Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Pasning af Freja d.30/6 til 12/7 og igen d.16/7 til 24/7 -09

Startet af Freja, 2. Juni 2009, kl. 11:39

Freja

Hej jeg hedder Freja, jeg er en sød ilder på lidt over 1 år, og jeg er steriliseret.
Min ejer Mette skal igen ud at rejse, og denne gang går turen halvanden uge til Thurø på fyn, og derefter en uge til Egypten (hun kommer dog hjem en uge imellem de 2 rejser).
Derfor har jeg brug for pasning og helst tæt på københavn, da vi ikke har bil (det er også en mulihed at jeg kan blive passet i svendborg fra d. 1 juli til d. 12 juli, hvis der skulle være nogen i de omegne der kunne ha mulighed for at passe mig).

Håber at høre fra nogen af jer skønne ildermennesker:0)

Vh

Freja og Mette

Namilla

Uha, du er modig for at tage til Egypten i juli måned!

tzari

Med risiko for at være en ledkælling:
Måske skulle du overveje at finde et nyt hjem til Freja. Det er nu(efter de 2 uger der) 5 forskellige uger du har været ude og rejse siden marts. Tvivler på det er psykisk sundt for hende HELE tiden at skulle ud og passes hos folk en uge hist en uge der. Det er MEGET psykisk belastende for ildere at miste deres faste hjem og skulle indordne sig nye steder hele tiden og hele tiden få følelsen af at blive forladt. Så hellere finde et nyt hjem til hende og få en ny når din rejsefeber har lagt sig lidt.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg vil give Tzari ret.....måske en ilder ikke passer ind i dine planer lige pt når du rejser så meget. Tænk på Freja

Black Diamond

Jeg er måkse også dum kælling..Men jeg syndes du burdte overveje dig krafigt om det er en ilder der passer til dig. Du rejser åbenbart meget. Og det er ikke godt for ildere med mangs skift. Udover det syndes jeg det er synd for freja hun skal undvære dig så ofte..

Julie

et alternativ kunne være at du fik lavet pas til freja. (måske skal du ikke tage hende med til egypten når der er så sygt varmt, men hvis du skal til udlandet på et andet tidspunkt)  :)

Freja

Har slet ikke tænkt på det på den måde, da jeg egentlig troede at det var okay for Freja at komme ud og besøge andre ilder:(
Til at startet med var det også menningen at hun skulle med til fyn, hvor jeg skal passe mine forældres hunde i halvanden ugen.
Men så tænkte jeg at det var bedre for hende at være et sted hvor der var andre ilder, og ikke hunde.
Egypten er den sidste rejse inden jeg starter studie igen, så derefter bliver Fraja hos mig. Da jeg er hendes 3 ejer allerede og holder utroligt meget af hende, så ville jeg slet ikke kunne skille mig af med hende.
Men tak for alle jeres menninger:)

tzari

nøj jeg er glad for du læser det som jeg mente det  :) Tag hende da med hen og passe hunde hun vil sikkert nyde at være på ferie med mor  :) (husk bur til hende og hold dem afskilt så de ikke skader hinanden)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Freja

Har haft hende med til fyn før, men da jeg ikke kan have hendes bur med, så bor hun på et værelse som i sig selv er okay.
Men da hun så har fået dårlig mave, så har jeg tolket det som om at hun blev for stresset over at være der og derfor følt det var bedre at hun blev passet her i kbh hos nogle søde mennesker, som har forstand på ilder.
Men efter jeg har set jeres response, så vil jeg selvfølgelig hellere end gerne have hende med til fyn hvor hun kan være sammen med mig og måske have det godt alligevel selvom det er i andre omgivelser:)

Julie Stuhr

Er der ikke noget man kan give ilderne når de stresser og får dårlig mave?
Mener jeg folk har snakket om mht. til træf og udstillinger? Noget kul-halløj?  :S

NemoToft

Hejsa.
Jeg har 3 ildere. De to af dem ville helt sikkert nyde at komme på ferie, hos en anden ilder famile. Den tredje ville hade det. Det kommer da helt an på ilderen, om den er til udepasning eller ej.
Da jeg gik i skole i Kolding. Tog afsted søndag aften og kom hjem igen fredag aften. Glædede mig meget til at komme hjem til pelsdyrerne og kæresten. Kæresten var glad. Fritterne sagde bare "flyt dig mad mor, så vi kan komme ned i sports tasken og tjekke vasketøjet". Smiler. Ikke mange føelser der...
Nu er jeg ikke den store rejse trold. Men man skal vel også nyde de par ture man kan/vil på, før man måske ikke har chancen for at rejse i lang tid igen. Og Freja har da rigtig godt af at være sammen med andre ildere, nu hun er alene. De har da (for det meste) så megen glæde af hinanden.

Line

Citat fra: Julie Stuhr Dato  2. Juni 2009, kl. 22:49
Er der ikke noget man kan give ilderne når de stresser og får dårlig mave?
Mener jeg folk har snakket om mht. til træf og udstillinger? Noget kul-halløj?  :S

Man kan både give kul og zoolac.
Med zoolac skal man bare være opmærksom på at der er "levende" og derfor hos nogle kan medføre dårlig mave. Ikke mange prøver det, men jeg har prøvet det med en ilder.
Zoolac tilfører "gode" bakterier til mave/tarm regionen.
Kul der imod er "dødt" og hjælper til at rense ud i bakterier da mange af disse binder sig til kulstoffet.
Har aldrig oplevet dårlig mave med behandling med kul.

Namilla

Som jeg læser det, skal ilderen flyttes uanset hvad? Jeg synes du skal tage ilderen med, der hvor det er muligt...og så ellers få hende passet, når det ikke er muligt... men jeg vil nu stadig lige spørge, om du er forberedt på omkring 40 grader i skyggen i Egypten i juli måned?

Freja

Jeg tager Freja med til fyn og i den uge hvor jeg skal til egypten passer susan hende.
Må indrømme at jeg ikke var klar over at der var så djævelsk varmt, da min veninde kom og spurgte om jeg ville med. Så nu må jeg jo bare klare det:)