Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Bliver lidt urolig ..

Startet af Stubba, 24. November 2009, kl. 08:32

Stubba

når man sådan kigger rundt på forummet, så alle der har mere end en .. ja, altså. deres ildere sover sammen og putter. det gør mine OVERHOVEDET ikke. De slåsser hele tiden. Skyldes det, at de ikke kan sammen?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Er de i samme bur og hvis de er ligger de så ikke sammen i en køje der eller i et tæppe?

Stubba

altså .. de er ikke i samme bur nej, for det tør jeg ikke da de kan slåsse ret meget. Men vi prøver stille og roligt at vænne dem til det, så når vi er hjemme om dagen prøver vi det. Nogengange lykkedes det, andre gange ikke. Men de kan godt sove sammen en SJÆLDEN gang og så ser det også rigtig hyggeligt ud. Men de fleste gange sover den ene og den anden er vågen, og så den der er vågen bliver VED med at slikke den sovende i ørene eller ligge sig ovenpå den ..


Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Jamen dine billeder viser jo at de godt kan sammen. Det skal nok gå

Soelberg`s SUN ferret

#4
Citat fra: Rofus Dato 24. November 2009, kl. 08:32
når man sådan kigger rundt på forummet, så alle der har mere end en .. ja, altså. deres ildere sover sammen og putter. det gør mine OVERHOVEDET ikke. De slåsser hele tiden. Skyldes det, at de ikke kan sammen?

du du helt sikker på at de slås ??. Kan det ikke tænkes at du forveksler det med deres leg/tumlen.
Bider de hinanden til blods ??, hvis ikke tror jeg ikke at du skal være så bekymret.

Sølvsten

Altså jeg har ikke mødt nogle ilder der ikke ligger hulter til bulter oven i hinanden. Det er helt normalt.

PiaLyng

Mine to hvalpe leger også voldsomt" har endda smidt hinanden ned fra hylder inde i burene :tsk:
Og mine 5 ildere ligger gerne i samme hængekøje - helst oven på hinanden - lettere viklet ind i hinanden.. Og det sker også at de ligger og vasker hinanden :P

Black Diamond

Ud fra dine billeder ser det ud som om de ikke har noget imod hinanden. Mine dyr ligger heller ikke altid sammen. De ligger sig lidt rundt omkring. Tror de billder du snakker om vi andre ligger, er mere pletskud.
Men som Soelberg`s SUN ferret siger, så hvis de bider hinanden til blods og fare i hovederne på hinanden når de er sammen. Sådan at de skider tyndt og laver anal prutter, så er der måske noget om det.
Men når de begynder at kunne spise mens den anden er bag ved og de ikke gemmer sig for hinanden. Og kan sove når de er ude, altså selvom de begge to er ude. så tyder det på de ikke er bange eller vrede på hinanden.
Hvor længe har de kendt hinanden?

Anne

HVis de virkelig hader hinanden er du ikke i tvivl. Jeg synes det lyder og ser ud til at de har det fint sammen. Og de kan jo heller ikke være ens alle sammen, de små dyr.

Stubba

billederne var bare eksempler på når det er gået godt (som de eneste gange) .. Jamen de har kendt hinanden i en månedstid ca :)

Jeg håber da også de bare leger, og jeg ved selvfølgelig ikke om de slåsser. men mailo kan godt prutte .. men på den anden side kan de godt spise sammen.

åh, jeg synes det er svært at vide :(
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

Citat fra: Black Diamond Dato 24. November 2009, kl. 14:49
Ud fra dine billeder ser det ud som om de ikke har noget imod hinanden. Mine dyr ligger heller ikke altid sammen. De ligger sig lidt rundt omkring. Tror de billder du snakker om vi andre ligger, er mere pletskud.
Men som Soelberg`s SUN ferret siger, så hvis de bider hinanden til blods og fare i hovederne på hinanden når de er sammen. Sådan at de skider tyndt og laver anal prutter, så er der måske noget om det.
Men når de begynder at kunne spise mens den anden er bag ved og de ikke gemmer sig for hinanden. Og kan sove når de er ude, altså selvom de begge to er ude. så tyder det på de ikke er bange eller vrede på hinanden.
Hvor længe har de kendt hinanden?
Jamen de kan godt spise NOGENGANGE andre gange flyver Rofus lige i nakken på Mailo imens. Og det er også kun nogle gange de kan sove ude fordi de har travlt med at skulle tumle .. men vi giver dem tid. Jeg synes bare der burde være sket fremskridt nu efter 1-1½ måned.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

JAmen når de kan sove sammen så er der da også sket fremskridt! My og Joa var altså heller ikke venner da der var gået en måned. Giv det tid, det kommer af sig selv.

Stubba

jamen har heller ikke tænkt mig at skille mig af med nogen af dem - bare rolig :) .. ved bare ikke om jeg gør noget forkert. Men de sover ikke sammen om natten, for det kan de ikke helt styre.. så går der 10min og så er der en der hyler.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

AlisVolatPropiis

Den ene er ikke kastreret endnu? Det kan måske hjælpe lidt på dominans....til den tid!

Derudover så drengeleger ilder drenge altså en del...og det kan se og lyde voldsomt. At de slikker hinanden på ørene er et godt tegn...også selvom den slikkede bliver sur og ikke gider det....-den diskussion skal de have lov at have og klare selv.

Man kan kun sjældent undgå at en sammenføring skaber lidt gnidninger. Og det larmer....selv mine sammeførte dyr får nogle gange et gnavent øjeblik...og hvalpene begynder at lege midt om natten -med stor lyd, og nogle gange så går legen for vidt og de bliver uvenner og slås. Men det betyder ikke de ikke kan sammen.
Jeg ville egentlig lade dem være i bur sammen.....hvis de ikke er vildt bange for hinanden, og der er blod analprutter og lort over det hele, så tag et høreværn på og lad dem finde ud af det selv.

De har også ret til at have deres uenigheder. Men der er ikke nogen grund til at trække en sammenføring i langdrag.

Sølvsten

Jeg er tilbøjelig til at give AlisVolatPropiis ret.