Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Eukanuba

Startet af Annika, 11. December 2009, kl. 17:10

Annika

Hej alle

hvad er jeres meninger angående foderet Eukanuba kitten?
Bruger I det? Er der nogen med dårlige erfaringer omkring foderet?

Jeg har fodret med Eukanuba kitten siden jeg fik mine ildere i august, suppleret med BARF, kød og lidt forskellige andre typer tørfoder, men hovedsagligt Eukanuba. Og jeg syntes selv, at mine ildere har den lækreste pels!  :)


Bawa

Jeg vil aldrig nogensinde bruge hverken det eller Iams.
http://ferretopia.eu/index.php?topic=497.0 << Prøv at læse det her :)

Jeg har ingen erfaring med hvor godt det er at bruge.

Line

Der gik også den snak om dem da jeg var på teknisk skole. Vil heller aldrig selv købe fre dem... Har dog ingen erfaringer med dem.

Amazing Ferret

Foderet i sig selv synes jeg ikke der er noget galt med og jeg har også selv brugt det

Anne

Inde i ilderforums fodertabel klarer det sig faktisk rigtigt godt. Jeg har kun prøvet det som godbidder og de var ikke sådan særligt vilde med det.

Annika

Weird, det har jeg aldrig hørt om. Men syntes nu, at dyreforsøg sagtens kan forsvares, hvis formålet med forsøget er i orden og man ellers overholder de lovmæssige forhold. Læser veterinær medicin, hvor vi bruger riigtig mange døde dyr (rotter, ræve, fugle osv), men formålet med det er jo, at vi skal kende dyrenes anatomi, fysiologi osv for at vi engang skal kunne hjælpe syge dyr. Det samme gælder vel for forsøg for at få et godt foder ud af det - men forholdene skal sgu være i orden alligevel!

Nå, tilbage til Eukanuba så valgte jeg det fordi jeg har rigtig gode erfaringer med det til hunde/katte og da jeg så, at det klarede sig rigtig godt inde på fodertabellen virkede det som det bedste valg. Har bare ikke truffet andre, der bruger det.

Pipvig

Jeg har selv brugt det og har gode erfaringer med det. Så nu har du mødt en der bruger det. ;)

Lena og Peter

Vi bruger det også, og har kun gode erfaringer med det. Dog er det eneste problem at det ikke er så let at få fat i på falster :)

Anne

Annika: Marolle på ilderforum bruger det og er glad for det.

Julbert

Citat fra: Bawa Dato 11. December 2009, kl. 17:14
Jeg vil aldrig nogensinde bruge hverken det eller Iams.
http://ferretopia.eu/index.php?topic=497.0 << Prøv at læse det her :)

Jeg har ingen erfaring med hvor godt det er at bruge.


Jeg har heller aldrig brugt det og kommer heller ikke til det og heller ikke Iams. Har set en video inde på anima.dk hvor man ser hvordan, dem der laver produktet, behandler hunde til dyreforsøg ufattelig dårligt og det vil jeg på ingen måde være med til at støtte.
Ganske forfærdeligt, så dem vil jeg ikke give mine penge.
Nu vil jeg lige sige, at det er noget tid siden det emne var oppe inde på anima.dk, med at de behandlede deres dyr slemt, så ved ikke om det stadig forholder sig sådan, men... ja, jeg vil i hvert fald ikke støtte dem.
Det var lige min lille mening :)

Amazing Ferret

Lige lidt OT

Sjovt folk ikke vil bruge foder der er testet på dyr, men man vil godt bruge makeup der er prøvet på dyr  :P

Lena og Peter

Lige min mening.

Jeg vil håbe at alle der er imod Eukanuba, kun køber vare der er produceret i vestlige lande eller fair trade.

For det må da være meget værre at udnytte mennesker end dyr. Ikke at det er iorden at udnytte dyr, men at misbruge mennesker må dog være værre.

Julbert

Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. December 2009, kl. 20:34
Lige lidt OT

Sjovt folk ikke vil bruge foder der er testet på dyr, men man vil godt bruge makeup der er prøvet på dyr  :P

Det kan der da være noget om :)
Jeg vil heller ikke være hellig på nogen måde, jeg holder mig bare fra de ting, produkter - kald dem hvad i vil - hvor jeg VED de bliver testet på dyr eller der på andre måder involverer dyr på en måde jeg ikke kan tilslutte mig. Men det er jo svært at holde sig fra produkter man ikke ved er testet på dyr... Men, det er jo selvf. op til én selv at tjekke og det indrømmer jeg gerne jeg sjældent gør...

Anne

jeg ved bare ikke om det faktisk er sandt det med IAMS, og hvis det er, om det så er det samme med eukanuba? Jeg synes dte er fint at dyrefoder testes på dyr, ellers så vil alle vores dyr der får dte jo være forsøgspersonerne. Selvfgeli syne sjeg ikke de ting der står om IAMS er i orden, men jeg ved ikke om jeg tror på dem. Jeg har kun selv prøvet eukanuba som godbidder, og bruger generelt andre mærker, men jeg gør mig ingen vrangforestillinger om at dyrene hos royal canin og Hills har det bedre end dem hos Iams.... hvis den virkelig er gal der, så er den flere steder.

Bawa