Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hjælp? :s

Startet af Bawa, 2. Juli 2009, kl. 14:34

Bawa

jeg har en ilder der gerne vil sove i kattebakken!
han sover der også selvom der er noget i den - gerne OVEN i det! ..
det er simpelthen ulækkert! bliver nødt til at bade ham i lunken vand flere gange om dagen  :X
hvorfor kan han ikke bare bruge en af de fem hængekøjer de har i buret? eller tæppet?
hvorfor er bakken lige det bedste sted at sove? dumme dyr .. :S

hvad gør jeg? :o

ludvig

Hmm...har ikke som sådan noget svar, men hvor længe har han gjort det?...kunne være det var fordi den stod et dejligt køligt sted...bare et (ikke særlig kvalificeret) gæt...

Bawa

men det er jo kun ham der gør det? han har gjort det i en uges tid nu ..
ikke særlig lækkert at skulle vaske bæ af hans ellers så smukke pels hele tiden :nej:

han er ikke til at blive klog på O.o

lille_jill

Mine rotter sover også i kattebakken.. Ved ikke lige hvad der sker.

Bawa



jeg tog lige et billede, så i kan se fjolset .. se hvor han nyder det  :nej: :P

Julie

Det kan sagtens være fordi det er køligt at ligge i bakken. Da Zeph var mindre gjorde han det samme, men det holdt han op med da han blev ældre. Du kan fryse en flaske vand - eller andet - og pakke ind i noget avis/tæppe/sok/whatsoever når du tager den op, og så lægge den i buret - det kan være det hjælper på problemet..

PiaLyng

Felix har gjort det samme, men det var vist for at skælde mig ud, fordi jeg ville sammensætte de tre klodser med Julius.. Han sked så bare i bakken først og SÅ lå han sig :X!

Men han stoppede selv.. Det kan måske bare være det dejligt og hyggeligt at ligge i bakken, i stedet for køjerne..
Og nu vil jeg så prøve Julies gode råd...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg tror på det er fordi der er køligere at ligge der for en af mine er også begyndt på det og har gjort det den sidste uges tid... og er ret sikker på det er fordi han har det for varmt...

tzari

måden du kan checke om han er for varm er ved at stikke en finger i munden på ham :) Hvis han er for varm så giv ham en rølig overskylning i vasken. Det udsættes Tops for flere gange om dagen og står sødt og nyder det kølige vand :) Ellers tilbyd ham at sove på badeværelset det er tit det koldeste rum i lejligheden især gulvet  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

jeg tror ikke det er på grund af varmen ..
de har en dejlig blæser der ventilerer luften i hele stuen, så der er dejligt at være ..

julie - det vil jeg egentlig lige prøve :P
selvom jeg ikke tror det er pga varmen, så er det alligevel altid rart at have et koldt sted at søge hen.

tzari - godt råd! det skal jeg lige huske til en anden gang ..

lille_jill

Pas på med blæseren. Jeg havde sådan da Chucky var hvalp. Han endte med at få træk og så øjenbetændelse.

Bawa

Citat fra: lille_jill Dato  2. Juli 2009, kl. 21:34
Pas på med blæseren. Jeg havde sådan da Chucky var hvalp. Han endte med at få træk og så øjenbetændelse.
den står ikke op af buret .. den står henne ved altan døren,
så vinden bliver ventileret i hele rummet, uden at de får træk :)
men ellers tak for rådet .. :D

Barky

Prøv at skifte grus og bakke. Og vask den nuværende bakke der af og så læg et tæppe i den, så kan det være hans lille sovebakke... *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

SilverDragon

Vi bruger træpiller i vores bakker og dem som der ikke bliver skidt i der sover man,
Det er nok fordi det er det køligste sted i buret. :dans:

Bawa

han har ikke gjort det i nogle dage nu ..
men nu er han begyndt at lægge godbidder oppe i bakken i stedet?
han er seriøst ikke til at blive klog på ..han er en fjummer!!!  :fnis: