Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Min ilder bider.(hvalp)

Startet af EANCAI, 9. Juli 2009, kl. 18:50

Bawa

jeg har f.eks emma som aldrig har bidt nogen .. (udover seffen en enkelt gang, hehe)
og så har jeg inu som stadig kan finde på at bide og hvæse af mig ..

det er forskelligt fra dyr til dyr :) ..

men med tiden skal han nok lære det. - det samme med inu.

EANCAI

jeg bruger ikke dyrehandleren som undskyldning , vores største kommer også fra dyrehandleren, men ham den nye har jo nok fået smølfespark! Idag bed han mig så det virklig bløder, og han ville ikke slippe, selvom min mor tog ham i nakken. Og jeg er ligesom stadig bare et barn så jeg må indrømme at jeg har midstet modet lidt. Jeg ville jo bare høre om i evt. havde et råd?

lille_jill

Stædighed. Bare bliv ved og ved og ved.

Black Diamond

Må indrømme jeg syndes det er en smule tidligt at opgive,når det er under 2 døgn siden du har fået ham. Vil man havde en god ilder ud af en hvalp, så kræver det først og fremmest tid! Derefter masser af opdragelse og fasthed, Men du vil få en god ilder ud af det hvis du går ind i det og ikke opgiver så hurtigt. Det er synd for ham hvis du opgiver så hurtigt. Men på den anden side så skulle du måste sætte dig bedre ind i det før du prøver kræfter med en hvalp.

Julie Stuhr

Jeg var 19 da vi fik Sabby som hvalp, og hun var altså en stor mundfuld - selv for en 19-årig dyreentusiast :P
Men som de andre skriver, så må man være konsekvent og have tålmodighed - Sabby er blevet den sødeste ilder nu :)

Vi har både brugt nakketag og skammekasse, og begge dele har virket fint.

NemoToft

Hej Emilie. Jeg vil gerne hjælpe jer. Jeg har sendt dig en personlig besked med mit nummer. Jeg er ikke hjemme imorgen, lørdag. Men måske vi kan rende sammen søndag. Mon ikke din mor laver en kop kaffe. Så kommer jeg gerne og ser den lille trold. Mig må han godt bide, jeg er efterhånden godt hærdet  :). Mon ikke vi sammen kan se lidt på hans adfærd og finde lidt løsninger i kan bruge, så han bliver lige så sød som Cai. Og tro mig, det skal han nok blive, men nogle gange tager det lidt længere tid. Og man må sige at i har været rigtige heldige med Cai. Den kontakt Cai har haft med mennesker, har måske været meget bedre, end den kontakt den nye har haft før i fik ham. Husk det kun er et lille barn, så ikke for mange skældud. Han skal syntes i mennesker er det fedeste sjæle at være sammen med. Snakkes.
Knus Dolly.

EANCAI

jeg bruger ikke dyrehandleren som undskyldning men han har fået smølfespark så han er forkert opdraget, det har i selv sagt! Og han bider virklig igennem og vil ikke slippe.

Peewit

Hvis han ikke vil slippe igen så plejer det at hjælpe at tænde for den kolde vandhane og så holde ham ind unden den så han bliver våd. Det kan du evt prøve. Det kan nemlig ende virkelig forfærdeligt galt, hvis man bare rykker til for at få sin hånd/finger fri.(ikke at jeg siger eller tror du/i har gjort det ;):D
Jeg kender nogen som solgte en ilder til en som åbenbart ikke lige vidste man kunne gøre det, og da hans far så blev bidt og ilderen ikke ville give slip så rykkede og ryskede faren bare og det endte meget tragisk med at ilderen døde af det, det var frygteligt at få afvide. :@ :(
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

tzari

når han bider tager du så fat i nakken på ham for at få ham til at slippe for så sker der modsatte(bid låsning når nakken holdes er en refleks). Du skal befri din finger og Så tage fat i nakken på ham :)
Fandt du ud af hvor gammel han var  :S
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

Når ilderen bider sig fast, så prøv at klem på hver side af kæberne...så plejer de at slippe... derudover så lyder det altså på mig til, at en skammekasse kunne være en god ide...
Hvis du har lyst, så vil jeg også gerne kigge på din ilder... så du evt. har to meninger om det (hvis du laver en aftale med Dolly)... det er ærgeligt hvis du bare giver op, for du har jo ikke haft ilderen ret længe... men hvis du virkelig ikke tør håndtere ham, så er det måske bedre at få ham i et nyt hjem nu, fremfor senere når han først er faldet til hos dig...
Men du må ikke forvente, at det så er noget andet, hvis du køber en anden hvalp...for han lyder som en typisk hvalp... det har vi stort set allesammen været igennem, og det koster blod, sved og tårer at have ilderhvalpe...det er der bare ikke noget at gøre ved...den eneste måde de lærer det, er ved at være i hænder, og blive straffet hver gang de bider...

EANCAI

Hej det går allerede bedre med ham, jeg ville ikke bruge dyrhandleren som undskyldning. Men han har jo fået smølfespark hos dyrhandleren så han kunne jo være bange men nu har han fået bidt og lidt og vi har brugt det med at tage ham i nakken og så putte ham i buret senere.

Namilla

Bare husk at du aldrig må putte ham i buret, når han har bidt... buret må ikke bruges som straf...  Han skal synes at buret er et godt sted at være...
Hvis det er fordi du vil prøve med skammekassen, så skal du have fat i en kasse, som KUN bruges til det formål...(transportkassen er altså heller ikke egnet)... for ilderen må ikke komme til at forbinde bur eller transportkasse med noget negativt...

EANCAI

altså min mor tør også godt at blive bidt - lidt så hun opdrager ham mens jeg med hygger og laver nogle lege med ham :)

Namilla

Det er fint at din mor ikke er bange for ham... men du er også nødt til selv at have fat i ham... ildere er nemlig sådan, at de godt kan finde ud af, at de ikke må bide den person der har opdraget dem...men hvis ikke det har nogen konsekvenser når han bider dig, så vil han blive ved, fordi han så tror det er i orden at bide dig...
Det bedste du kan gøre tror jeg, er at få fat i en skammekasse, som du så sætter ham i, hver gang han bider dig... så kan han jo ikke bide dig mens han sidder dernede (han skal altså kun sidde der max 5 minutter af gangen eller til han falder til ro)...

EANCAI

ja men her i starten skal han bare vænne sig til at man ikke må bide jeg skal nok tage fat i ham når jeg lige syndes han er ved at være okay, han tager jo som sagt virklig fat men det bliver bedre og bedre :)