Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Bider stadig

Startet af Julie Stuhr, 2. September 2009, kl. 21:58

Julie Stuhr

Vi købte Bella i starten af november sidste år og hun er nu ca. 1½ år.
Vi troede først hun var døv, men vi fandt ud af, at hun reagerer ved meget høje lyde, fx et skingert pivedyr.
Vi har siden vi fik hende arbejdet med bidetræningen og det er ikke rigtigt blevet bedre. Hun bider virkelig hårdt og det er dybt frustrerende.
Vi tager hende i nakken og siger NEJ.

Er der andre ting vi kan gøre?

Masa

i'm going to write this in English, because my vocabulary is lacking a little..   :@
I had the same problems with Pilgrim, he was biting extremely hard (on one occasion it took a trip to skadestuen to fix my little finger :S  )
I took him for an aeroplane ride (he was onboard with me) and he stopped biting overnight.. Don't know why, he wasn't particularly upset over the trip, nor was he scared. When he was not flirting with the steward or charming the other passengers, he was asleep in my lap or in his carrier.. and he never bit me after that.. ever..  :S before that it was dangerous to  pick him up with bare hands..
Sorry, this is probably not particulary helpful  :-$

Julie Stuhr

Vi skal til Kreta næste år, så må han med en tur  :P
Ej, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre ved den lille dame  :S

Namilla

Har du prøvet skammekasse? Der er jo forskellige grunde til at ildere bider, og hvis hun bider af frygt fx, så virker det jo ikke så godt at forstærke hendes tro på at hænder er dumme...

Julie Stuhr

Vi kan godt tage hende op, hun bider bare lige pludselig  hvis jeg fx står og vasker op, så kommer hun hen og bider.