Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

jeg forstår ikke helt?

Startet af Stubba, 14. Oktober 2009, kl. 20:54

Stubba

Hmm. En veninde (hende som har Mikka) og jeg snakkede om angoraer .. og så sagde hun at man kunne se det på næsten ? Hvordan er forskellen? hvordan ser det ud? (billeder er meget velkomne!) Hun kiggede nemlig på Mailo og sagde "ej jeg tror han er halv angora" .. men det tror jeg altså ikke han er?

jeg ved ikke hvor godt man kan se det


men mailos næsebor er trekantede .. og rofus' er runde (mailo på billedet) ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba



der er et billede af hans pels .. :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Starshineferrets

skulle nog inte kalla honom semiangora, i alla fall inte baserat på hans päls. Angoror har ofta dubbla nosviingar, alltså ett näsfel, samt päls inne och på nosen.
Här är en angora med gravt näsfel






Stubba

hvor er den ilder pæn! :)

jamen jeg synes også den skulle være langhåret, men hvorfor er næseborerne så forskellige?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Starshineferrets

Det är en defekt som uppstod när man började avla på långhårigare illrar. Man kan genom avel inte bara påverka en aspekt (i det här fallet pälslängd) utan att påverka en annan (i det här fallet nosen). Så genom att enbart selektera de illrar med längst hårlag och para dem med varandra så fick man tillslut fram en långhårig iller, med annan typ av päls (vissa säger att de är utan underull, men jag vet inte om jag riktigt är enig), samt med dubbla nosvingar.

Amazing Ferret

Her kan man rigtig se en næsefejl - nogen er kønnere end andre og som starshineferret skriver så er det en genfejl der kommet


Man kan godt få anogra'er uden næsefejl

FerretParadise

Offtopic: Erika hvor ser han bare dejlig ud. :)
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret


Starshineferrets

Här är Daisy (ovan) igen med hennes bror Theo... båda två har riktigt grova näsfel


FerretParadise

Ann Hillerslev.

Malene

Jeg synes denne her side viser det med næserne ret godt: http://www.infofuret.com/angoras/nez.htm :)
(postet af Starshineferrets på et andet forum)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

FerretParadise

Hold da helt op, nogle af de næser er godt nok grimme. :o
Ann Hillerslev.

Julie Stuhr

Det link er ret godt, nu har jeg faktisk forstået hvad I mener ed næsefejl :)

Shamua

Hva så. er han eller er han ikke semi? :)

Vh. Marianne

Bawa

han kan kun være semi hvis en af hans forældre var angora :)