Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvalpe/tamme

Startet af Namilla, 11. Juli 2009, kl. 22:44

Namilla

Selvom hvalpe kommer fra en avler, så skal de stadig opdrages! Og de vil stadig bide!...du kan ikke forvente at en ilder ikke vil bide, bare fordi den er blevet arbejdet med fra opdrætterens side...

Black Diamond

Jeg ved ikke helt om ikke de andre har sagt det for mig. Men jo mine hvalpe vil komme i hænder hver dag fra de er helt små. Det tror jeg er fordelen med en opdræltter.+ at man kan følge en hvalp fra den er lille og til du får den når den er 10-12 uger gammel. Men jo de er tamme,eller så godt som.Du skal selv arbejde vidre med dem når du får dem...

EANCAI

det har jeg aldrig sagt jeg regner med jeg spurgte jo bare om de var tamme, og du skal ikke sige man ikke kan få en hvalp der ikke bider selv om opdrætter har arbejdet med den.

Namilla

Du kan være utroligt heldig...og det lyder det til at du har været! De aller allerfleste hvalpe bider... også selvom avleren har arbejdet med dem... det er jo ilderens natur! Den gør det ikke for at være ond, og de aller aller fleste kan vænnes af med det, men det er bare urealistisk at tro, at hvis du køber en hvalp fra en avler, så vil du aldrig mere blive bidt...

EANCAI

jeg har ikke sagt jeg ikke tror jeg bliver bidt men hvis den er tam bider den jo ikke nær så meget!

Black Diamond

Jeg kan ikke helt se hvad du ligger ind under ordret TAM så? Kan du forklare det? Alle kæleildere er tamme, bare på forskælligeve stadier. Det handler ikke om om den bider eller ej, for det er svært at undgå hos hvalpe, men om den har fået den kærlighed i den vigtige start som gør den ikke er bange for mennesker. Det ville være rat med en forklaring af dit ord TAM.. For en ilder der ikke bider er ikke mere tam end en hvalpe der gør, efter min mening.

EANCAI

hvis en ilder er tam bider den vel mindre end en ilder som bare har gået for sig selv uden mennesker det jeg mener er at den godt ved at vi ikke er farlige og godt ved at bidning ikke er det bedste :)

Cumulus-ilderavl

Det er jeg helt enig i dig Namilla, helt enig, for se.. opdrætteren har måske ilderen i 10 uger, de første 4 uger er de blinde og døve. Nogen ildere er lidt langsom til at lære at de ikke skal skambide folk og selvom opdrætteren får skik på dem er det ikke nødvendigvis at det virker på den når den kommer ud i et nyt hjem. Folk kan være bange for den eller ved ikke hva de skal gøre og ja giver forskellige kommandoer, eller hva ved jeg. Så der vil jeg give dig fuldstændigt ret