Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Starshine Ferrets Raging Fire & Aylen (2011)

Startet af FerretParadise, 6. Februar 2011, kl. 22:20

FerretParadise

Starshine Ferrets Raging Fire & Aylen



Aylen er fra 2009, og er en helt fantastisk sød og glad ilder, samtidigt med at hun er aktiv og intelligent som få.
Hun er en ren fornøjelse at ha med at gøre, hun har aldrig bidt, og man kan kun blive i godt humør af hende.
Hun kommer fra en vildtfarvet ungarsk jagtlinje, med indtil videre godt helbred, så vidt det er kendt.
Aylen har en god bygning, med en god muskulatur.
Hun fik sit første kuld sidste år, hvor hun var en fantastisk god mor, og nem at have med at gøre.
Aylen er venligst udlånt af min samarbejdspartner Starshine Ferrets v/Sara Edsler.

Fire er en mørk vildtfarvet dreng, med kraftig muskuløs og kompakt kropsbygning, godt kønspræg og godt temperament. Han er meget kontaktsøgende, og elsker at blive nusset, og er altid frisk på en god leg, eller en dejlig gåtur.
Hans far er ejer af Mayflower Ferrets v/Marianne Petersen og hans mor af min samarbejdspartner Starshine Ferrets v/Sara Edsler.
Fire kommer fra en ren vildtfarvet linje, uden aftegn, kun korthårs ildere, og alle dyr ud over hans mor, som er opdrættet af Starshine Ferrets, kommer fra Ungarn.
Hans stamtavle kan ses her: http://www.ferretparadise.dk/stamtavlefire.html   

Hvalpene sælges med: Sundhedstjek, vaccination og chip.
Med hvalpene følger: Stamtavle, kontrakt, CD med billeder fra opvæksten, vægtskema, sele og mad til de første dage.

Disse hvalpe sælges kun til købere med erfaring med ildere, og som har den tid og kundskab som kræves for at opdrage, stimulerer og aktiverer en lidt mere krævende hvalp.
De sælges ikke til hjem, hvor de kommer til at tilbringe størstedelen af deres tid i et bur.
Hvalpenes stamtavle kan ses her:
http://ferretparadise.dk/stamtavlehvalpekuld2011.html

Af farver forventes mørk vildtfarvet.

Prisen for en hvalp til kæl er: 2600 kr.

Man kan godt blive skrevet på interesselisten allerede nu.
Når vi så kommer tættere på selve parringen, vil jeg invitere dem hjem som stadig er interesserede i en hvalp, og vælge dem ud, som jeg vil sælge til.

Mere kan læses på min hjemmeside: www.ferretparadise.dk
Kontakt: ann@ferretparadise.dk
Ann Hillerslev.

Line


Shamua

Ja, det tænkte jeg også på? :) Lækker parring :)

Vh. Marianne

cibatuchsi

når man feks ser på denne sætning: Når vi så kommer tættere på selve parringen, vil jeg invitere dem hjem som stadig er interesserede i en hvalp, og vælge dem ud, som jeg vil sælge til.

vil jeg gå ud fra hvalpene skal være ved Ann.

og det er bare en lækker parring <3

lussingen

Åhhh tiden går meget langsomt.... Hvor jeg dog glæder mig til der kommer hvalpe <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

cibatuchsi

Citat fra: lussingen Dato  7. Februar 2011, kl. 07:31
Åhhh tiden går meget langsomt.... Hvor jeg dog glæder mig til der kommer hvalpe <3
kan kun give dig ret. 

Starshineferrets

Wiiie! Jag ser verkligen fram emot resultatet av den här parningen! <3

Anne

Nu spørger jeg måske dumt, men plejer Aylen ikke at bo hos sara og er derfor i karantæne??

Eller er Saras karantæne slut?

Det er ikek for at være efter nogen, men jeg undrer mig bare?

Lena og Peter

Citat fra: lussingen Dato  7. Februar 2011, kl. 07:31
Åhhh tiden går meget langsomt.... Hvor jeg dog glæder mig til der kommer hvalpe <3

Det kan jeg godt forstå.... Det bliver rigtigt hyggeligt, når vi invaderer Ann lejlighed for at nusse på hvalpe... ;)

FerretParadise

Jeg får Aylen med hjem efter Vinter Ildern, til den tid har Saras dyr været i karantæne i 8 mdr, og den er derfor slut.
Så hvalpene bliver født her hos mig.  ;)

Ja jeg glæder mig også meget til at se resultatet af denne parring. :) <3
Ann Hillerslev.

Optimus Ferrets

Det kommer att bli helt underbart snygga valpar tror jag!  <3

Line

Hvordan kan det være at I har valgt at Aylen ikke skal føde sine hvalpe hjemme hos sig selv? :S

Eliza

Åhh jeg glæder mig specielt meget til den her parring, for der skulle meget gerne komme min kommende avlstæve i det kuld skønne hvalpe, som er jeg er sikker på det vil blive...  :dans: :dans: uhh det bliver en laaaang ventetid...
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Starshineferrets

Citat fra: Line Dato  7. Februar 2011, kl. 10:53
Hvordan kan det være at I har valgt at Aylen ikke skal føde sine hvalpe hjemme hos sig selv? :S

Det kan jag svara på ;) Det finns nämligen flera skäl: ett utav dem är att jag enbart egentligen vill ta en kull per år, för att ha nog med tid. Jag är heltidsstuderande, har många djur, och dessutom en familj som bara är hemma i sverige på sommaren, vilket gör att tiden för mer än en kull hos mig egentligen inte finns om valparna ska få allt de behöver av tid samt att jag även ska ha möjlighet att umgås med min familj (vilket jag inte kunde göra i 2010). Ett annat skäl är att jag själv inte kan passa in Aylen i mina egna avelsplaner de närmaste åren (har en hel del andra planer som jag prioriterar), men jag vill hemskt gärna i framtiden ha möjligheten att få tillbaka aylen/fire linjen (som troligtvis blir mer av min typ än vad amor/aylen linjen är - amor har jag ju redan en avelshane efter amor  genom Mayflowers Malo). Ann har helt enkelt den tiden jag inte har, och vi har länge diskuterat huruvida Aylen/Fire ville ge en bättre typ hos valparna - och eftersom jag litar på Ann lika mycket som på mig själv när det kommer att väl hand om valpar och illrar, så ser jag inget problem med detta, speciellt med tanke på hur enkel Aylen är, och att de två redan känner varandra ;) Men ja, det blir helt enkelt Anns kull, eftersom hon i detta fall har bättre förutsättningar än mig, och kullen är i enlighet med hennes avel.  Men Aylen är ändå min iller, och kommer att komma tillbaka till mig ;) Det blir just nu lite som det avelssamarbeten de har i Finland - Men ja.. det är också bara Aylen som jag kan tänka mig att "låna ut" på det här viset, eftersom hon är som hon är i sättet och jag vet att hon inte tar skada av att bo hos Ann en tid.

Mht karantän så har mina suttit av sin karantän här i Februari - Annars hade det inte varit aktuellt.

Anne

Tak for svaret Ann :) Jamen det bliver da super spændende at følge! Jeg gad godt lidt det var mig der skulle have hvalpe i år, men måske jeg skulle koncentrere mig lidt om at finde en han jeg kan bruge næste år i stedet for bare at drømme (det kommer der jo i hvert fald ikke hvalpe ud af)