Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Billige Barf-butikker

Startet af englefugl, 8. Juni 2011, kl. 11:21

englefugl

Er der nogen der kender nogle andre Barf-butikker end den i Valby? Hvor man kan købe barf til en rimelig pris? :) jeg bor dog tættest på den i Valby, men synes at den er ret dyr, når man tænker på at det faktisk er kødaffald. men det er måske de samme priser alle steder? ;)

Eliza

Barf er bare ikke billigt, men jeg køber langt fra alt min barf i sådanne butikker, men nogle ting får man kun der.. Fx køber jeg hele frosne kyllinger i supermarket som jeg så tør op og skærer fileterne fra til os selv (det er alt for meget ren muskelkød) og resten bliver klippet ud og puttet i poser der passer til hvad de vil spise på en dag. De har også tit tilbud på et eller andet som dyrene kan få fx kyllingelever, hjerter osv. Det vigtigste er jo bare at det ikke er ren muskelkød, for ellers skal der tilsættes benmel og der kan jeg kun anbefale den fra hungry ferrets.
Mus køber jeg hos en der primært sælger til krybdyr og daggamle kyllinger kan købes på et hønseri men det er rigtig mange af gange man køber og det kan betale sig man er flere om det.

Ellers kan man prøve og lave en aftale med sin slagter om det man nu skal bruge.

Der er også en barf butik i glostrup Dansk Barf Center, men jeg er langt fra tilfreds med deres udvalg, men de lammeben de har er mine rigtig glade for.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

nej okay, det var også det jeg var kommet frem til :) det er ikke billigt selvom at det er kødaffald :D men daggamle kyllinger går jeg også sammen med nogen om at købe, og også musene, så det er alt det andet. og jeg køber skam også involde, kyllingevinger og forskellioge ting i supermarkedet hvis det er billigt ;) så jeg ville bare høre om der var forskel på barf-butikkernes priser, men det er der nok ikke rigtigt, så jeg prøver at tage ud og kigge i den i glostrup så, for der har de vel forhåbentligt et større udvalg end i valby.

Eliza

personligt synes jeg udvalget i valby er mere ilder egnet men det er noget tid siden jeg har været der. Ellers er der maxø i rødovre som måske er en anelse billigere, men jeg har så været uheldig at noget af det var for gammelt, men det var da de byttede om på fryserne.

Hvis du har bil så ligger det næsten på vejen til dansk barf center og tit tager jeg forbi begge steder  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

jeg har kørekort men ikke bil ;) har aldrig hørt om maxø, det eneste dyreagtige jeg kender i Rødovre er zoo zity ;) men jeg kunne da godt tænke mig at se på det.

mette11

Jeg køber stort set alt mit hos den i Valby og jeg køber så 30kg. ad gangen, for så får man det en del billigere.
Barf-centret i Glostrup har også noget brugbart, men jeg synes desværre ikke at de er billige og mine dyr nægter kategorisk at æde noget derfra!! Jeg ved simpelthen ikke hvad f... de har imod det, men jeg gider ikke købe derude mere, for mine kræ gider det ikke! Dog vil de godt spise deres tørrede kød som de også får lidt af ind imellem. Men al fra frost gider mine ikke...

Jeg tror desværre heller ikke at du finder noget billigere, men der er et par netbutikker som sælger barf også, så prøv evt. at tjek deres priser. Jeg har ingen erfaringer med dem, men kunne faktisk godt overveje at få det hvis jeg finder noget interessant næste gang jeg skal købe kød.

Anne

#6
Nu ved jeg ikek hvad det er for en der ligger i valby, men rigtig hundemad er jo ikke bare kødaffald. Det er fra dyr der har haft det godt og gået på græs, det synes jeg helt siikkert at værd at støtte.  Udover det er det meste jo også kød der sagtens kunne have været solgt til mennesker, altså ikke kun det man ikke kan bruge. jeg har lige selv været ved RHM i dag og købt en del. men ellers gør jeg som eliza og køber f.eks. en hel kylling, laver noget af lårene og brystfileterne til os selv, og skærer resten ud i portioner som jeg fryser ned, så har jeg lige til at tage op. Indmad finder jeg tit i superbest til billige penge, og ellers finder vi engang imellem diverse småfugle og and til dem i supermarkeder. Selvfølgelig tilsætter jeg så benmel og taurin efter behov, og tænker over at de får det de skal have.

Mus har jeg selv.

Sølvsten

http://www.maxsoe.dk/

Jeg vil dog ligesom Eliza sige at man skal kigge på datoen.