Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ilder / fritte tørfoder

Startet af tzari, 24. Oktober 2008, kl. 23:01

tzari

tænkte på om vi ikke kunne lave en tråd om det ilder tørfoder der er på markedet og give det karakter. Mit indtryk er det meste ilder tørfoder er opreklameret og sælger sig selv alene på navnet hvad er jeres indtryk  :dans:

Kom med navne og bedømmelser på ALT der findes i Dk  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

Du vil kun have produkter som er specifikt til ildere ikke? Altså ikke killingefoder...

Jeg tror bare vi ville kunne bruge tråden til mere, hvis folk også skrev ned, hvad der står på deklerationen... det er ikke alle der har prøvet ret meget forskelligt jo, og hvis man kun har prøvet 2 slags, så kan man jo godt være glad for noget, som reelt set ikke er specielt godt... Hvis vi har deklerationerne at sammenligne med, så kan man bedre vurdere...

tzari

jep specifik ilder / fritte foder.

Folk må meget gerne skrive deklerationen ned god ide  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg bruger ikke rigtig ilderfoder da jeg synes det ikke har alt det en ilder har brug for

Namilla

Jeg kan heller ikke hjælpe, da jeg bruger killingefoder...

lille_jill

Bruger også kun killingefoder.

Ferretmania


Køber ikke foder i Dk udover en enkelt slags killingefoder ,og mit foder er også fortrinsvis killingefoder.

Nanna

Jeg bruger faktisk det ilder-foder, man kan købe i Plantorama, og jeg har kun det bedste at sige om det. Før jeg fik My, fik hun noget dyrt killingefoder, og da havde hun begyndelse til fedthale. Efter hun kom til os og får det her foder, er hendes hale så tyk, at man slet ikke kan ane den bar ehale indenunder. Og i det hele taget skinner hendes pels. Jeg synes virkelig det er godt, og så skader det jo ikke, at det er billigt i forhold til killingefoderet. ;)

Namilla

Fedthale kan altså komme og gå, uden at det har noget med foderet at gøre... bare sådan lige for at sige det...

Det fra plantorama? er det ikke det hvor der er billeder af diverse grøntsager uden på pakken?

Benita

Jeg har brugt mange forskellige produkter siden min første ilder. Både killingfoder og ilderfoder.
Idag er jeg trofast bruger af ilder produktet Vitalin.

Produktet indeholder frisk kylling, mel af kyllingekød, brune ris, kyllinge olie, silde protein,
hele æg, kyllinge lever, sukker roe, ølgær, fiskeolie vitaminer og mineraler

40% protein
20% olie
10% aske
2% fibre
Vitamin A:27,000 iu/kg
Vitamin D3: 1,5000 iu/kg
Vitamin E: 175 iu/kg
Copper: 18mg/kg

Desuden får mine ildere fersk kylling og en sjælden gang lidt hakket oksekød.

vores 5 hvalpe får dog kittenfoder, modermælks erstatning og så lidt Vitalin for at vende dem til det. Også hvalpene for fersk kød nu de er blevet 7 uger.


EANCAI

vi har her i starten brugt Duo men det er ikke så godt ilderen spiser det men altså, det indeholder rigtige dårlige ting, jeg så også på nøgletallene og der er meget grøntsager i. Vi bruger nu killingefoder :)

Black Diamond

Jeg giver også kun killinge foder.Jeg har endnu ikke findet ilder foder der opfylder mine krav til godt foder for mine dyr >:|

EANCAI

Vi foder også kun med killingefoder fra nu af, da ilderfoder ikke er særlig godt  :nej:

PiaLyng

tidliger Frankie Ferret - synes jeg virkede udemærket :) dog dyrt i længden.

Namilla

Man kan ikke skære det sådan over en kam... der findes ganske rigtigt ilderfodere som ikke er særligt gode, men der findes også mærker der er okay... det samme gælder med killingefoder...der kan man heller ikke sige at alt killingefoder er godt...
Du skal kigge på deklerationerne bagpå pakken...
Igen henviser jeg lige til http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=6527