Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Pil 2011

Startet af Lena og Peter, 19. April 2011, kl. 20:24

mette11

Jeg kan altså også godt forstå at Vivian undrer sig. Det rager heller ikke mig, men jeg kan alligevel ikke lade være med at blive lidt nysgerrig og irriteret når der bliver skrevet noget, men så alligevel ikke det hele...jeg hader halve historier og vil så faktisk helst slet ikke have noget at vide, hvis jeg ikke kan få det hele at vide.
Der er sikkert en god grund til det, men det kan være svært at se den når der kun bliver fortalt halve ting...ja det vedkommen ikke mig, da jeg ikke skal have hvalp derfra, men derfor bliver jeg jo alligevel nysgerrig og det er jo pænt at udvise almen interesse, men det bliver lidt svært når jeg (og sikkert også andre) føler sig holdt udenfor!

Dark Crystal Ferret

Jeg kan godt forstå det med en halv historie og det. Men ærligt talt, så syndes jeg også det er frivilligt hvor meget man vil skrive og hvornår.
Jeg ved at Ilderbanden har haft planlagt denne parring i meget lang tid.. Selvom jeg ikke ved hvem den kære far bliver til hvalpene, så har jeg vidst dette her i lang tid.
Personligt kan jeg godt respekterer at folk vælger at holde noget hemmeligt, og jeg ved da også at når hvalpene bliver født så vil det jo komme ud hvem farmanden er.
Lige som med vores parring med Pixel og Fnug, så syndes jeg ikke der er nogle krav om man skal ind og forklare noget hvis man ikke har lyst. Jeg valgte at gøre det, men det behøver alle vel ikke. Ilderbanden har valgt at ligge parringen ud med Pil på deres hjemmeside. Og jeg er sikker på at kommer der hvalpe, så skal de da også nok komme af med dem, lige som hvalpekøberne da helt sikkert også vil få afvide hvem faren er til de små..
Personligt syndes jeg ofte at det virker mere og mere som om at bliver noget holdt hemmeligt fra nogen, så er det med det samme det samme noget der skal graves ned i og ofte som noget negativt.
Ilderbanden kunne havde ladt vær med at ligge parringen ud her.. det havde de også snakket om, men har ændret meninge af grunde jeg ikke kender til.
Men stadig så er vi vel stadig frie mennesker og vælger hvad vil vi vil sige og hvad vi ikke vil. Jeg respektere bare tingene som de er.. De tager de valg de har det bedst med og det er jo også deres opdræt, et privat opdræt som de selv vælger med hvad de vil..
Som med det med Fnug og Pixel for en uge eller to tilbage.. så er der måske også en GOD grund til Ilderbanden gør som de gør?? Jeg er sikker på de vælger det bedste for deres dyr og de har valgt en han med omhug.. Og jeg ved at Ilderbanden ved hvad de gør.
Så syndes nu faktisk bare at det bedste er at lade DEM vælge hvornår og hvordan tingene skal forløbe med deres parringer og opdræt.. og så er den ikke rigtig længere.
Det er vel en ting vi alle samme ønsker med vores eget privat liv og for os der har opdræt med vores opdræt?. Bare min mening i forhold til dette her ;)

Anne

Selvfølgelig bestemmer man selv hvad man lægger ud, der er da ikke krav på at man skal lægge alt ud - jeg kan kun erklære mig enig i at det er noget pjat når folk mener man nærmest lyver bare fordi man ikke har lagt en parring ind, jeg skriver skam heller ikke alle mine tanker om hvad jeg kunne gøre med Meep. Jeg tvivler da heller ikke på at ilderbanden har en grund. Men jeg synes stadig det er ok at spørge hvorfor eller undre sig, uden at man skal bides af, som jeg synes vivian bliver. For helt personligt tænkte jeg også hvad mon grunden kunne være til at hannen ikke bliver offentligtgjort, forskellen er bare at vivian valgte at skrive og jeg ikke gjorde.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Som såddan er jeg helt ligeglad med hvem de bruger osv, og jeg vil slet ikke blande mig i det! Men når man skriver det ud såddan der så kan det altså ikek undgår at vække min nysgerrighed. Og det er ikek en negativ nysgerrighed! Bare mig der sys det er spændende og ja så kan det da godt undre mig en lille smule at det ikke må komme ud hvem det er.

Men ja jeg kender jo overhovedt ikke grundlaget for deres beslutning. Så har intet at dømme det udfra! Og derfro gør jeg det heller ikke. Men skal da helt sikkert følge med i denen her "hemmelighedsfulde" parring og venter spændt på resultatet hvis der da kommer et ;)

Kooom så Pil :dans:

Dark Crystal Ferret

Jeg glæder mig virkelig også til at finde ud af hvem han er. Har hørt rigtig mange gæt allerede, og indtil nu er ingen af dem ramt plet.. så må bare vendte pænt til Ilderbanden selv mælder det ud.
Men glæder mig til at se hvalpene.. Albino/Pastel.. tror det bliver en god parring og håber og tror bestemt på nogle smukke bebser :dans:

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 20. April 2011, kl. 23:45
Jeg glæder mig virkelig også til at finde ud af hvem han er. Har hørt rigtig mange gæt allerede, og indtil nu er ingen af dem ramt plet.. så må bare vendte pænt til Ilderbanden selv mælder det ud.
Men glæder mig til at se hvalpene.. Albino/Pastel.. tror det bliver en god parring og håber og tror bestemt på nogle smukke bebser :dans:

Hvordan kan du hvide at budene ikke er rigtige hvis du ikke ved det;O) Og ja jeg sys det er mega spændende! Sårn lidt et suprisekuld!

Malene

Jeg er enig i at det er underligt at offentliggøre en parring uden at skrive hvem hannen er, for det får man vel ikke noget ud af, udover at få folk til at blive nysgerrige. Der er forhåbentlig ingen der skriver sig op til en hvalp efter en albino fra en dyrehandel og ukendt far, og så er denne tråd jo meningsløs.
Men det er ikke noget jeg er interesseret i, uanset hvad, så jeg er pænt ligeglad med hvem hannen er.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Dark Crystal Ferret

#22
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 20. April 2011, kl. 23:56
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 20. April 2011, kl. 23:45
Jeg glæder mig virkelig også til at finde ud af hvem han er. Har hørt rigtig mange gæt allerede, og indtil nu er ingen af dem ramt plet.. så må bare vendte pænt til Ilderbanden selv mælder det ud.
Men glæder mig til at se hvalpene.. Albino/Pastel.. tror det bliver en god parring og håber og tror bestemt på nogle smukke bebser :dans:

Hvordan kan du hvide at budene ikke er rigtige hvis du ikke ved det;O) Og ja jeg sys det er mega spændende! Sårn lidt et suprisekuld!

Fordi jeg snakker med Ilderbanden engang i mellem, og fik afvide at de hanner jeg spurgte til ikke var rigtige :P

Og Malene. Jeg kan godt se hvad du mener.. Men det er vel en smags sag hvad folk vælger. Et eller andet sted har vi andre opdrættere inde på forumet her, der også avler på dyrhandler dyr og/eller dyr de ikke kender. så i det store hele er der vel ikke den store forskæl?

Malene

#23
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 21. April 2011, kl. 01:44
Og Malene. Jeg kan godt se hvad du mener.. Men det er vel en smags sag hvad folk vælger. Et eller andet sted har vi andre opdrættere inde på forumet her, der også avler på dyrhandler dyr og/eller dyr de ikke kender. så i det store hele er der vel ikke den store forskæl?

Selvfølgelig er det op til dem selv. De har lov til at lave en parringstråd mellem en bjørn og en ilder, hvis de har lyst til det, men derfor synes jeg stadig det virker meningsløst.
Ja, jeg er ikke specielt begejstret for at folk avler på dyrehandlerildere, men det her er alligevel noget andet. Tæven er albino og så har man jo ikke en jordisk chance for at vide hvad den er "inden under" og at hannen er ukendt gør det ikke meget bedre.
Hvis tæven havde været et "super godt" avlsdyr, så ville jeg være meget nysgerrig og interesseret, men nu er jeg bare pænt ligeglad, fordi jeg ikke kan tænke andet end at det bliver lort på lort. S2S.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Lena og Peter

At vi har lavet denne tråd er vel endelig op til os...Og I vores verden giver det altså mening.

Jeg synes der er sjovt at det altid skal være negativt, når man ikke ved det hele, men sådan skal det nok være på dette forum, hvor tonen har det med at være rigtig dårlig... :nej:

Mette11: du skal absolut ikke følge dig udenfor..Jeg tro ikke der er nogle der bruger dette forum jævnligt der ved det. Selv personer vi også taler rigtig meget med privat ved det ikke (Med det ved du vel næsten når du har læst Marias indlæg.  :fnis: ).  ;)

Malene: At du er pænt lige glad med vores parring, er vel op til dig..  ;) .. Jeg ved at der kommer nogle smukke hvalpe, med et dejlig temperament.. Og Hannen er altså ikke ukendt han er bare hemmelig intil vidre.. ;)

Maria: Tak for dit pæne indlæg.. Ja I kender det jo selv, hvordan det er når man ikke har lyst til at skrive noget på dette forum, fordi man ved der er nogle mennesker der med det samme bare vil være negativ.. Jeg tro også det var derfor mit første indlæg var lidt hårdt, da jeg desværre viste dette ville komme. På den anden side mener vi heller ikke at mennesker der har en negativt syn på denne verden og tror det værste om alle andre, skal have lov til at styre hvad vi har lyst til at gøre..  ;)

Anne: Jeg giver dig ret.. Mit første indlæg var lidt hårdt... Jeg kunne godt havde svaret på en pæner måde og det tror jeg også jeg havde gjort hvis nu spørgsmålet var blevet skrevet anderledes og ikke, hvad jeg følger, med en negativ vinkel .. ;)

Christel: Jeg vil gerne give super odds på om det er Meep der er faren... :fnis:

A_M_T: Jeg lover dig at vi nok skal fortælle hvem faren er når der er kommet nogle hvalpe..

Og så lige et dejligt billede af Pils "lille" mave.. ;)



Julie Stuhr

Og jeg troede Pil var stor uden hvalpe :D Hvilket navn går hun under derhjemme?  :fnis:

Lena og Peter

Citat fra: Julie Stuhr Dato 21. April 2011, kl. 10:18
Og jeg troede Pil var stor uden hvalpe :D Hvilket navn går hun under derhjemme?  :fnis:

:lol: Hun har da et par navne... Hun hedder "vores lille prinsesse" og "tyksen"...  :fnis:.
Men hun har altså kun taget 160 gram på under drægtigheden... :lol:

Julie Stuhr

Citat fra: ilderbanden Dato 21. April 2011, kl. 10:24
Citat fra: Julie Stuhr Dato 21. April 2011, kl. 10:18
Og jeg troede Pil var stor uden hvalpe :D Hvilket navn går hun under derhjemme?  :fnis:

:lol: Hun har da et par navne... Hun hedder "vores lille prinsesse" og "tyksen"...  :fnis:.
Men hun har altså kun taget 160 gram på under drægtigheden... :lol:

Jeg føler med hende :D
Giv hende et kys fra mig og sig hun er lækker uanset vægten! <3

Amazing Ferret

Jeg synes det er lidt sjovt at folk siger de er ligeglade med hvilken han det er!!! Jamen hvorfor fanden skriver i så  :fnis:

Jeg vil da godt indrømme at jeg er skide nysgerrig og jeg har en ide om hvem det kan være :fnis: Men det kan altså ikke få mit pis i kog over at Ilderbanden hat valgt at vente med at fortælle hvem det er

Og så synes jeg det er lidt frækt af dig Malene at sige at du mener det er noget lort der kommer bare fordi du ikke kender hannen  :S :S

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. April 2011, kl. 12:21
Jeg synes det er lidt sjovt at folk siger de er ligeglade med hvilken han det er!!! Jamen hvorfor fanden skriver i så  :fnis:

Jeg vil da godt indrømme at jeg er skide nysgerrig og jeg har en ide om hvem det kan være :fnis: Men det kan altså ikke få mit pis i kog over at Ilderbanden hat valgt at vente med at fortælle hvem det er

Og så synes jeg det er lidt frækt af dig Malene at sige at du mener det er noget lort der kommer bare fordi du ikke kender hannen  :S :S

Jeg må stille mig meget enig her. Jeg syndes også det er en meget negativ og underlig måde at skrive tingene på her. Oven i købet af en admin på forumet.

Det er i orden at have en mening som Admin.. det er slet ikke nær det.. Men ærligt talt syndes jeg det virker underligt at gå ind og være SÅ negativ i andres indlæk.
Personligt syndes jeg ikke man kan skrive sådan om andres folks parringer. Og ja.. er man ligeglad med en parring, jamen hvorfor så skrive i tråden?
Jeg er da bestemt heller ikke enig i at man skal avle på dyrhandler dyr.. Men det er min mening, og jeg vil ikke gøre det i mit opdræt. det er op til andre hvad de vælger, og hvalpekøberne hvad de vælger at købe. Der er super mange muligheder i år for at få den ilder man ønsker sig. Uanset om man vil have super tavler på sine dyr, eller man ønsker en kæleilder fra en linje man ikke ved nær så meget om. Men kan ikke se hvorfor man skal gå så meget ind i lige netop denne her parring.. Helt ærligt??? Vi har andre parringer i år mellem dyr folk ved minimalt om.. Hvor ligger helt ærlig forskællen? Udover vi i dette tilfælde ikke kender hannen ENDNU?? Det er vel ikke ensbetydende med det er noget lort? Eller??