Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Bliver lidt urolig ..

Startet af Stubba, 24. November 2009, kl. 08:32

Stubba

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 24. November 2009, kl. 18:29
Den ene er ikke kastreret endnu? Det kan måske hjælpe lidt på dominans....til den tid!

Derudover så drengeleger ilder drenge altså en del...og det kan se og lyde voldsomt. At de slikker hinanden på ørene er et godt tegn...også selvom den slikkede bliver sur og ikke gider det....-den diskussion skal de have lov at have og klare selv.

Man kan kun sjældent undgå at en sammenføring skaber lidt gnidninger. Og det larmer....selv mine sammeførte dyr får nogle gange et gnavent øjeblik...og hvalpene begynder at lege midt om natten -med stor lyd, og nogle gange så går legen for vidt og de bliver uvenner og slås. Men det betyder ikke de ikke kan sammen.
Jeg ville egentlig lade dem være i bur sammen.....hvis de ikke er vildt bange for hinanden, og der er blod analprutter og lort over det hele, så tag et høreværn på og lad dem finde ud af det selv.

De har også ret til at have deres uenigheder. Men der er ikke nogen grund til at trække en sammenføring i langdrag.

de er begge kastreret. Eller, Mailo blev det i fredags (han er 7mdr) .. for tænkte, at når Rofus var det var det nok bedst at Mailo også blev det. Men når de hyler og piber, skal jeg så bare lade dem være? ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

AlisVolatPropiis

Ja det ville jeg gøre, hvis de bliver afbrudt hver gang de har en magtkamp -hvis det da overhovedet er en sådan, så tvinger du dem faktisk til at genoptage den igen og igen :)

Selvfølgelig er det tydeligt at den ene eller begge direkte lider under det, så skal du nok starte forfra og fjerne dem fra hinanden. Men de skal have deres magtkampe, og det er aldrig sjovt at være under"ilderen"....men når først den ene har givet op og forholdet er etableret, så vil begge dyr være mere i balance og alfaen slappe mere af og tage sig af de andre.

Det tager tid, men man kan altså ligeså godt kaste sig ud i det og sige...hør her drenge, i skal leve sammen, finde ud af det....og se så at få det gjort :)

Ildere er et rimeligt robust dyr....og så længe de ikke virker direkte bange for hinanden så er det konflikter de godt selv kan klare.....men det kan larme et godt stykke tid, og flere gange. Men de skal lige have rangorden og uenigheder afklaret. Og man må som ejer, selvom det er skide hårdt, det ved jeg godt. Lidt lukke ørene.

Stubba

for det er nemlig svært .. synes jo det er synd for underilderen. men jeg prøver at lade dem være så.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Black Diamond

Ja det er svært bare at lade dem være. Og selvom det måske er svært så skal det til. Men der er også tider hvor det bliver så slemt at man skal gribe ind. Men når man tænker på de ting du skriver,så tror jeg at hvis du lader dem tage nogle få ture uden at gribe ind, så vil de være ganske få og så vil det gå frem derefter.

Stubba

det håber jeg :) og prøver fra idag af.


tak for jeres svar! :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

vi prøvede igår at lukke dem ind i buret om natten (eller i 3 timer - til en start). Det endte med at Mailo pruttede, så det stank helt vildt. Men Rofus båttede helt vildt? .. hmm.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Det tyder da på at det går fremad. Bare fortsæt det skal nok komme. Og ja "prutterne" er ikke for sarte sjæle. Jeg fik et chock første gang jeg stiftede bekendskab med en.

AlisVolatPropiis

Båt kan være en frustrationslyd også.....det kræver lidt øvelse, men med tiden lærer du at kende forskel. Jeg ville dog stadig lade dem være sammen...evt. kan du måske have dem rendende sammen i et rum hele natten til at starte med? :)

Stubba

DE HAR LIGE SOVET SAMMEN :D åååh. Det var så sødt :D de peb slet ikke.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Ville ønske jeg lige kunne komme forbi dig og berolige dig med at de nok skal finde ud af det. Til lykke med det!!!!

Bawa


Shamua

#26
:D :D :D :dans:

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

#27
Fedt....se så skal det nok gå :) kan de sove sammen er resten jo bare pjat fra deres side :) fedt altså...er så glad på dine vegne :D

Stubba

vi tager det lige stille og roligt, men de har sovet sammen et par gange idag :b
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Det er rigtigt godt at høre. Lad dem være så meget som du nu kan. Jeg ved godt det kan være svært, men det bliver sværre hvis du ikke gør.