Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

dav dav

Startet af lahn, 26. November 2009, kl. 17:39

lahn

hej mit navn er jakob jeg er 17 år, og er flyttet hjemmefra til mit studie på ærø hvor jeg går på hf-søfart det er i bund og grund en hf som er trukket fra 2 til 3 år så der er ikke så mange hjemmeopgaver.

derfor savner jeg noget at få min fritid til at gå med mellem 6-12 timer hver dag, jeg her den sidste tid fulgt med på en del forumer omkring ilder og er blevet meget fascineret af ilder. når jeg lige har fået svar fra mit boligselvskab om jeg kan få lov til at holde en. regner jeg med at ville anskaffe mig 1 eller 2 hanner.

men før jeg kaster mig helt ud i det er der lige en ting jeg vil spørge om som jeg skal have på det rene, jeg vil gerne vide hvad det ca koster at holde 2 ilder om måneden der skal ikke beregnes de årlige lægebesøg og så vider heller ikke anskaffelse omkostningerne jeg vil nemlig ikke anskaffe mig en og så finde ud af at jeg ikke har råd til den også det går ud over dyret   


det var så lidt om mig og mine intensioner og ambitioner

Bawa

Hej Jakob :)
Velkommen hertil!

Ehmn, jeg kan kun svare for mig selv.
Jeg bruger 1000 - 2000 kroner om måneden på mine seks dyr.
Men jeg bruger også noget rigtig dyrt grus, mad og så får de masser af legetøj osv.

Men hvis du nu laver en konto til dyrene, hvor du overfører f.eks 100 kroner om måneden,
så har du en konto til hvis nu den ene bliver syg og skal opereres og sådan :)

Men hvad det cirka koster om måneden for to hanner, det ved jeg ikke.

Katrine

Velkommen til :D

Jeg har tre stk. og det varier meget hvor meget jeg bruger.
ca. hver tredje månede køber jeg med ca. 500 kr (eller lidt mere måske)
ca. hver anden-trejde uge køber jeg grus ca. 20-30 kr.
(Jeg er meget dårlig til at huske priser men tror det er sådan ca.)
så er det jo self. dyrlægeregninger, legetøj, tæpper osv.
Ildere: Loppen & Bamse

Sølvsten

Hej og velkommen

Jeg bruger ca 100 kr om ugen på mad og grus. Så kommer der legetøj, seler, Rodalon, Toiletpapir, tæpper og diverse oveni. Det er til 3 stks.

Sølvsten

Glemte at skrive at jeg køber billigt ilderfoder i Sverige for ellers er udgifterne til mad mere

lahn

#5
så lyder det jo ikke som et problem med penge da jeg har ca 1000-1500 kr om måneden så må jeg jo bare vente på jeg får svar fra mit bolig selvskab og så lige spare nogen penge sammen til bur osv. 

edit: det er så mange penge jeg har og kunne smide efter ilder

Sølvsten

Hvis du har 1000-1500 kr om måneden kun til dyrene kan du godt klare det.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

ja det kan sagtens lade sig gøre med det beløb! Kender du nogle der har ildere(har du mødt nogle før?)

Julie

Hej og velkommen til.
Det er meget forskelligt hvor meget det "koster" at holde ilder - alt efter hvad du vil fodre den med, hvad bakkemateriale du vil bruge, hvor meget legetøj du køber osv.
Selv har jeg 2 og jeg vil gætte på, at det render op i omkring 200-300 kr/måned for dem begge.
Jeg køber træpiller til deres bakke ca. hver 2. måned - ofte på tilbud så jeg får 15-25 kg for 40-60 kroner.
Så køber jeg mad, også hver 2. måned, for ca. 400 kr - og det er altså noget godt foder!
Dertil kommer der godbidder, legetøj, nye tæpper til buret osv.

lille_jill


Peewit

Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

lahn

Citat fra: A_M_T Dato 26. November 2009, kl. 18:05
ja det kan sagtens lade sig gøre med det beløb! Kender du nogle der har ildere(har du mødt nogle før?)


jeg har været hjemme ved en bekendt kort men en del af det jeg nok vil bruge min juleferie bliver nok jeg ikke kan komme ud og besøg en jeg skal være i århus og randers hele min ferie

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: lahn Dato 26. November 2009, kl. 18:13
Citat fra: A_M_T Dato 26. November 2009, kl. 18:05
ja det kan sagtens lade sig gøre med det beløb! Kender du nogle der har ildere(har du mødt nogle før?)


jeg har været hjemme ved en bekendt kort men en del af det jeg nok vil bruge min juleferie bliver nok jeg ikke kan komme ud og besøg en jeg skal være i århus og randers hele min ferie

Okay det lyder da godt! Det var også bare hvis du ikke havde var du meget velkommen til at møde mine dyr. jeg bor i oure lige uden for svendborg nemlig! Men det er godt du kender folk der har i forvejen...

lahn

Citat fra: A_M_T Dato 26. November 2009, kl. 19:04
Citat fra: lahn Dato 26. November 2009, kl. 18:13
Citat fra: A_M_T Dato 26. November 2009, kl. 18:05
ja det kan sagtens lade sig gøre med det beløb! Kender du nogle der har ildere(har du mødt nogle før?)


jeg har været hjemme ved en bekendt kort men en del af det jeg nok vil bruge min juleferie bliver nok jeg ikke kan komme ud og besøg en jeg skal være i århus og randers hele min ferie

Okay det lyder da godt! Det var også bare hvis du ikke havde var du meget velkommen til at møde mine dyr. jeg bor i oure lige uden for svendborg nemlig! Men det er godt du kender folk der har i forvejen...


jeg må det svære skuffe lidt da jeg ikke længre kender nogen med ilder der for skal jeg nok ud og besøge en i juleferien eller en weekend

miss-eleina

hej og velkommen til :D