Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

mus og rotter

Startet af Malene, 9. Oktober 2008, kl. 22:44

Malene

Citat fra: Julie Dato  9. Oktober 2008, kl. 17:33
Jeg har også snakket med en der ved en del omkring barf, og hun anbefalede mig det. Hun sælger det jo trods alt selv, og fodrer også sine egne dyr med barf ;)
Men jeg må da prøve og fodre med mus så, selv om jeg ikke er så meget for at skulle slå sådan en ihjel, hvis ikke totterne gør det.
Du kan jo bare købe dem frosne. Så skal du ikke selv slå dem ihjel :P



[besked=Tzari]delt fra"Alternativ til kallun" [/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Julie

Citat fra: Malene Dato  9. Oktober 2008, kl. 22:44
Citat fra: Julie Dato  9. Oktober 2008, kl. 17:33
Jeg har også snakket med en der ved en del omkring barf, og hun anbefalede mig det. Hun sælger det jo trods alt selv, og fodrer også sine egne dyr med barf ;)
Men jeg må da prøve og fodre med mus så, selv om jeg ikke er så meget for at skulle slå sådan en ihjel, hvis ikke totterne gør det.
Du kan jo bare købe dem frosne. Så skal du ikke selv slå dem ihjel :P
hvor fanø køber man dem frosne? ved et sted hvor de forhandler krybdyr og sådan?

Malene

Citat fra: Julie Dato 10. Oktober 2008, kl. 20:39
Citat fra: Malene Dato  9. Oktober 2008, kl. 22:44
Citat fra: Julie Dato  9. Oktober 2008, kl. 17:33
Jeg har også snakket med en der ved en del omkring barf, og hun anbefalede mig det. Hun sælger det jo trods alt selv, og fodrer også sine egne dyr med barf ;)
Men jeg må da prøve og fodre med mus så, selv om jeg ikke er så meget for at skulle slå sådan en ihjel, hvis ikke totterne gør det.
Du kan jo bare købe dem frosne. Så skal du ikke selv slå dem ihjel :P
hvor fanø køber man dem frosne? ved et sted hvor de forhandler krybdyr og sådan?
Ja, det vil jeg tro. Jeg ringede bare rundt til de nærmeste dyrehandlere, for at høre hvem der havde frosne mus. Det kan godt betale sig at spørge efter pris de forskellige steder, for det kan vist svinge ret meget.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

på denne side kan du vist bestille frosne mus

http://www.petfactory.dk/

Anne

15 kr er bare ret dyrt pr mus er det ikke?

Julie

jeg købte en død rotte her den anden dag. den vidste de godt nok ikke hvad de skulle gøre med. de angreb den og "dræbte" den igen, men de kunne ikke finde ud af at spise den. heller ikke da jeg skar den op til den, vidste de hvad de skulle stille op med den  *-)

tzari

Fjern tarmene og hmm galdeblæren mener jeg den hedder den der grønne ting. De ting lugter nemlig fælt og kan gøre de ikke vil røre det
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie

Citat fra: tzari Dato 14. Oktober 2008, kl. 13:19
Fjern tarmene og hmm galdeblæren mener jeg den hedder den der grønne ting. De ting lugter nemlig fælt og kan gøre de ikke vil røre det
hvordan ved jeg hvad der er hvad?  *-)

tzari

tarmen er den lange spagetty lign ting der fylder hele maven :irri: :irri: :snebold: Du skal tage det organ ud der er grønligt i farve :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

De fleste dyrhandlere har frostfoder, hvis man spørger! 15 kr. pr. mus lyder helt normalt, det handler om de stigende priser på korn...
Jeg avler selv rotter, men mine vil ikke tage voksne rotter, kun op til en vis størrelse...
Til foråret er det planen at jeg skal igang med noget muse-avl, da det klart kan betale sig at avle selv!

Anne


Malene

Citat fra: Anne Dato 15. Oktober 2008, kl. 16:15
http://www.foderinsekter.dk/Forside.html

det koster 42 kr at få tilsendt 25 frosne mus.
Tak for siden! Der kommer dog også et eller andet emballagegebyr på 15 kr. oven i, men det er stadig 7,28 kr. pr. mus.
Jeg skulle faktisk til at finde et nyt sted, for de har sat prisen aaalt for meget op, der hvor jeg plejer at købe og Rødovre er vist ikke så langt fra mig, så jeg sparer da fragten :dans:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Lea

Er det ikke bare nemmere at give levende ? :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Julie

Citat fra: Lea Dato  8. December 2008, kl. 21:57
Er det ikke bare nemmere at give levende ? :)
det er som man tager det. det er ikke alle ildere der slår dyret ihjel med det samme, og det er synd for musen/rotten. derfor skal man være parat til selv at aflive, hvis ikke ilderen gør det. og det er ikke alle der synes det er lige sjovt

Anne

Det kan IKKE anbefales at give en rotte levende! En rotte kan gøre stor skade på en ilder, har set billeder af maltrakterede ildere efter de har været på rottejagt... de færreste som jager med ildere anbefaler man jager rotter med dem.