Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

smølfespark som opdragelse imod bidning

Startet af EANCAI, 9. Juli 2009, kl. 16:04

EANCAI

Vi har ved vores dyrehandler fået et tip om smølfespark på snuden, når de bider! 8)

[besked]Tråd delt og flettet fra 2 sideløbende bide tråde[/besked]

EANCAI

En god idé er at evt at købe nogle arbejdshandsker og tage på, prøv også at købe en pind med en fjer på, hos din dyrhandler. Den kan du så nusse hende med så hun vænner sig til berøring på en posetiv måde :) Og når hun bider dig kan du give hende et smølfespark over snuden (self. ikke hård men så hun ved det er forkert )  :)

Amazing Ferret

Citat fra: EANCAI Dato  9. Juli 2009, kl. 16:16
En god idé er at evt at købe nogle arbejdshandsker og tage på, prøv også at købe en pind med en fjer på, hos din dyrhandler. Den kan du så nusse hende med så hun vænner sig til berøring på en posetiv måde :) Og når hun bider dig kan du give hende et smølfespark over snuden (self. ikke hård men så hun ved det er forkert )  :)

Jeg vil lige sige at du ikke skal opfordre folk til at slå deres dyr....brug aldrig vold mod et dyr
Handsker er også en dårlig ide..ilderen skal vænne sig til hænder

Katrine

Citat fra: EANCAI Dato  9. Juli 2009, kl. 16:16
En god idé er at evt at købe nogle arbejdshandsker og tage på, prøv også at købe en pind med en fjer på, hos din dyrhandler. Den kan du så nusse hende med så hun vænner sig til berøring på en posetiv måde :) Og når hun bider dig kan du give hende et smølfespark over snuden (self. ikke hård men så hun ved det er forkert )  :)

Jeg synes også at hansker er en dårlig idé, de skal jo bare lære og acceptere at man ikke skal bide, og så må man altså som menneske bide smerten i sig indtil at dyret har lært det.
Jeg ville heller aldrig bruge et smølfespark, tror faktisk ikke engang at de vil opfatte det som en straf
Ildere: Loppen & Bamse

Black Diamond

Citat fra: EANCAI Dato  9. Juli 2009, kl. 16:16
En god idé er at evt at købe nogle arbejdshandsker og tage på, prøv også at købe en pind med en fjer på, hos din dyrhandler. Den kan du så nusse hende med så hun vænner sig til berøring på en posetiv måde :) Og når hun bider dig kan du give hende et smølfespark over snuden (self. ikke hård men så hun ved det er forkert )  :)

Af vold på et dyr får du kun det du give tilbage. Du vil aldrig få et godt dyr ud af det. Det med hansken vil jeg klart sige er en fejl metode. Den virker på nogle dyr, aldrig for en fast metode.
Jeg syndes ikke man skal råde til vold mod dyr på et forum :@

AlisVolatPropiis

næsen og snudepartiet er ret følsomme...jeg går heller ikke ind for straf der gør ondt på dyret.

Allerførst så skal man nok afgøre hvorfor ilderen bider. Er det fordi den i virkeligheden er vildt bange for mennesker, så hjælper det ikke det store at bekræfte den i at mennesker er det samme som noget ubehageligt for den.

I sådan et tilfælde, så sid hos den, giv den godbidder...og vær idet hele taget noget positivt :)


tzari

Smølfe spark er en RiGTIG god træning metode hvis man vil have en angstbider for er det der sker med den opdragelses metode :(
Handsker er da smarte her og nu men lærer kun dyret at bide ENDNU hårdere for at bide igennem handsken og når du så smider handsken vil den på ny skulle bide trænes for at lære hænder hører til folk

http://phoenix-ferret.info/bider.php læs evt her om lidt tip til bidetræning
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Ville du blive positivt opdraget, hvis du som barn havde fået en lussing hver gang du pillede næse?

Black Diamond

Jeg ville aldrig nogensinde lytte til råd om ilder hos en dyrhandler. Jeg bliver vred når jeg høre om nogen der slår deres ilder..

Amazing Ferret

Citat fra: EANCAI Dato  9. Juli 2009, kl. 16:04
Vi har ved vores dyrehandler fået et tip om smølfespark på snuden, når de bider! 8)

De fleste dyrehandlere aner ikke en skid(undskyld udtrykket) om opdragelse af en ilder.....så gør os alle den tjeneste og lyt til os andre der har haft ilder i flere år  :D Vi ved hvad vi snakker om

EANCAI

nej jeg vil self. ikke have lusinger, men nu har vi lige fået ilder så vi ved ikke så meget, vi har dog aldrig givet smølfespark da vores ildere bliver vænnet til berøring så de ikke behøves bide. Men jeg ville bare fortælle jer tippet da han sagde at han brugte det ? :X

EANCAI

okay det vidste jeg ikke, men vi har aldrig selv brugt det.

EANCAI

Jeg har aldrig selv givet dem et smølfe spak det var min dyrehandler der sage man KUNNE gøre det men vi bruger istedet bare at bruge hansker først på dagen med vores nye fordi han bider en smule men når han vænner sig til at vi ikke vil noget ondt når vi tager ham op har vi self. ikke handsker på!  Men berørings pinden virker virklig godt på vores hvalp!

tzari

Det er også helt i orden er bedre det blev nævnt så flere kan undgå den misforståelse  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

Snuden er simpelthen den mest følsomme del af en ilder... et smølfespark vil simpelthen gøre usandsynligt ondt på ilderen... det er ALDRIG i orden at slå, smølfesparke eller lign. et dyr... dyret skal da lære at lade være med at bide, fordi det holder af sit menneske, og ikke fordi det er bange for at blive gjort fortræd...(ildere kan også blive håndsky, og så ender man bare med en ilder som bider, og flygter...)