Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

pels længde?

Startet af Bawa, 31. Maj 2009, kl. 22:51

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato 12. Juli 2009, kl. 23:03
Citat fra: Amazing Ferret Dato 12. Juli 2009, kl. 22:14
Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. Juni 2009, kl. 12:01
Jeg har forstået at den kun kan hedde semi hvis enten mor eller far er fuld angora. Nogle ildere har bare lidt længere pels end normalt, men det gør dem ikke til semi, medmindre man ved der er angora i dem.

Som Jill skriver så har Chucky lidt længere pels end normalt og det har han altid haft...lige fra han var hvalp, men så vidt jeg ved er der ikke angora i hans linie...eller det er der ikke på farens side, men det er uvist om det er på morens da hun er fra en dyrehandel

Hehe jeg har jo så fundet ud af at der er angora i Chucky's linie, så derfor har han den lidt længere pels

Hvornår og hvordan har du fundet ud af det?

Det kan jeg regne ud når jeg har fået 2 angora hvalpe i dette kuld. Det kræver angoragener fra begge forældre for at der kommer fuld angora i kuldet

lille_jill

Nå ja.. Men det forklarer jo en hel masse. Chucky har altså også meget hår nu på trods af, at det er sommerpelsen.

Amazing Ferret

Så når folk spørger kan du sagtens sige der er angora i ham  :D

lille_jill

Dejligt :) Men han er vel ikke semi?

Amazing Ferret

Nej han er ikke semi - kun hvis en af forældrene var angora

lille_jill


Barky

Tja.... I min verden:

Korthår - giver sig selv ik?
Langhåret - en langhåret ilder uden angoraforældre, muligvis med angora i linjen men ikke sikkert.
Semi-angora/Halvangora - en ilder hvor en af forældrene er angora
Angora - the true one = langhåret, med eller uden næsefejl, uden eller med underuld.
Bla bla bla.... Hilsen Julia