Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvad feder(på den gode måde)

Startet af cibatuchsi, 23. November 2009, kl. 11:18

cibatuchsi

ja vil i ikke dele jeres erfaringer med mig.
Hvad giver i for at fede jeres dyr op hvis de mangler lidt sul på kroppen?
er der noget i har gode/dårlige erfaringer med?

Vi har jo som de fleste ved haft problemer med noget foder, og nu da deres maver er kommet godt i orden igen er det på tide at få dem feder op igen.
indtil nu har vi fodret med Hills og ja det har da givet dem lidt sul på kroppen, men syntes ikk helt det er fedende nok, så mangler lige lidt ekstra at kunne tilbyde dem.

Starshineferrets

jag helbarfar ju mina djur, och då använde rjag mig av animalsikt fett om de behöver fettas på. Något som sällan behövs då de själva sköter det genom att variera sin kost.
Vad en iller behöver för att lägga på sig sundt fett, är animalsikt protein och animaliskt fett. Enbart. Bra saker är tex kyckling skinn, gump, hönsfett, brosl och fett från andra djur, olja med animalsikt ursprung (tex fisk eller laxolja), ister (rent grisfett).

Amazing Ferret

Jeg laver ducksoup til mine når jeg synes de trænger til at blive fedet op  :)

cibatuchsi

ducksoup bliver der lavet senere. 

lille_jill


PiaLyng

Citat fra: lille_jill Dato 23. November 2009, kl. 13:36
Chokoladekage ;)

Hjælper både på opfedningen - og ved albinoer har det en farvende effekt.

Black Diamond

Jeg har altid brugt Royal Canin kitten og baby cat. De er meget fedene. Nu er jeg begyndt at blande Orijen og ZiwiPeak i. Det virker må jeg sige. har aldrig haft så fede dyr som nu :-$
Ellers så kan du også købe Totaly Ferret Baby.. Den er der også meget fedt i. Men den er desværre ret dyr i længten :X

Udover det så er Royal canin baby cat oplagt til Ducksoup. For det er lavet til at det nemt bliver opblødt. I forbindelse med at man skal kunne bløde det op i vand/kattemælk til killinger der lige skal til at begynde at spise normalt foder. Så det er det jeg bruger når jeg har lavet Ducksoup :)

cibatuchsi

Citat fra: lille_jill Dato 23. November 2009, kl. 13:36
Chokoladekage ;)
hmm ja det hjælper i hvert fald til at fede mig op med...gg

cibatuchsi

Citat fra: Black Diamond Dato 23. November 2009, kl. 13:47
Jeg har altid brugt Royal Canin kitten og baby cat. De er meget fedene. Nu er jeg begyndt at blande Orijen og ZiwiPeak i. Det virker må jeg sige. har aldrig haft så fede dyr som nu :-$
Ellers så kan du også købe Totaly Ferret Baby.. Den er der også meget fedt i. Men den er desværre ret dyr i længten :X

Udover det så er Royal canin baby cat oplagt til Ducksoup. For det er lavet til at det nemt bliver opblødt. I forbindelse med at man skal kunne bløde det op i vand/kattemælk til killinger der lige skal til at begynde at spise normalt foder. Så det er det jeg bruger når jeg har lavet Ducksoup :)
prisen er nu ik det vigtigste, bare de får mere sul på kroppen.

og tak

Anne

Af foder er der meget fedt i Hills Kitten chicken, det bruger jeg fast, men jeg bruger det sammen med et foder med ikke så meget fedt i.

jeg giver ducksoup for at fede op, og for at sørge for de får kalk nok når de får kød uden så mange ben i. (Jeg blender knogler i ducksoup)
Æggeblommer feder også. Ellers så selvfølgelig noget kød med meget fedt i. And f.eks. er der rigtigt meget fedt i normalt.

cibatuchsi

Citat fra: Anne Dato 23. November 2009, kl. 15:02
Af foder er der meget fedt i Hills Kitten chicken, det bruger jeg fast, men jeg bruger det sammen med et foder med ikke så meget fedt i.

jeg giver ducksoup for at fede op, og for at sørge for de får kalk nok når de får kød uden så mange ben i. (Jeg blender knogler i ducksoup)
Æggeblommer feder også. Ellers så selvfølgelig noget kød med meget fedt i. And f.eks. er der rigtigt meget fedt i normalt.
vi fodre også med hills kitten. og ja det er der godt med fedt i. ducksoup får de i aften. kan desværre ikke knuse benene, men de får også tilbudt kyllingelår og der plejer de at spise ALT. så de burde få kalk nok.
æggeblomme må jeg til at prøve. (alt der feder bare lidt er velkommen;)) det er 1-2 om ugen de må få ikk? for så får de bare en halv blomme hver her i starten....ss

Anne

Min blender er en stavblender på 600 W og den kan tage de flest eklogler i en kylling. Ikke lårbenene dog og de andre der er næsten ligeså store. Hele skroget kan faktisk blendes elelrs, men jeg skærer og brækker altid knoglerne ud i mange små stykker først for at blenderen bedre kan tage det. Man skal blende i laaaaaaang tid, men det kan lade sig gøre her.

Men mine er også slemme til ikke at spise hele benet når de får sådan noget som kylling, så derfor sikrer jeg mig via ducksoup.

cibatuchsi

min vil bare bukke bladende eller bare gå i stå. men steffen spurgte hvad jeg ønskede mig til jul og nu har jeg da fundet noget: en ny blender

Malene

Jeg blander lammefedt i deres mad, hvis de får meget magert kød.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

cibatuchsi

Citat fra: Malene Dato 23. November 2009, kl. 19:58
Jeg blander lammefedt i deres mad, hvis de får meget magert kød.
og hvor køber du det henne? for mener ikk jeg er stødt på det i de div. butikker.