Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Tynd mave eller en tegn sygdom?

Startet af Rasmus, 22. Februar 2010, kl. 22:07

Rasmus

Min Ilder begyndt lave en tynd afføring. Det ser ud som en lys brune. Jeg ved ikke hvad er det galt ham.

Han se ud som friske og glad. Han spise og drikke er alt normal.
Jeg ved ikke om det er tegn for en sygdom?

Jeg tror det er grundt at jeg har skifte en nye typer foder. Ved ikke det er der grunde ny typer foder.

Anne

det kan godt være sygdom men også sagtens bare være foderskifte. Normalt skifter man gradvist over, for at undgå tynd mave.

Rasmus

Okay. Det betyder at jeg skal finde en foder som er passe god til min han ilder?

Hvor længe gå det over? Hvordan kan jeg raske min ilder? Så det er en grund til jeg gå til dyrlæger?

Amazing Ferret

Hvis du lige har skiftet foder, så giv det et par dage og så skulle hans afføring gerne være normal igen

Ildere kan godt en gang imellem have lidt tynd mave uden at det er fordi de er syge

Rasmus

Hm. Men det har være tynd mave i ca en uge. 

Så tror jeg måske det er meget stræk mad.

Amazing Ferret

#5
Hvilket foder bruger du?

Du kan prøve at give ham noget zoolac som købes på apoteket, det kan hjælpe med at stabillisere hans mave

Rasmus

Jeg bruge en fode hedder Xtra Vital..

Er det håndkøbe?

Rasmus

#7
I Dyrlæge Apotker eller alm mennesker apotker? Fordi jeg tænke bare at medicin er for høj og også stræk til dyr.

Amazing Ferret

På et alm apotek - du kan også købe det i nogen dyrehandlere og hos dyrlæger

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Zoolack er beregnet til  nettop dyr med dårlig mave ;) så det kan han nemt tåle og det plejer at hjælpe godt og hurtigt, plus at de fleste ildere slikker det i sig helt af sig selv!

Rasmus


Det betyder jeg ligger på hans mave?

Jeg tror først prøve med zoolack første. hvis han er stadig dårlig mave. tage afsted til dyrlæge med det samme.

Rasmus

Jeg har købe Zoolac idag.
Men jeg smutte fra apokter og glemt spørger, det var dumt af mig.

Kende I hvordan bruge jeg en Zoolac??

Katrine

Citat fra: Rasmus Dato 24. Februar 2010, kl. 19:59
Jeg har købe Zoolac idag.
Men jeg smutte fra apokter og glemt spørger, det var dumt af mig.

Kende I hvordan bruge jeg en Zoolac??

Du skal bare presse det frem, de fleste ilder vil så automatisk slikke på det/spise det
Ildere: Loppen & Bamse

Stubba

Citat fra: Rasmus Dato 24. Februar 2010, kl. 19:59
Jeg har købe Zoolac idag.
Men jeg smutte fra apokter og glemt spørger, det var dumt af mig.

Kende I hvordan bruge jeg en Zoolac??

Der er sådan en milimeter måler på, der vælger du hvor meget zoolac der skal bruges. og så trykker du bare på den.

mine dyr synes det smager super godt.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

AlisVolatPropiis

Man kan altså ikke overdosere det rigtigt :) mine får faktisk en god cm nogle gange i døgnet når den er gal, men der plejer heller ikke at gå mere end et døgn før det er væk igen :)