Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Nitro og Angoraferretry Yabago Chocolat Pure (2011)

Startet af Amazing Ferret, 30. Januar 2011, kl. 00:02

Amazing Ferret

Dette er min 2 parring i 2011
Det står mellem disse to skønheder:


Nitro fra England - ejet af PlayFull - Ferret(PFF)
Nitro er født den: 4 juni 2008
Han er 3. generations vildildere i fangenskab fra England/Skotland.
Nitro har et perfekt sind og er super nem  :)


Yabba er fra den 25 april 2009
Hun er chokolade self

Hvalpene vil være egnet til førstegangskøbere

Der kan læses mere om Nitro her: http://www.playfull-ferret.dk/
og om Yabba her: http://www.amazingferret.com/yabago.php

jeg kan kontaktes på amazingferret@hotmail.com

Amazing Ferret

Yabba er til parring nu hos Nitro, så der forventes hvalpe omkring den 14 marts - hvis alt går som det skal :dans:

Shamua


Vh. Marianne

Charlotte

Smukke forældre. Kommer til at stor-savle over de hvalpe.   :-$
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

godt scoret af yabba! Bliver da spændende med små halv-joaer

Amazing Ferret

Jeg glæder mig så meget til disse hvalpe  :)

Anitta PFF

#6
Glæder mig også rigtig meget, der har bare at komme en stor chokolade dreng til mig  <3   :love:  <3
Åhh Yabba den dejlige pige, en skønhed  <3 <3
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Optimus Ferrets

Om Nitro kommer från en helt viltfärgad linje kan det väl inte bli choklad? Snarare kommer det att ramla ut ett gäng kolsvarta snyggingar!

Amazing Ferret

Der er jo ingen der helt kender genetikken på chokoladen, så jeg vil ikke sidde og sige at der kommer chokolade for jeg aner det faktisk ikke  :fnis: Jeg håber dog der kommer chokolader. Men ja ellers kommer der nok kun mørke vildtfarvede

Anitta PFF

Nu må vi se hvad der kommer  :)
Vi ved godt det kan ende op i sorte ildere, da Nitro er fra vildilder linie..
Men nu må vi se om Yabba føre noget af chokoladen videre, der er kun en måde at finde ud af det på, og det er at prøve parringen ;-)
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Optimus Ferrets

#10
Kromosomerna finns i två uppsättningar, en från varje förälder. Alltså betyder det att i varje cell finns två gener som styr samma sak. en från mamman och en från pappan. Det är slumpen som avgör vilken av mammans och pappans två gener valparna får.
I sammanhanget är svart dominant, alltså den färgen som syns utanpå (man brukar använda liten bokstav för recessiva och stor för dominant), medan choklad är recessiv. För att den recessiva färgen ska synas utanpå så måste den finnas på båda sidorna, alltså i dubbel upplaga. Dock vet man inte hur långt bak den recessiva färgen måste finnas för att slå igenom. Som sagt är det slumpen som bestämmer vilka gener som går vidare, så det kan ju hända att den recessiva färgen försvinner pga av utblandning i för många led.
Så för att ungarna i den här kullen ska kunna bli choklad krävs det att Nitro har en förfäder som är eller bär på chokladgenen. Och eftersom det inte vimlar av chokladfärgade illrar i naturen, inte ens i England, så lär inte han inte bära på den.

Amazing Ferret

Det giver ingen mening det du skriver. Hvis man kigger på Yabba's tavle så er der ingen chokolader på morens side. Hvordan kan det så lade sig gøre at Yabba og flere fra kuldet er blevet chokolade?

Dark Crystal Ferret

#12
Jeg vil lige indføje helt uden at blande mig, men både William og Emma ( far og mor til vores kuld 2010) begge er i linje med Yabba. Så muligheden er der. Men den er kneben vil jeg sige. Men vi var også så overresket over vi fik chokolade i vores kuld sidste år, så man skal aldrig sige aldrig.. Vi troede vi ville få sort og standart/vildfarvet, men det fik vi bestemt ikke jo :fnis:
Men jeg tror nok også heller man skal håbe på chokolade, men tro på de sorte og vildtfarvet i det her tilfælde. Håber du klare det også Erika, ved du ikke er sååå glad for sort :fnis:
Men det lyder utroligt dejligt med det her kuld. Det skal nok blive nogle dejlige hvalpe der kommer ud af det - uanset farven på dem ;)

AnneME

hej :) må jeg komme op til dig og se dem, til den tid? :)

Optimus Ferrets

Anledningen till att det inte är lönt att skriva är för att ingen lyssnar! Eftersom du inte har världens längsta stamtavla, med syskon och halvsyskon så är det omöljigt att se var genen kommer ifrån, men den finns uppenbarligen där.