Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Spiser stof

Startet af Malene, 19. Juni 2009, kl. 19:47

Malene

Nu er jeg dælme ved at være træt af Ichabods "stoffetich". Han er ikke engang fyldt to år endnu og han har allerede været til dyrlæge fem gange og indlagt tre af gangene, fordi han æder stof der enten irriterer hans mave eller giver ham forstoppelse. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få ham til at holde op. Jeg har sådan noget "Bitter Apple", men det virker kun en times tid og så sidder han og gumler i hvad end han gumlede i igen. Jeg har fjernet alle tæpper på badeværelset, så de kun har en seng, hvilket har hjulpet dér, men jeg kan jo ikke holde øje med ham >hele tiden< mens de er ude, selvom jeg prøver.
Jeg har også prøvet at give ham sådan et lille gummiben til hundehvalpe, men den gider han ikke.
De får BARF, men han gjorde det også da de var på tørkost, så det kan ikke være pga. kosten.

Nogen der har en idé om hvorfor i alverden han gør det, eller evt. har en løsning? Jeg vil jo for fanden ikke miste ham til noget så åndssvagt som dét :(
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Julie

Jeg vil også gerne kende løsningen på det.. Fritz æder også stof

lille_jill

Kunne også godt bruge et svar på det spørgsmål..

Amazing Ferret

Nu ved jeg ikke om det er alt slags stof han spiser, men da jeg havde hvalpe spiste de også tæpper, men kun dem der var lavet af fleece. Så de fik gamle lagner og dynebetræk og dem spiste de ikke

Malene

Det er desværre alt slags stof, så derfor kan jeg ikke fjerne alt han spiser. Det er dyner, puder, lagen, sengetøj.. Alt! :@
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Namilla

Jeg har haft samme problem... men eneste løsning jeg kender til, er at fjerne alt stof han kan komme til... i hvert fald i en periode, så han måske glemmer det... Jeg havde i den periode kun den pågældende ilder til at rende i gang, badeværelse og køkken, og kun under skarpt opsyn... alle køjer i buret skiftede jeg ud med køjer af bævernylon (som han ikke kunne æde)...det hjalp altså hos mig...

ludvig

Det problem har jeg også :@
ejer efterhånden ikke et lagen som der ikke er bidt hul i...
Skal heldigvis snart flytte(bor pt i en et-værelses) så kan da snart lukke ind til soveværelset!
Men vil give namilla ret, har ikke fundet anden løsning end at fjerne hvad fjernes kan!

Cumulus-ilderavl

Mistede engang en hvalp på det, han åd simpelthen "stoffer". Han åd nemlig også alt. Siden da har jeg ikk tæpper, lagner med mere i hvalpenes reder, kun halm