Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Canine Distemper / Hvalpesyge

Startet af Shamua, 23. Oktober 2011, kl. 07:12

Shamua

Jeg fandt lige den her på facebook, og jeg synes jeg ville dele den med jer..... Jeg er godt nok glad for at det er "normalt" at vaccinere, sine dyr her i dk, mod canine distemper/hvalpesyge. Der er et udbrud af det i England... Læs hvor hurtigt det er gået  :(


The British Ferret Club
This is a status taken from Jules of South Cheshire Ferret Rescue, I know she won't mind it being shared.

CANINE DISTEMPER CONFIRMED in a ferret from Yorkshire, post mortem results confirm it. This is a horrific disease dont take these warnings lightly. Symptoms are scabby rash under chin and thickening of bottom lip,a rash all over the body which is reddy brown blotchy yet faint most noticable on the abdomen where hair is thinner,also eyes closed up due to mucous membranes swelling which include anus and outer sheath of penis , a temp of 104 , the symptoms get worse here on in , the foot pads start to harden and the feet and whole body are covered with a reddy brown flakey skin,which drives the ferret mad its so itchy,all this time the ferret hasnt stopped eating or drinking at all. then the ferret starts to act differently as the desease is affecting his brain he gets aggressive and stays in his bed , when he breathes you can here him gurgling as his lungs are badly affected.
All this happens in the space of 14 days upto when i had him put to sleep.
The first week he was on metacam and baytrill- he got worse
second week he had steroid injection - made no difference.

2 days later i found the second ferret with symptoms of sticky eyes and scabby chin, i asked my vet to send the body of the first ferret for a post mortem which she did .
I got the PM results in my hand yesterday evening confirming canine distemper.

From the time the laboritory rang my vet to say that it was distemper and sent by fax the preliminary pm report to her which was the 17/10/11 to present 22/10/11 we have had to have 47 ferrets put to sleep .
At first checks this morning none of the ferrets we have left had visible symptoms , its the first day ive smiled for a long time .
As you would imagine we are in total shut down for at least another 4wks.
I will try and give you answers to any questions you may have as and when i find time to get on the computer.

Please be vigilant, jules

Link: http://www.facebook.com/thebritishferretclub  --- Det kan være man skal synes godt om siden for at kunne se det..

>:|

Stof til eftertanke, husk at vaccinere jeres dyr!

Vh. Marianne

Dyrenørden


Anne

Det er så uhyggeligt, og det værste er næsten at det ikke er normalt at vaccinere sine dyr i england! Dyrlægerne skal fortælle om alle bivirkningerne ved vaccinen og faktisk er der flere dyrlæger der direkte fraråder det! Jeg håber virkelig at de hurtigt skifter holdning til det at vaccinere, så det her ikke går ud over alt for mange....!

Shamua

Præcis, hvis man læser indlæggene i tråden, ser man jo også at der jo ikke ligefrem opmundres til at det er fornuftigt at vaccinere... De siger at der er en risiko ved at vaccinere, fordi dyrene jo kan blive syge af vaccinen... Det er jo også rigtig nok, men aldrig 47 ildere på 3 dage ... Ihh, bliver så harm over det!

Vh. Marianne

Anne

jeg har kun hørt om en ilder der havde enø allergisk reaktion på vaccinen, og det var en af Anns hvis jeg ikke husker helt galt. Den overlevede (mener den var væk og blev genoplivet hos dyrlægen).

mette11

Citatjeg har kun hørt om en ilder der havde enø allergisk reaktion på vaccinen, og det var en af Anns hvis jeg ikke husker helt galt. Den overlevede (mener den var væk og blev genoplivet hos dyrlægen).
Jeg har heller aldrig hørt om andre. Det må godt nok være trist at miste sine dyr på den måde  :(...håber da virkelig at de vil begynde at vaccinerer.

Anne

jeg har skrevet derinde nu også. Måske de finder det provokerende, men det er virkelig nu de skal vågne op...

FerretParadise

Ja min Magnus døde faktisk efter en vaccination.  :(
Hjertet holdt op med at slå, og der løb blod ud af hans endetarm.
Min dyrlæge fik så gang i ham igen, og han måtte ligge i ilttelt en hel dag, og jeg fik ham så med hjem om aftenen.
Han var dog stadig fuldstændig smadret, og næste morgen var han lam i begge bagben. Heldigvis kunne jeg få gang i hans ben igen med healingsmassage.

Men det hører jo til undtagelserne dette jeg oplevede.
Ann Hillerslev.

Anne

Ja præcis. og selvfølgelig er det forfærdeligt, men det gør jo ikke at du ikke vaccinerer dine dyr.

Amazing Ferret

Det er forfærdeligt  :(

Jeg fik dog ikke Peanut vaccineret sidste gang. Min dyrlæge ville ikke vaccinere ham pga hans dårlige hjerte

Anne

Nej, og det er jo også en vurdering af en i forvejen svækket ilder i et land hvor vi ikke har sygdommen i udbrud. Havde vi haft det havde du sikkert overvejet det ud fra det og måske gjort noget andet, men det er jo altid lidt noget andet med syge/gamle dyr.

Beate

Kan alle ilderene ha været vaccineret? 47 stk på 2 uger er jo vildt mange.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Malene

Jeg synes også det lyder lidt vildt at alle 47 ildere har været vaccinerede og alligevel er døde af hvalpesyge.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Shamua

#13
Nej, jeg synes virkelig også det lyder underligt.. Og så er det i løbet af 5 dage...

Vh. Marianne