Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

hmmm.. Ny ilder?

Startet af naja6400, 21. Juni 2009, kl. 15:23

naja6400

hej alle sammen..

står og overvejer om jeg skal anskaffe mig een til, til flokken  ;)
har fundet den sødeste lille ilder pige på 4 mdr.. men nu har jeg to store drenge
på 1 år og 9mdr.. de vejer begge 2-3 kg og er BEGGE verile, nu er det bare hvad gør jeg i starten ?
hun er jo for lille til at blive sterrilisret, og ville gerne svle med mine 2 hanner , så vil helst ikke kutte bollerne :-(
de to store kan fint sammen ingen problemer der, heller ikke da jeg presenterede dem for hinanden, selvom alle sagde
det måtte man ikke med to verile hanner, tror i de  ville være for volsomme ved den ny lille pige ?
håber nogle har lidt earfaring med dette  :S

Black Diamond

Bare et dumt spørgsmål.. Får nogle uger siden var dine to ildere til salg på Den blå Avis.. og du vil du havde en til >:|.. Jeg kan virkelig ikke se det seriøse i det. Undskyld min negative holdning. :-$

naja6400

kan godt se hvad du mener, men det var fordi jeg skulle flytte da mig og min kæreste ikke kunne sammen, men fandt noget andet, skulle have flyttet på kollegie .. så derfor havde jeg dem til salg .. det var virkelig heller ikke med min gode
vilje  :@
men kan da godt se hvorfor du er negativ over det...
håber da ikke du allerede har dømt mig på fohånd pga det ! ville bare min dyrs bedste ...og det var i hvertfald
ikke at bo i en llle 17kvm værelse ! men nu har jeg fået lejlighed med en altan, tæt på skov og vandet ...

naja6400

Citat fra: Black Diamond Dato 21. Juni 2009, kl. 15:29
kan virkelig ikke se det seriøse i det. Undskyld min negative holdning. :-$

og syntes da det er mere seriøst at tage hensyn til dyrene, end at bare tage dem med så de kunne
være i et lille værelse , hvor de egentlig slet ik må være, så jo jeg syntes jeg er seriøs, mere seriøs end dem der
sælger dem fordi den bider eller fordi det er den forkerte farve o.s.v men hver sin mening  8)

naja6400

PLZ hold jer til emnet ... :'(
ved godt de har været til salg, og grunden stod der også !

nogle der har eafaring med dette ?????

Namilla

Selvom dine to hanner kan sammen, så er det bestemt ikke sikkert de vil kunne med en pige... faktisk er det temmelig sikkert at de ikke kan... hun lugter af tæve, og de vil helt sikkert parre hende, også selvom hun ikke er gammel nok og ikke er i løb... om ikke andet, så når de kommer i brunst!... dette vil gentage sig selvom tæven bliver sterilliseret...Kort sagt er det meget synd for tæven... hvis du meget gerne vil have tæven, så anbefaler jeg at holde dem i to hold, måske med overvågede løbeture sammen, men kun så længe de ikke vil på ryggen af hende...

naja6400

ja det var det jeg tænkte på, syntes det ville være syndt for hende i længden, da de elsker at lege meget vildt og
sådan, og blev tilbudt hende fordi dem der har hende er blevet allergiske, og ikke magter hende, hun har vist heller ikke haft meget kontakt med andre ildere i forevejen.. så tror måske det bliver een til dreng :-) de er sku også dejlige store de bamser :-) syntes næsten det ville være syndt at byde hende det .. tak for rådet :-)