Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ildere og influenza A

Startet af Julie, 15. Juli 2009, kl. 14:20

Black Diamond

#15
Citat fra: Shamua88 Dato 15. November 2009, kl. 17:06
Citat fra: Black Diamond Dato 10. November 2009, kl. 19:07
Hvad gør man hvis man ideligt  bliver ramt af denne her influenza i forhold til dyrene? Man kan jo ikke 100% undgå kontakt med dem hvis man ,som mig, bor alene og ikke kender nogen der kan passe dem imens?.. De skal jo havde mad og luftedes og sådan..
Det bekymret da mig en smule nu de siger i tv at det er kommet til Danmark  nu og at jeg også selv kender nogle der har fået den..

Kan man blive vaccineret gratis for den? eller er det kun dem der er i risikogruppe der kan det endnu?
Min læge fraråder kraftig at blive vaccineret mod h1n1 hvis du ikke er i ricikogruppen. Der er kviksølv i, hvilket jo er meget usundt for mennesker!... er iøvrigt også blevet frarådet det af en anden læge.


Ok.. Jamen øh. så har jeg hørt det med :fnis: Undre mig bare en smule over det godt nok! For ricikogruppen skulle vel være mere modtagelig for usunde ting vel (udover er jeg også i ricikogruppen fandt jeg lige ud af i denne uge :P).. Og udover det så gør jeg det ikke så meget for mig selv, men for at være sikker på jeg ikke fik smitten og dermed måske kunne smitte mine dyr. For for mig selv har jeg ikke noget imod at være syg, men hvis det kan gøre mine dyr syge og måske dø, så vil jeg ikke tage nogle chancer

AlisVolatPropiis

altså vaccinen gør dig jo hverken mindre eller mere smittebærene....mener jeg.
Desuden er der mere kviksølv i en tredjedel af en tun på dåse eller 125g makrel, og det nedbrydes hurtigere.

Jeg forstår ikke helt skrækken for den her vaccine, selvfølgelig er der bivirkninger -man sprøjter jo sygdom ind, personligt pev jeg en uge efter min stivkrampe vaccination. Og lå et par dage med feber efter min 12års -det kan da ikke overraske nogen der er bivirkninger?

Jeg må indrømme jeg ikke gider gå op og få en vaccine...mod en influenza, jeg regner den ikke som specielt farlig, udover for de folk som allerede er i farezonen ved alm influenza, og det er jeg altså ikke kradset af, af endnu....

Begge mine forældre har fået vaccinen, min far pga. diabetes og min mor fordi hun har en rimeligt sjælden dum sygdom som kræver de sætter hendes immunforsvar ud af spil, da det ellers ser hendes lever som fjenden.
Min mor som (følgeligt) rammes af enhver sygdom i miles omkreds, faktisk tror jeg hun bliver syg bare nogen nyser et sted i nedre mongoliet. Havde lidt ømhed i musklen.
Min far lagde sig med lidt småfeber og snue i tre dage.

Alt i alt tror jeg det er hvad man må forvente, og jeg tror egentlig ikke der er grund til at få vaccinen hvis man er sund og rask. Og får man den så er det fordi man ville have svært ved at overkomme en alm influenza

baseret på mere pålidelige tal fra USA, Canada og Europa vurderes dødeligheden nu at være på ca. 0,15%, hvilket svarer til dødeligheden efter sæsoninfluenza. Smitsomheden synes foreløbig at være på niveau med sæ-soninfluenza
http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2009/UFL_2009_24/UFL_2009_171_24_1996

At vi bliver ramt af en epidemi betyder altså ikke, at Influenza A (H1N1) er særlig farlig. Tværtimod viser alle studier, at den stadig kun giver mild sygdom, som er overstået på tre-fire dage."
http://sund.ku.dk/svineinfluenza/#foerepidemien

H1N1-influenzaen er mild. Den svarer til en sæsoninfluenza i styrke, men vi forventer en lavere dødelighed i H1N1-forløbet end ved en almindelig sæsoninfluenza, siger Jesper Fisker, administrerende direktør for Sundhedsstyrelsen.

Danmark oplever i gennemsnit en influenzaepidemi hvert andet år, hvor omtrent 1 million mennesker bliver smittet. Epidemien antages at være skyld i cirka 1000 og 3000 dødsfald, og blandt disse er 90 procent personer over 65 år, oplyser Sundhedsstyrelsens hjemmeside.http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/345525:Danmark--H1N1-er-mildere-end-saesoninfluenza