Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

hjælp ilder bidder - igen

Startet af Miss ria, 23. Oktober 2009, kl. 11:45

Miss ria

jeg har fået min fritte pige tilbage da hendes køber ikk kunne have hende - men nu er hun begyndt at bide igen virkelig bide hun er omkring 2 år nu. og før i tiden kunne man lege og tage hende op og lade hende gå rundt uden problemer nu har hun bidt min killing så slemt at den måtte aflives og jeg kan ikkr røre hende mere uden hun sidder i armen på mig
er det bare forfra igen med opdragelsen eller er der andre råd ???

Anne

Spørgsålet er hvorfor hun bider. Virker hun bange? Hvornår bider hun, hvordan er hendes adfærd? Ud fra det kan man så finde ud af havd man skal gøre. Hvor bor du henne?

Black Diamond

Har hun bidt en killing så meget at den skulle aflives??.. Hold da op :o Hvor gammel var den killing? Det lyder godt nok utroligt..Ikke at jeg ikke tror dig. Har bare aldrig hørt om en ilder der har kunnet bide en kat ihjel så meget uden at katten har gjort modstand nok til at komme væk..

Men lige meget hvad.. Hvis din ilder bider så meget så den bider andre dyr så slemt, så ville jeg altiså overveje om den ilder endten er meget meget bange eller om den fejler noget.. Det lyder bare slet ikke naturligt det der..

Miss ria

det skal så siges killingen ikke var så gammel . . jeg har lige været til dyrlæge og fået hende vacc. og når man har hende oppe er der intet . men hun har gået i bur hos hende der har købt hende fordi hun havde bidt hende så måske hun bare skal "lære at være ude igen " for hun er kontakt søgende nok og hopper op til en når man er på gulvet osv men vil man tage hende  uden hun selv opsøger en bider hun - MEN idag gjorde hun det sammen igen men bottede og løb og opsøgte mig igen efter der - så tror bare hun skal vendes lidt til hænder igen ....

Pipvig

#4
Det lyder meget rigtigt i mine ører. Jeg sad også og lurede over den med kattekillingen. Men hvis den ikke har været så gammel så kan hun have tænkt den var legetøj eller bare ville lege med den. Måske endda mad. Hvis hun har været i bur i lang tid så skal hun nok bare vænne sig til at være ude igen, blive berørt og ganske enkelt krudte af. Bare min tanke. Ret mig gerne.

Lea

Hvis du har problemer med din ilder er du velkommen til at komme forbi mig så skal jeg nok hjælpe dig det jeg kan og vise dig evt hvordan du skal håndtere din ilder. ser du bor på Falster jeg bor på Lolland i søllested. så er ikke så utroligt langt fra dig.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Black Diamond

Jamen hvis det var en lille killing så vil jeg sikkert også kunne tro den ville kunne det. Mener også at hvis en veril han kommer ind til ilderhvalpe når de er små, så kan han også finde på at dræbe dem. Kender en familie i år det skete for :X
Men ærligt talt lyder det en smule som om hun fejler noget. Jeg ved ikke hvor meget din dyrlæge ved om ildere og deres krop/sygdomme. Men jeg ved fra mig selv at nogle dyr bliver voldlige eller ikke søger kontakt , bider når de bliver taget op.. Fordi de kan havde ondt et sted. Det var desværre ved at koste mig en ilderpige i vinters. Men det behøver ikke at betyde at det er det med din pige, når bare man er obs på det. Men held og lykke med hende.

Amazing Ferret

Citat fra: Lea Dato 24. Oktober 2009, kl. 14:51
Hvis du har problemer med din ilder er du velkommen til at komme forbi mig så skal jeg nok hjælpe dig det jeg kan og vise dig evt hvordan du skal håndtere din ilder. ser du bor på Falster jeg bor på Lolland i søllested. så er ikke så utroligt langt fra dig.

Det kan godt være jeg får ballade for denne kommentar - men jeg kommer til at tænke på at du var bange for den ilder Hanne nu har(som kun napper en gang imellem) - hvordan kan du så hjælpe en anden med bidetræning?