser jo al slags kød, men han er altså kræsen :S


Trine: Nej det skal nok være lidt blødt før Nano gider at spise det *G* Men ja jeg laver en lille portion først og så må vi se om de gider det :D (Ellers kommer jeg forbi med lækkerier til dine kræ)  :fnis:
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

AlisVolatPropiis

Mine kræ glæder sig, de ved hvor kræsne dine er :P

Shamua

Hvordan laver man det så lidt blødt? :P Jeg har kun formået at lave det knastørt...

Vh. Marianne

KariN

Citat fra: Shamua Dato 24. Maj 2011, kl. 12:50
Hvordan laver man det så lidt blødt? :P Jeg har kun formået at lave det knastørt...


Såvidt jeg har læst mig til skal det have mindre tid i ovnen, så kan man få det hårdt udenpå og blødt inden i :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

hårdt udenpå og blødt indeni har ikek været en succes her, det mugnede!

Amazing Ferret

Hov det minder mig om at jeg snart må lave noget igen - nu har jeg jo fået en større ovn  :fnis: :fnis:

Mimse-mia

Jeg havde en lille smugle and og dyrene rystede helt da de fik dem :D så de ryger hurtigt
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi