Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvor mange fodrer med BARF?

Startet af Malene, 17. November 2009, kl. 06:10

Malene

Mange kan nok huske "BARF-bølgen" sidste år, efter Bob Church havde været i Danmark. Men jeg er kommet til at tænke på hvor mange der egentlig fodrer med BARF idag?

Jeg har selv fodret udelukkende med BARF lige siden, bortset fra en smule de har fået i en godbidsbold (som længe er røget i skraldespanden) og stjålet fra andre ildere.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

cibatuchsi

vi fodre med tørfoder med barfer lidt ved siden af. det er ikke alle vores dyr der gider kød, men dem der gider får det tilbudt tit og ofte...ss

Starshineferrets

2007 började jag barfa de illrar som faktiskt ville ha kött, torrfoder var jag tvungen att ha framme i ena gruppen eftersom min gamling vägrade kött, men sedan han gick bort ger jag enbart Barf. Mina valpar och avelsdjur har aldrig ätit torrfoder.

lille_jill

Jeg ville så gerne barfe. Desværre er mit kræ så møgkræsen og jeg er lidt for doven til at ville lære 1 ilder at spise kød. Når jeg forhåbentligt får hvalp næste år, så skal den barfes 100% fra starten.

Soelberg`s SUN ferret

Her er det sådan ca halv om halv

PiaLyng

Jeg suplere lidt op med barf. Men regner med når jeg får lidt gang i museavl og rotteavl - at der kan blive lidt mere end godbider til dem :)
Desværre er det ikke alle mine som gider det. Men hvalpene er meget interreseret - så jeg vil prøve at gøre det halvt - halvt :).

Bawa

Ingen af mine dyr har fattet at BARF er lækkert,
men jeg tilbyder dem det stadig :)

En dag skal de nok lære at spise det, hehe.

Black Diamond

Jeg fodre med halvt af hver. Udover det så er tørkosten barf foder, altås næsten rent kød. Men jeg vil gerne give mere barf hvis jeg kunne. Og det er faktisk kun Felina og Fiona, Fiona især. Der ikke vil havde kød af nogen art. Så jeg er lidt stolt af at jeg får kød i dem alligevel med det tørkost der.. Snyyyydt!!! :dans: :fnis:

Anne

Jeg fodrer halvt af hver. De har tørfoder stående konstant, men får kød hver eneste dag.

Amazing Ferret

Jeg fodrer hovedsaligt med tørkost, men hvalpene får tilbudt kød så tit som mulligt

Julie

#10
Jeg fodrede i lang tid udelukkende med BARF, men da Fritz' ødelagde sit tandkød med en bensplint og Zeph fik et ben på tværs i munden, og i klemme mellem kindtænderne, tør jeg ikke fodre udelukkende med det mere, så nu supplerer jeg deres tørkost med mus, kyllinger, æg, hjerte, lever, tørret BARF. Jeg har tænkt mig at prøve den tørre fuldfoderudgave af BARF for at se om det kan fungere, da mine dyr havde rigtig godt af den almindelige udgave.

Malene

Jeg har også haft to uheld med Hector. Den ene gang spyttede han blod op, fordi der var noget der skar ham i munden og den anden gang satte det sig fast så han ikke kunne trække vejret. Men efter det, begyndte jeg at tænke meget over størrelsen på det de får og nu har vi ikke haft problemer i snart et år :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Julie

Det er også de eneste problemer jeg har haft, men jeg føler mig ikke rigtig tryg ved at fodre 100% med BARF efter Zeph fik det ben på tværs. Det var godt nok forfærdeligt - der var både blod og fråde ud over det hele. Jeg synes ellers at de stykker de fik serveret var en god størrelse, da de ellers ikke vil spise dem hvis de er for store.
Ellers, skal man så til at knuse kødet meden hammer når det er frossent, eller findes der nogle der forhandler mindre stykker end Dansk BARF Center? 

Malene

#13
Jeg synes generelt at det fra Rigtighundemad er i mindre stykker, men hvis det er fra Barf centeret, står jeg altid og tjekker størrelsen og nogle gange snakker lidt med dem der er der. Hvis jeg skal have kalkun f.eks., køber jeg altid den mesterhakkede.
Det jeg går efter, er at det enten skal være meget finthakket eller være i så store stykker at de selv kan bide stykker af det.
Men der vil jo altid være en risiko ved at fodre med BARF. Jeg kan bare godt leve med den lille risiko, når jeg ved hvor mange fordele der er :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Starshineferrets

Jag har aldrig haft några olyckor med Barf och mina egna illrar. Mne ajg är väldigt noga med vad det är för storlek på köttet. Aödrig mindre än ca 3 x 3 cm när det innehåller ben.
Däremot gav jag ett tag ibland väldigt finhackat kött, där benbitarna bara var ca 0,5 x 0,5 cm. hade då en iller här i semester hem som aldrig ätit kött inna. Plötsligt såg jag att hennes käke hade hamnat ur led, åkte till veterinären och han gav samma diagnos, tills han sövde henne för att lägga den till rätta. Då hittad ehan en sådan benbit bakom en tand, när han tog bort den hamnade käken rätt igen. Så aldrig mer finhackat hos mig!!