Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

BRAF - begynder spørgsmål

Startet af Black Diamond, 24. Juli 2009, kl. 13:48

Black Diamond

Jeg er lidt på den lige Pt. Jeg har fået 5 hvalpe hjem der alle er van til BRAF. Men jeg er kun van til at give kyllinger. Kyllinger dækker bare ikke alleres behov ved jeg jo. så her kommer lige nogle begynder spørgsmål ..

Når jeg giver ægge blommer.. Hvor tit må de så få det? Jeg gav dem i går, men jeg ville gerne give dem igen i dag. Ville det blive for meget? og hvor mange må de få om dagen?
Når man køber den der fjerkræs blanding fra rigtighundemad.dk er der så ben i der skal tygges? og er der ikke noget med at se kan sætte sig fast i deres hals hvis ikke man passer på? i så fald har jeg ikke lyst til at give det til dem.
De skal havde deres tørkost ved siden af. Men jeg kan bare se på dem at det de spiser mest af det er kød. Derfor vil jeg gerne give dem mere af det når nu de så gerne vil havde det. Jeg ved jo hvor godt de har af det.
Hvad med kalk. skal man give det når man giver tørkost ved siden af? og i hvor store mængter? Hvor kan man købe det?

Håber der er nogle der har nogle gode tips til mig..

Starshineferrets

Äggblomme bör man inte ge mer än ett par gånger i veckan. Max 1-2 styck per illern i veckan.

Om du ger mig din mailadress kan jag maila över min "uppdaterade" barf guide, som tar upp det mesta man behöver tänka på när man är ny på Barf. Nu är den på svenska, men den är inte så svår att förstå :)

RockaHulla

Citat fra: Starshineferrets Dato 24. Juli 2009, kl. 14:11
Äggblomme bör man inte ge mer än ett par gånger i veckan. Max 1-2 styck per illern i veckan.

Om du ger mig din mailadress kan jag maila över min "uppdaterade" barf guide, som tar upp det mesta man behöver tänka på när man är ny på Barf. Nu är den på svenska, men den är inte så svår att förstå :)

Den må du også gerne sende til mig   :D :D

lille_jill

Barf eller braf. Herhjemme hedder det bare BRAS  :dans:

NemoToft

Citat fra: Starshineferrets Dato 24. Juli 2009, kl. 14:11
Äggblomme bör man inte ge mer än ett par gånger i veckan. Max 1-2 styck per illern i veckan.

Om du ger mig din mailadress kan jag maila över min "uppdaterade" barf guide, som tar upp det mesta man behöver tänka på när man är ny på Barf. Nu är den på svenska, men den är inte så svår att förstå :)

Hej i det nordlige.
Jeg er sikker på at vi er mange der gerne vil se din Barf guide. Kunne du ligge den ind som en tråd? Jeg mangler også lidt ideer til at få dyrerne til at spise mus og kylling. De laver "kaste-op" bevægelser, når jeg tilbyder en lille håndvarm død pjevs......
Jeg har idag flottet mig og købt Ziwipeak kattefoder og mine basser kiggede på mig som om jeg var totalt idiot. Det vagte ingen glæde. Men mine katte er ved at spise min hånd, når de får det tilbudt. Knus Dolly.

lille_jill

Jeg har haft succes med at lade kyllinger og mus dingle og pufffe på ilderens snude og så lege lidt Jeg-er-en-farlig-kylling/mus-og-slet-ikke-så-død.

Starshineferrets

Min Barfguide finns faktiskt översatt till danska (tusen tack mette!)  på Ilderkliken :)
Däremot är det min gamla guide, så jag har gjort några småändringar iår till mina valpköpare. Men ni kan annars läsa den här :)

http://www.ilderkliken.dk/viewtopic.php?f=34&t=5995&sid=6c027b747494dd62e82925bdff2b2202

Starshineferrets

Kan förtydliga iten om Benmjöl:

Jag köper inte längre benmjöl. eftersom alla sorter jag har hittat har för mycket Bly i sig (vilket kan vara farligt både för djur och för människa). Därför gör jag numera mitt eget benmjöl. Jag använder ett väl rengjort märgben (tar bort märgen), som jag sedan sätter fast i ett skruvstäd, med en påse under. Sedan använder jag en rasp (en grövre fil), och raaspar ner mjölet i påsen. Det tar lite tid. men på det viset vet jag att mina djur får ett naturligt benmjöl, med exakt rätt mängd utav mineraler, och rätta proportioner utav kalcium och fosfor.
Detta tillsätter jag när maten innehåller mindre än 40% ben, elelr när jag ger inälvsmat.

NemoToft