Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

HJÆLP! det haster!

Startet af Stubba, 27. September 2009, kl. 06:57

Stubba

Hejsa.

Jeg har lige fået nr. to ilder (den er 6mdr), og jeg synes altså deres "leg" ser vanvittig voldsomt ud. Skal det gøre det? Og hvornår er det leg og hvornår er det alvor?

Jeg er lidt bekymret da den ene ligesom bare "tager imod"?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Black Diamond

Det kan også godt være den bare tager imod. Hvis den ikke har så stærk psyke så kan nogle ilderer reagerer ved bare at tage imod uden at forsvare sig eller give igen. Du skal tage dem fra hinanden når du kan se det bliver for slemt. Men på den anden side skal de også finde ud af det selv, de skal havde en god chance for at finde en en alfa. Har du flere ilderer end de her to? for hvis du har en voksen så hjælper det tit at lade den voksne blande sig og opdrage på dem-især den slemme af dem.
Men ellers må du tage dem fra hinanden og så havde dem ude i en 10 - 15 min af gangen. Hvis det bliver for vildt så tager du den ene af dem ind igen.
Det er bare noget af det værdste når man skal sammenføre dyr, især når det går sådan. Jeg har en sammeføring lige nu selv. Det er virkelig ikke sjovt når de er så hårde ved hinanden.

Stubba

Nej .. Lige præcis, for det ser godt nok voldsomt ud.
Det er de eneste to jeg har.

Men vi skal måske af med den nye igen .. Den bider som ind i H..... Min far skulle på skadestuen igår, fordi den havde bare bidt sig fast. det blødte og blødte og den bed igennem min fars negl.. Jamen altså. Det er farligt. Vi tænkte at den jo også skulle have en chance, men idag da vi lukkede den ud gik den konsekvent efter mine fødder. Det tør jeg simpelthen ikke.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Namilla

Vi har nok allesammen prøvet at blive skambidt af en ilder... og ja, det bløder... men derfor skal ilderen da stadig have en chance...jeg synes du giver ALT for hurtigt op...Sammenføring og opdragelse tager tid, og når så den nye lige er flyttet, så er det helt naturligt at den prøver grænser af... Det kræver altså at man har hænderne i det, og tør at blive bidt, før man kan opdrage... så må de mennesker omkring dig der er bange for ilderen, have handsker og sko på...
Mht sammenføring, så ser det jo voldsomt ud, men med mindre at der er blod eller panik-afføring, så er det ikke så voldsomt som det ser ud...
Giv nu lige den stakkels ilder en chance, inden den starter et liv som kastebold... hver flytning skader sådan en lille ilder...

Er den nye kastereret? Det kan måske gøre den mildere...

Stubba

jeg har ikke givet op, selvom jeg virkelig var ved det før. Jeg giver ham en chance (: .. Bare rolig.
Rofus er kastreret (ja det er for tidligt, men det er der en lang forklaring på .. og det gider jeg ikke ind på her :) ..), men det er den nye ikke.. Den nye derimod er simpelthen SÅ rolig. Den tager bare imod, når Rofus bider den.. Altså, gør næsten ikke modstand.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Namilla

Nårh, jeg havde forstået det sådan, at det var den nye der bed... Men det er den nye der bider mennesker?
Jamen så er det endnu mere naturligt... Rofus er bare ved at vise den nye, at han bestemmer... Der er kommet en ny han ind på hans territorium, og det skal han lære at acceptere... Men igen, det kan altså blive nødvendigt at få den nye kastereret (han er jo gammel nok) før at Rofus vil acceptere den...

At den nye bider mennesker handler jo om at det hele er nyt, og I skal sætte Jer i respekt...

Stubba

så det hjælper måske, at få ham kastreret :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Namilla

Måske...det kan det gøre... hvis Rofus er strid ved ham, fordi han ikke kan lide, at der er kommet en viril han, ind på hans territorium, så kan det hjælpe at få ham kastereret...Men det er jo ikke lige til at vide, hvorfor Rofus er strid ved ham...
Uanset hvad, så skal de have tid til at finde ud af det sammen...
Bider Rofus hul?

Stubba

Nej, ikke hul. Han napper bare ham i ørene. Jeg er lige ved at prøve at smide en film ind (hvilket jeg prøver med, for ved ikke hvordan), så kan i se ..

Men de er begyndt at kunne lade hinanden være nu - GODT TEGN. Men de hvæser stadig en del?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Namilla

Jamen det er bare helt normalt... de skal jo finde ud af, hvem der bestemmer... og der vil nok blive ved med at være små-kampe ind imellem i lang tid... du skal bare lade dem være... Jeg synes faktisk det lyder forholdsvist roligt det du beskriver...
Du skal tænke på, at Rofus skal til at være en ilder igen... forstået på den måde, at mange "ene-ildere" ikke udviser særligt meget ilder-adfærd, når de kun går sammen med mennesker... når der så kommer en ilder mere, så skal de til at snakke sammen på ilder-sprog...og bid, hvæs osv er altså en stor del af det... det er jo den måde de snakker med hinanden på...

Namilla

Mht videoklip, så kan du oprette dig på youtube og lægge klippet ud der, og så linke til det her...det er den måde jeg gør det på...

Stubba

jeg har lagt et klip ind nu :) kan jeg bare kopiere linket og smide det herind?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Black Diamond

ud fra filmen ser det helt normalt ud. Det er en smule leg en smule alvor. Når de kommer der til så plejer det at gå med tiden. Men de vil nok altid ,også i leg, lave en smule alvor ud af det. Ikke for at være ond, men bare for lige at se hvor langt man kommer. Men det er først når de har fundet ud af det mellem sig.




Namilla

Det der synes jeg udelukkende ser ud til at være leg! Den åbne mund og den måde han hopper op på ryggen af den anden på...ja jeg skyder det udelukkende til at være leg... der er jo heller ingen af dem der siger noget...
Så længe de ikke bløder eller har afføring ud over det hele, så skal du bare lade dem lege...(og igen, det der vil jeg sige kun er leg!)...det vil de blive ved med...