Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad ville i gøre??

Startet af Tazz, 28. Oktober 2009, kl. 20:33

Tazz

Ja, jeg har jo Tøsen og Silke som blev sat sammen igår, de har gået sammen i omkring 30 timer nu, uden at bide hovederne helt af hinanden, de har som sagt hvæst lidt, og nappet efter hinanden..

Men Silke har indtaget den øverste etage, og Tøsen er på den nederste, jeg ved ikke om det er fordi de ikke tør, men jeg kan se at Silke ikke har været nede ved Tøsen, både fordi hun har lavet et uheld ovenpå, og ligget deroppe hele tiden..
Derfor er jeg også nervøs for om Tøsen har fået noget at spise, da det er på den øverste etage..
Det ser ikke ud til at hun har været oppe, og jeg har kun set Silke spise, og der er kun det samme mad tilbage som da hun havde spist..
Vandflasken er også ved oppe ved Silke..

Ved ikke om det er lidt indviklet det jeg har skrevet?
Men mit spørgsmål er: Hvad ville i gøre i dette tilfælde??
Har ikke mulighed for at sætte en bakke på hver etage, og synes heller ikke at jeg vil sætte mad og vand begge steder, da jeg håber de snart vil kunne respektere hinanden..
har overvejet lidt, om det måske ville hjælpe at sætte dem i et mindre bur sammen, indtil de bliver bedre venner, eller om der er noget andet man kan gøre??

PiaLyng

Da jeg havde to tøser som var sådan der over for hinanden - var jeg så led at lukke dem i min "store" transport kasse og lukkede lågen :).
når de så slåssede sagde jeg nej til begge og da de havde været der i i ca 2 min. Lå de sammen. Det gjorde jeg et par gange over nogen dage. og derefter lå de sammen i buret :)

Anne

Jeg vil så sige at den sammenførsel som jeg lige har været i og som heldigvis er gået godt, har jeg faktisk ladet dem gå på ret meget plads sammen i ret lang tid, og de skændtes i starten, men til sidst har de fundet hinanden og sover nu gladeligt sammen.

Jeg synes at det har været en af mine bedste sammenførsler og meget fair overfor dyrene. Du kan godt sætte dme i et mindre bur hvis de ikke skændes helt vildt derinde, men jeg synes du så vidt muligt skal lade dem have deres plads og se hinanden an.

Tazz

jamen et af problemerne er også, at efter hvad Isis som jeg fik Silke fra sagde, så har hun været alene ilder inden hun kom til hende, og der var hun heller ikke rigtig interesseret i de andre ildere..

Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, prøvede det med et mindre bur første gang de mødtes, men efter kort tid, prøvede Tøsen bare på at komme ud derfra..

Men som sagt, det der bekymrer mig mest, er om Tøsen får noget at spise og drikke..
Og så det at Silke ikke rigtig tør komme ned på "Tøsen's" etage..

Anne

Min personlige løsning har været at mine dyr stirt set ike har været i bur. I starten vr Joa i bur om natten, men som de slåssede mindre og mindre når de var fritgående om dagen fik begge lov at gå i gangen + badeværelset om natten, hvor de stadig er ude, selv om de nok godt kunne komme tilbage o buret nu hvis jeg kunne nænne det.

Det har virkelig gjort sammenførslen meget nemmere denne gang, og det gør at der ikke er nogen steder de ikke har turede komme da de ikke behøver gå forbi hianden for at komme steder hen. Jeg ahr nelig også før prøvet samme problem som dig.

jeg håber du finder en løsning

Tazz

Citat fra: Anne Dato 28. Oktober 2009, kl. 23:19
Min personlige løsning har været at mine dyr stirt set ike har været i bur. I starten vr Joa i bur om natten, men som de slåssede mindre og mindre når de var fritgående om dagen fik begge lov at gå i gangen + badeværelset om natten, hvor de stadig er ude, selv om de nok godt kunne komme tilbage o buret nu hvis jeg kunne nænne det.

Det har virkelig gjort sammenførslen meget nemmere denne gang, og det gør at der ikke er nogen steder de ikke har turede komme da de ikke behøver gå forbi hianden for at komme steder hen. Jeg ahr nelig også før prøvet samme problem som dig.

jeg håber du finder en løsning

Jeg kan desværre ikke lade dem gå løs uden opsyn, da jeg har hunde, så vil ikke tage nogen chancer med det :)

Anne


Black Diamond

Kan du ikke bare sætte en skål mad på hver etage?

Tazz

Citat fra: Black Diamond Dato 29. Oktober 2009, kl. 11:01
Kan du ikke bare sætte en skål mad på hver etage?

Jo, det kunne jeg sagtens, men så er der stadig problemet med bakken, og det at de ikke kan være sammen..

Men jeg tror jeg venter et par dage med at gøre noget, for idag har de rendt lidt på begge etager, og lige haft et par små magtkampe, så håber det går lidt fremad nu..