Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ZiwiPeak?

Startet af Bawa, 7. Juni 2009, kl. 11:55

Bawa

Jeg tænkte på om nogle af jer andre har erfaring med fodring af ZiwiPeak? (tørret BARF)
Mine elsker det, så overvejer at skrotte det kedelige tørfoder og så bare fodre med ZiwiPeak?
Lige nu får de det kun som tilskud, eller hvad man kalder det ..


(billedet er lånt af ZiwiPeak.com) ..

AlisVolatPropiis

øj...det ser da superspændende ud :D 

Jeg ville nok bruge det som tilskud kun, da Orijens nærringsindhold er en smule bedre. Men det er udemærket at supplere med og super spændende at der begynder at komme flere og flere barf baserede foderprodukter :D
Hvad giver du for det? og hvor køber du det fra? :D

Amazing Ferret

Det skulle vist være rigtig godt  :) Det er lavet udelukkende på kød som er tørret


Bawa

1 kg. koster 180 kroner :)
man kan også få i 5 kg poser, men kan ikke huske hvad de koster.
og til at starte med kan man købe dem i helt små poser for 30 kroner.
de kaldes så bare for godbidder - men det er præcis det samme som foderet.
man kan få det ved de forskellige BARF-forhandlere og i plantorama  :ja:
kan lige skrive af fra pakken af hvad det indeholder:

Råprotein: 36%
Råfedt: 28%
Råfiber: 1,6%
Vand: 13%
Aske: 7%

det er et fuldfoder til hunde og katte,
så kan ikke se hvorfor det ikke også kunne bruges som fuldfoder til ildere  :ja:

det er jo ligeså godt som at fodre udelukkende med BARF.

Amazing Ferret

Man kan også købe det i nogle dyrehandlere  :)

Bawa

Citat fra: Amazing Ferret Dato  7. Juni 2009, kl. 13:23
Man kan også købe det i nogle dyrehandlere  :)

kender du nogen i århus der sælger det? :D
udover dyrecentret i lystrup (mener det er det det hedder?)

Amazing Ferret

Citat fra: Bawa Dato  7. Juni 2009, kl. 13:27
Citat fra: Amazing Ferret Dato  7. Juni 2009, kl. 13:23
Man kan også købe det i nogle dyrehandlere  :)

kender du nogen i århus der sælger det? :D
udover dyrecentret i lystrup (mener det er det det hedder?)

Nej det var så kun den i Lystrup  :fnis:

AlisVolatPropiis

Jamen selvfølgelig kan det bruges som fuldfoder, og det virker helt sikkert bedre end de fleste typer :)

Jeg er bare glad for orijen, som indeholder 45% protein...og 20% fedt...hvilket stadig er ok :) og så kan jeg købe 14 kg for 800kr...-så rent økonomisk er det for en på su som mig...lidt bedre. Og stadig et super kvalitetsfoder. Men jeg kunne virkelig godt finde på at supplere op med det der....det virker godt...-hvordan eh...ser stykkerne ud? og har du prøvet de der godbidder de også sælger?

Bawa

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  7. Juni 2009, kl. 13:33
Jamen selvfølgelig kan det bruges som fuldfoder, og det virker helt sikkert bedre end de fleste typer :)

Jeg er bare glad for orijen, som indeholder 45% protein...og 20% fedt...hvilket stadig er ok :) og så kan jeg købe 14 kg for 800kr...-så rent økonomisk er det for en på su som mig...lidt bedre. Og stadig et super kvalitetsfoder. Men jeg kunne virkelig godt finde på at supplere op med det der....det virker godt...-hvordan eh...ser stykkerne ud? og har du prøvet de der godbidder de også sælger?

det lyder også som noget kanont foder  :ja:
ville da ønske jeg havde vidst det dengang mine fik tørfoder, hehe.
øh stykkerne er små firkanter nærmest .. .. .. kan tage et billede og sætte ind.
ja, jeg har også godbidderne. man kan jo få med forskelligt indhold (dyrekød) så har noget mad og så noget andet som godbidder.
godbidderne ser ud som foderet det gør (tager et billede og lægger ind om 2 minutter) ..

Bawa

sådan ser det så ud.

Bawa


AlisVolatPropiis

øj tusind tak....det ser da vildt godt ud :D -jeg tror jeg må købe noget og supplere med.... :D nærringsværdierne er jo rigtig gode, og de ser ud som om de er ret gode at tygge i mht. til tandsten osv. Desuden har jeg en ilder der elsker at tygge i ting  :lol:

Jeg er ret glad for Orijen :) det er også lavet på barf principper og dyrene spiser godt nok meget af det, men de eh, der kommer ikke så meget ud i den anden ende. Og de ser fantastisk ud. Dog gad jeg godt lide mere fedt...men det kan jo komme med det her..og måske et tredje tørfoder med højt fedtindhold. Jeg kan ikke udelukkende barfe. Da min fryser er på størrelse med en mælkekarton. Men de får kød når jeg gør, og mus, æg osv. ved siden af.

Jeg synes virkelig det er et spændende foder :D tak fordi du liiige gjorde mig opmærksom på det :D

Bawa

AlisVolatPropiis - det var skam så lidt :P
vi må jo dele vores gode erfaringer med hinanden herinde.
ja det er godt at tykke i .. ikke for blødt, og ikke for hårdt.
godbidderne er en lille smule hårdere end foderet  :ja:

jeg bruger det her foder fordi mine ikke gider spise rå kød.
sheila vil dog spise kylling hvis det ikke er råt.
men de elsker alle sammen ZiwiPeak  :P

og det med afføringen .. det er der også kommet mindre af efter de er begyndt at få ZiwiPeak  :fnis:

Julie Stuhr

Hvad koster godbidderne? :)

Amazing Ferret

Citat fra: Bawa Dato  7. Juni 2009, kl. 13:12

og til at starte med kan man købe dem i helt små poser for 30 kroner.