Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

ilder bider

Startet af minniro, 15. September 2009, kl. 15:19

minniro

hej.
jeg er lidt i et dilemma med min 4 mdr gammel han fritte. han er vant til vi håndfodre med godbider når vi træner, men her på det sidste tager han godt fat i fingeren og begynder at skrige helt vildt og vil ikk give slip.
Det har resulteret i en masse huler i fingerene. du kan ikk åbne munden med fingerne selv bliver nødt til at få en hen som bruger begge hænder for at åbne munden.

er blevet meget chokeret over det, og aner ikk hvordan jeg skal takle det.
nogen der har nogen ide'r??

Black Diamond

Jeg har selv hvalpe lige nu. De er også omkring se 4 månder + .. Det er sket at når jeg har givet dem kød med fingerne så lugter mine finger af kød eller hvis de får fat i fingeren og tror det er godbidden.. Der skal nogle kræfter til at få en hvalp til at give slip på DENS godbid. Den tror at du vil tage den fra den igen ,nu den lige har fået den. Det lyder meget som det er det der sker hos jer.
Det eneste der er at gøre ved det er endten at stoppe med at give godbidder med fingene, måske ligge den ved siden af dig og kæle hvalpen imens den spiser den. Eller at anskaffe sig en pincet og give det med den.Jeg vil tror det bare er indtil at han bliver voksen og mere moden. Hvalpe kan godt være en smule vilde i deres adfær i forhold til voksne.

minniro

mange tak for dit råd..
Jeg er også helt holdt med at give ham godbidder, da jeg er nervøs for han gør det igen. og det har gjort ham meget mere afslappet da han blev så stresset hver gang man havde noget spiseligt i hånden, da han troede han skulle smage.