Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hårtab ?

Startet af muligvisengnu, 23. September 2009, kl. 17:46

Barky

Det bliver normalt brugt til hunde og hedder såre simpelt "Suprelorin"

Men altså. Hvor gammel er Frynse? Hvad er hans baggrund? Det kan være at det bedst kan betale sig for dig at få ham opereret jo, alt efter hvor tumoren sidder.

Sådan ser Sirius ud lige nu: Han er 5½ år og kommer fra dyrehandel. Så min vurdering var at det var nemmest at give et implantat i stedet for at udsætte sådan en gammel dreng for narkose og operation. Rent teoretisk er han jo over levealderen på de fleste dyrehandel ildere lige nu.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

muligvisengnu

ja, han har jo faktisk en rigtig, rigtig flot alder må man sige.  :)

Jamen Frynse er vel lidt over 3 år gammel mener jeg

Baggrunden kan Namilla nok lettere fortælle om, eftersom vi først overtog ham for et par uger siden, men mener at kunne huske at han også er fra en dyrehandller

Barky

Hvis han ikke er ældre så ville jeg nok se om en operation er mulig, dvs at han skal undersøges på et eller andet sted. Mette11 på ilderkliken.dk har en ilder der er blevet opereret for Adreneal Disease, så hun kan nok svare bedre på spørgsmål om operation af det. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

muligvisengnu

okay, tusind tak for tippet :)
- prøver at kontakte  hende derinde nu

Namilla

Ja, han er fyldt 3 år her i sommer...
Men se nu lige om ikke det bare er fordi han smider pelsen... han har jo gået ude indtil nu, og havde jo sat begyndende vinterpels...nu er han så kommet ind at gå, og må nu af med pelsen igen... det er i øvrigt ikke unormalt for ham, at han smider pelsen i totter, så han er helt bar...og så senere korthåret nogle steder og langhåret andre steder, men den kommer altså ud igen...
Hvis I skal til dyrlægen med det, så så jeg jo gerne at I brugte Hobrovejens dyrhospital...det er der alle tre er vant til at komme, og de ved hvad de har med at gøre...(og det er der alle 3 er oprettet og har deres journaler)

Og lige en anden gang, så ville jeg faktisk have været glad for at få besked...inden jeg læser det på forum...det er trods alt kun et par uger siden I hentede dem...og nok har I fået dem gratis, men jeg elsker sq stadig de ildere...

muligvisengnu

Jeg kender godt dem på hobro vej, eftersom vi kom der ofte med en allergihund der er i familien, så dem er jeg fuldt ud trygge ved at bruge :P. Vi bruger blot en anden dyrlæge for nemheds skyld til vores egen hund, eftersom der er en times kørsel hvis vi skal til den i aalborg, og det selvfølgelig ikke er nødvendigt med hundens vaccinationer, eftersom han er kommet hos vores lokale hele livet, men ilderne vil naturligvis blive tjekket på hobrovej når det er der de er vandt til at komme. Jeg var dog ikke klar over, at det var dem de var registreret ved, men det glæder mig, eftersom jeg selv har positive erfaringer derfra, og ikke er helt ukendt der :)

Jeg er ked af at jeg ikke skrev en besked til dig først, men postede dette i ren undren og ville blot høre om andre havde prøvet noget lignende. Hvis jeg havde haft mistanke om, at det kunne være noget mere alvorligt havde jeg naturligvis kontaktet dig først. Det var ikke ment som at jeg ville gå bag om din ryg eller noget, og havde slet ikke tænkt på, at det kunne opfattes forkert, eftersom det bare var en generel undren.  :-$ Er ked af, hvis det er blevet opfattet negativt  :-$


Vi giver ham lidt tid, og ser hvad der sker, for min første ide var også, at det højest sandsynligt var på grund af, at han er indenfor nu, og derfor lige skal regulere

Namilla

Det er også okay... jeg er ikke sur...jeg blev bare lidt oprørt over at se på et forum, at han måske er syg... En anden gang, så vil jeg gerne vide det inden...I kan altid bare ringe eller skrive, så kan vi jo også snakke om, om det er noget jeg har set før, eller har en forklaring på...