Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

hun er en lille satan!! :(

Startet af xCelina, 9. Oktober 2009, kl. 22:18

Namilla

Jeg havde en hvalp som var et lille bæst... han nægtede at overgive sig ved almindeligt nakketag, men han var ikke angstbider, så det handlede bare om at han var stædig... med ham tog jeg ham i nakken og vendte ham om på gulvet...så han kom til at ligge med maven op af, mod mig... Jeg kunne se, at det var sådan de ældre ildere jeg havde, satte ham på plads, og det virkede altså virkelig på ham.

Når du holder hende oppe i nakken, så er der jo andre tegn på overgivelse, end bare lige at de gaber. Fx hvis de smasker eller slikker sig om munden...det betyder det samme...

xCelina

jeg prøver lige de ting i siger også skriver jeg et nyt emne om der er en i nærheden der kan komme fordbi.. :)

Mange mange tak alle sammen!!  :love:

Starshineferrets

Att en iller gapar, slickar sig om munnen etc behöver inte betyda att den ger sig. det kan även betyda att den ignorera dig, är uttråkad, eller skiter fullständigt i vad du gör...

Vad gäle rignorera... ja, visst är det svårt att vända en kär vän ryggen.. men jag tycker att har man svårt för det så borde man ha ännu svårare för att ta den i nacken, ellelr hålla fast den. Det är inget naturligt beteende hos iller, däremot är det naturligt för en ilelr att ignorera, gå i väg från en iller som inte uppför sig som den ska.

Mina valpar har tex ALDRIG blivit tagna i nacken, jag använder inte den metoden då jag tycker att det är fel, för att inte säga kränkande. Däremot blev mina valpar tagna i nacken, oprovocerat på VIF, sedan dess har min ena valp blivit skräckslagen för människor, skygg och väldigt svår att få kontakt med. Så nackgrepp är inte alltid det bästa. Och nu måste jag jobba hårt med att få hennes förtroende tillbaka :(

xCelina

Nu er den simpelthen helt galt!!

- Hun bed sig fast i min finger i går aftes, hun ville bare ikke slippe!!! :'(
var fuldstændig færdig i gråd.. vidste ikke hvad jeg skulle gøre, var helt alene og virkelig ked af det!!
Sad bare på gulvet og tudede helt vildt!!!!  :'(

Har ingen anelse om hvad jeg skal stille op!! er faktisk nået dertil hvor jeg er parat til at sælge hende..
Har på fornemmelsen hun ikke bryder jeg om stedet her eller mig.. :'(
Har helt ærligt heller ikke rigtig overskud til hende lige nu, min farfar er igang med en omgang prostatakræft, så har det ikke super psykisk også er hun endnu mere uoverskuelig!!! Hvad i alverden gør jeg??  :S

!!!!!  :X  Hjæææælp mig!!

xCelina

Citat fra: xCelina Dato 12. Oktober 2009, kl. 19:09

Har på fornemmelsen hun ikke bryder sig om stedet her eller mig.. :'(


Bawa

det lyder godt nok ikke rart celina :(

har du hørt om der er nogen der kan komme forbi og hjælpe?
altså en anden ilder-ejer. ville rigtig gerne selv hjælpe,
men det er ret svært når man bor i århus og du i køge :X

krydser fingre for at hun forbedre sig snart <3

xCelina

nej, skriver et indlæg om lidt.. :(

Kan slat ikke klare det!! men hvad skal jeg skrive??  :S

Malene

Hvis du er interesseret, så kan jeg komme forbi i morgen og se om der er noget jeg kan hjælpe med.
Men hvis du har opgivet, synes jeg du skulle finde et nyt hjem til hende hurtigst muligt, så hun kan komme hjem til en der har mod på en lidt mere besværlig ilder ;)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Black Diamond

Jeg kan godt se dit problem. Og jeg ville også kunne forstå hvis du ikke har overskud til kamp med hende når tingene er som de er. Det tror jeg alle vil kunne sætte sig ind i. Det er bestemt ikke sjovt med en bide ilder i huset.