Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

mus og rotter

Startet af Malene, 9. Oktober 2008, kl. 22:44

Lea

Citat fra: Namilla Dato 12. December 2008, kl. 15:12
Jamem hvis du har den holdning, så tager du vel heller ikke dyrene til dyrlægen? Du har vel heller ikke fået tæven sterilliseret og du får dem vel heller ikke behandlet hvis de bliver syge...
"så naturligt som muligt" kan altså kun bruges, hvis du faktisk er gennemført i forhold til det!...
Derudover står det faktisk i dyreværnsloven at alle har pligt til at aflive et dyr så hurtigt og humant som muligt... jeg tror godt at en ilder kan aflive en mus hurtigt nok...men den kan ikke aflive en voksen rotte, så hurtigt at det ikke er synd for rotten!

øhm nu tager jeg nok til dyrelægen men bare sig at jeg er dyre mishandler kan jeg godt se ..
Måske du skulle tænke lidt over hvad du skriver før du skriver noget du ikke ved noget om tak :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Anne

Citat fra: Lea Dato 10. December 2008, kl. 17:59
Citat fra: Julie Dato  8. December 2008, kl. 22:01
Citat fra: Lea Dato  8. December 2008, kl. 21:57
Er det ikke bare nemmere at give levende ? :)
det er som man tager det. det er ikke alle ildere der slår dyret ihjel med det samme, og det er synd for musen/rotten. derfor skal man være parat til selv at aflive, hvis ikke ilderen gør det. og det er ikke alle der synes det er lige sjovt

Jeg giver kun levende, har kun givet mus .. og vil prøve med rotter . men har også en rart så hidsig dame og hun slår musene ihjel med det samme , men ja der er nogen som ikke slår dem ihjel kan jeg godt se men det er jo bare at prøve sig frem . :)

Jeg siger ikke du er dum. Her skriver du tydeligt at du vil prøve at give levende rotter og det er sådan set bare det jeg reagerer på. Jeg har ikke sagt du ikke må give dine ildere levende mus, om end jeg kunne forstille mig jagten godt kan tage mere end et splitsekund i en campingvogn og dermed stresse musen, så kan en mus dig ikke gøre den vilde skade på en ilder.

Det kan rotter godt, det ved jeg fordi jeg "kender" folk som bruger ildere til jagt og derfor har hørt historierne om hvad der kan ske når en ilder møder en rotte. Jeg får muligvis et billede af en ilder såret af en rotte her en af dagene, som jeg ligger herind hvis jeg kan få lov at fotografen.

Det er altså ikke fordi vi vil vre efter dig, selv om jeg godt kan se du tror det, men det er altså rigtigt dumt hvis din ilder mister et øje fordi du slipper en levende rotte løs i din campingvogn med ilderne....

Lea

Citat fra: Anne Dato 13. December 2008, kl. 13:53
Citat fra: Lea Dato 10. December 2008, kl. 17:59
Citat fra: Julie Dato  8. December 2008, kl. 22:01
Citat fra: Lea Dato  8. December 2008, kl. 21:57
Er det ikke bare nemmere at give levende ? :)
det er som man tager det. det er ikke alle ildere der slår dyret ihjel med det samme, og det er synd for musen/rotten. derfor skal man være parat til selv at aflive, hvis ikke ilderen gør det. og det er ikke alle der synes det er lige sjovt

Jeg giver kun levende, har kun givet mus .. og vil prøve med rotter . men har også en rart så hidsig dame og hun slår musene ihjel med det samme , men ja der er nogen som ikke slår dem ihjel kan jeg godt se men det er jo bare at prøve sig frem . :)

Jeg siger ikke du er dum. Her skriver du tydeligt at du vil prøve at give levende rotter og det er sådan set bare det jeg reagerer på. Jeg har ikke sagt du ikke må give dine ildere levende mus, om end jeg kunne forstille mig jagten godt kan tage mere end et splitsekund i en campingvogn og dermed stresse musen, så kan en mus dig ikke gøre den vilde skade på en ilder.

Det kan rotter godt, det ved jeg fordi jeg "kender" folk som bruger ildere til jagt og derfor har hørt historierne om hvad der kan ske når en ilder møder en rotte. Jeg får muligvis et billede af en ilder såret af en rotte her en af dagene, som jeg ligger herind hvis jeg kan få lov at fotografen.

Det er altså ikke fordi vi vil vre efter dig, selv om jeg godt kan se du tror det, men det er altså rigtigt dumt hvis din ilder mister et øje fordi du slipper en levende rotte løs i din campingvogn med ilderne....

Nu ville jeg ikke lige slippe en rotte løs i min campingvogn . og hvis jeg vil det så bliver det en unger ikke en voksen.
og stresser ikke musene men fair nok .
Nu vil jeg som sagt ikke skade mine dyr . så forstår ikke hvorfor du skriver såen.

Er nok godt klar over hvem der kan gøre skade på hvem af dyr altså ..
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Anne

Jeg skriver sådan fordi at på trods om rotte advarsler så er det først nu du skriver at du ikke har tænkt dig at gøre det, så jeg har siddet hele tråden igennem og troet at du ville slippe en voksen rotte ind til dine ildere. Derfor.

jeg har ikke noget imod dig som person, og det burde du også vide da vi har snakket en del sammen. men når jeg tror at folk vil lade deres ilder kæmpe mod en voksen rotte, så holder jeg ikke mund for sådan er jeg bare ikke indrettet.

Lea

Citat fra: Anne Dato 13. December 2008, kl. 14:05
Jeg skriver sådan fordi at på trods om rotte advarsler så er det først nu du skriver at du ikke har tænkt dig at gøre det, så jeg har siddet hele tråden igennem og troet at du ville slippe en voksen rotte ind til dine ildere. Derfor.

jeg har ikke noget imod dig som person, og det burde du også vide da vi har snakket en del sammen. men når jeg tror at folk vil lade deres ilder kæmpe mod en voksen rotte, så holder jeg ikke mund for sådan er jeg bare ikke indrettet.


Kunne sku aldrig finde på at skade mine dyr ..
Gør sku kun det bedste for mine dyr altså.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Anne

Selvfølgelig men det lød på mig som om du ikke mente der var en fare med det med rotterne.

Lea

Citat fra: Anne Dato 13. December 2008, kl. 14:45
Selvfølgelig men det lød på mig som om du ikke mente der var en fare med det med rotterne.

Okay det helt iorden :) man kan misforstå hinanden :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

mørum

behøver man give sin ilder mus eller rotter .. ja spøger bare er ik så meget inde i det i nu

lille_jill

Nej, behøves man bestemt ikke. Mit kræ får det ikke, for han gider ikke at spise kød i nogen former. Men det er sundt, så hvis dyret vil spise det, så er det godt at give.

mørum